Ongemlana miehen peliriippuvuus?

Seuraa 
Liittynyt22.10.2012

Ollaan seurusteltu kohta vuosi ja kun mies muutti minun luokseni tietokoneensa kanssa niin en osannut kuvitellakkaan että joudun kilpailemaan kyseisen kapistuksen kanssa mieheni pelaa netti peliä heti kun töistä tulee niin istuu koneelle ja nousee sitten kun menee nukkumaan ja sillä välillä saataa syömässä käydä ja viikonloppuisin jos ei ole ryyppäämässä niin istuu aamusta yöhön koneella ja pelaa. Mies ei kuule eikä nää mitään kun se pelaa siinä se istuu kuulokkeet päässä ja höpisee peli "kavereidensa" kanssa, olen kerran nähnyt nämä niin sanotutu peli kaveri livenä ja yksi niistä selitti että minun pitää ymmärtää että se peli on harrastus ja että enhän minä suuttuis jos mieheni harrastai vaikka lätkää joo se on totta että en suuttuisikaan koska lätkän pelaaminen ei pilaa sun oikeetä elämää ja olen yrittänyt selittää samaa miehelle mutta eihän se mitään auta olen huutanut, itkenyt, raivonnut ja uhannut heittää pihalle ja yrittänyt jopa nätisti sanoa, aina lupaa että pelaaminen vähenee ja niin se on pari päivää kunnes se taas liukuu vainhoihin tapoihin ja yleensä kun mies lupaa jotain esim että illalla katotaan yhdessä leffaa niin tiedän jo päivällä ettei niin tule tapahtumaan kuitenkaan mutta haluaisin uskoa että mies voi pitää lupauksistaan kiinni. Meillä ei ole yhteistä elämää juuri ollenkaan seksiä saan kerran viikossa jos hyvä tuuri käy, mitään ei ikinä tehdä yhdessä (mieheni ei kuulemma jaksa eikä keksi mitään) olen ehdottanut että käytäisiin ihan vaan vaikka kahvilla jossain mutta eih mutta kavereiden kanssa kyllä voi mennä kahville käymään, viikonloppuisin mies säntää kavereiden kanssa baariin ja tulee kotiin räkäpoiskella ja sammuu ja joka toinen viikonloppu on miehen poika meillä niin sillon mies vaan pelaa sitä typerää peliään ollaan yritetty pojan kanssa saada mies pelaamaan lautapelejä sun muuta miedän kanssa mutta ei ikinä jaksa tai sitten tulee vastaus ihan kohta ja se ihan kohta on sama kun ei sen olen oppinut tässä melkeen vuoden aikana, nyt olisi tosi kiva jos joku voisin antaa neuvoja ja vinkkejä en jaksa enää elää parisuhteessa yksin jos tahtoisin olla yksin olisin sinkku?

Kommentit (7)

Vierailija

Moikka! Kuulostaa aika pahalta ongelmalta. Kirjoittelin toisenlaisesta peliriippuvuudesta yhden vastauksen toiseen ketjuun:

http://www.cosmopolitan.fi/keskustelu/7003476/ketju/peliriippuvainen_avomies

Niin kun en viitsi noita samoja juttuja mitä siinä oli toistaa, niin laitoin ton linkin, kannattaa lukaista jos vaikka tulis jotain ajatuksia.

Tuossa ketjussa kuitenkin käsiteltiin ihan toisenlaista riippuvuutta, ja toisenlaisia ongelmia, mutta kuitenkin samantyyppisestä jutusta on kyse.

Onko kyseessä joku näistä mitä nämä nyt on, World of Warcraft tai joku sellainen? Itselläni ei ole tapana pelata sellaisia pelejä, vaikka koneella ja netissä aikaani vietänkin paljon. Osittain sen takia etten tunne ihmisiä ja käytännössä kaikki sosiaaliset suhteeni rajoittuvat intternettiin, mutta netistäkään en oikeastaan tunne ketään. Mutta mulla on kuitenkin jonkinlaiset käsitykset näistä peleistä, eikö se tuo WoWi nyt ole kaikkein suosituin?

Luonteeltaan ongelma on kuitenkin melko klassinen, eli siis ihan jo ennen intternetin aikojakin, on ollut näitä ongelmia, että aviomies on karannut jonnekkin peli-iltoihin, vaikka silloin kyseessä on ollut korttipelit tai uhkapelit tai vastaavat, ja nykysellään tämä ongelma voi ilmetä ihan jo olohuoneessa kun pelataan jotain nettipeliä.

Näihin perinteisiin peli-iltoihin ja nettipeleihin liittyy samanlainen sosiaalisten sitoumusten aspekti, eli esimerkiksi ukkeli voi sopia pelikavereidensa kanssa että kortti-iltamat järjestetään tiettynä päivänä, eikä halua aiheuttaa tämän iltaman onnistumista jättämättä väliin tuota sopimusta. Mutta näissä nettipeleissä se on ihan eri juttu, koska niissä on oma maailmansa tavallaan, ja ne sopimukset ovat heti siinä läsnä kun touhuamisen aloittaa, mitä siinä nyt sitten tehdäänkään.

Ja mun mielestä se olis hyvä kun tosiaan sais perille sellaisen asenteen, että vaikka pelejä voi olla kiva pelata, niin ne eivät silti ole tärkeysjärjestyksessä huipulla, ja nettipelien vuoksi niin ei kannata muuta elämää pilata, vaan niistä siellä tehdyistä sopimuksista ei tarvitse pitää kiinni varsinkaan sillä hinnalla että muu elämä kärsii.

Ja tietysti jos pystyis myöntämään että on jonkinlainen riippuvuusongelma niin se saattais auttaa asiaa. Sellaiset järjestelyt, kuten tuossa perinteisessäkin esimerkissä, että näitä pelejä pelataan joinain tiettyinä päivinä, saattais myös olla ihan järkeviä.

No en tiedä en nyt muuta kirjoitettavaa keksi, tuskimpa tästä mitään suurta iloa oli, mutta käy ainakin vilkaisemassa tuota toista ketjua, missä puhuttiin tosin ihan erilaisesta pelaamisesta!

Vierailija

Oli kuin suora ote meiltä, paitsi täällä mies pelaa pleikkarilla ja pelaa myös viikonloppuna, eikä edes juo. Sama tekosyy täällä jos kysyn tehäänkö jotain muuta, niin mitä minä ehdotan ei käy ja hän ei keksi mitään. Seksiä tosiaan on sen 1 kerra viikossa ja alotteen tekijä olen aina minä. Ollaan asuttu nyt yhdessä melkein 2 vuotta ja ei se pelaaminen ole miksikään muuttunut mutta vuodenjälkeen ei se paljoa enää kiinnosta nyt teen omia juttuja ja annan toisen pelata, sairasta töllötää telkkaria monta tuntia.. Omat ideat ja keinot on loppuneet. Harmittaa vaan, kotityöt on kaikki minun kontollani tai muuten kämppä on kun pomin jäljiltä. Mutta yritetään nyt keksiä jokin keino.

Vierailija

Oi kauhea kun on huonoa tekstiä. Pahoittelen, mutta suututti. Silloin näköjään jää pilkut pois ja kaikki on hieman hujan hajan kirjotettua. :D

Tähtiniitty
Seuraa 
Liittynyt22.10.2012

Olen jutellut tuttujen kanssa esim mieheni veljen kanssa näistä asioista niin mieheni veli kertoi että miehellä on ollut sama ongelma jokaisessa parisuhteessa jossa on ollut ja toinen ongelma on myöskin alkoholi että jos ei poika ole meillä (jollon mies vaan pelaa) niin on sitten viikonloppuna ryyppäämässä eikä yleensä edes keskustele mun kanssa niinstä vaihtoehdoista mitä voisi tehdä vaikka yhdessä vaan on pakko päästä "nollaa" eli vetää hirveet lärvit ja samuu!

Vierailija

Siinä on tyhmä mies, kun ei edes yritä vaikka useat parisuhteet on epäonnistunut saman asian takia. Turha siis sinunkaan muutosta on odottaa. Muutoksen pitää lähteä omasta halusta, jos halua ei ole, ei muutosta tule

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat