Kellojen kääntäminen ja e-pillerit - oletteko koskaan ajatelleet?

Vierailija

Kelloja siirrettiin tunnilla eteenpäin muutama päivä sitten, ja se sai mut miettimään e-pillerien ottoaikaa.... Mitä te ootte tehneet? Pitäiskö siis ottaa e-pillerit nykyään kympiltä kun ennen kellojen siirtoa otin ne ysiltä, vai onko tunnin heitto niin kauheaa? Eli onkohan ihan ok ottaa ne edelleen kellon lyödessä yhdeksän, vaikka oikeesti se oliskin sitä edellistä aikaa kahdeksan? HELP :-)

Kommentit (5)

Vierailija

Ei sen pitäisi olla niin tunnilleen. Itse otan pillerit noin 3 tunnin ajan vaihtelulla. Jonain aamuina klo 8 ja joskus voi mennä kello 11.. Ei se niin minuuttipeliä ole, kunhan ei tule suuria vaihteluita... :) korjatkaa jos olen väärässä..

Vierailija

Lue se pakkauksen ohje, siellä kyllä sanotaan, että mikä aikavaihtelu pitää vielä ehkäisytehon voimassa. Minipillereissä yleisimmissäkin ehkäisyteho säilyy vaikka ottoaika heittäisi 12 tunnilla, joissan harvinaisemmissa merkeissä saattaa olla 3 tuntia tuo ottoajan vaihtelu. Normaaleissa pillereissä se on 12 tuntia, että se tunnin heitto nyt on oikeesti iha se ja sama. (Anteeks, en tarkota olla ilkee, mut mua oikeesti naurattaa ihmiset, jotka on ihan fanaattisia joittenki lääkkeitten ottamisaikojen kanssa, että jos 5min heittää, ni ollaan varmoja että tässä nyt kuollaan vähintään.)

Vierailija

Olen ajatellut, mutta silti olen ottanut aina samaan klo aikaan, eli kun on siirretty tunnilla eteen/taakse, niin "uuden ajan" mukaan olen aina mennyt. 
Kyllä se rytmi siitä muuttuu sitten.

lindap6

Jos olen aina ottanut klo 8 illalla e pillerin niin otanko sen nyt klo 9 illalla? Kun kelloja siirrettiin niin oon iha sekasin että miten

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat