Korvasylkirauhasen ongelmat

Seuraa 
Liittynyt9.5.2011

Minulla on ongelmia vasemman korvasylkirauhasen kanssa, eli sieltä ei tule sylkeä ollenkaan. Aiemmin ruokailun yhteydessä tuntui kipua, joten epäilin sylkirauhasen tulehdusta tai sylkikiveä, mutta pitkiin aikoihin ei ole ollut kipuja, vaikka söisi jotain kirpeääkin.

Kävin lääkärissä, mutta lääkäri ei tuntenut sylkirauhasessa mitään kummallista, sanoi, että kaulan imusolmuke on turvonnut. Mainitsin, että tämän vuoden puolella alkoi yhtäkkiä tulla isoja proppuja nieluun, jotka aiheuttivat ihan kurkkukipua, joka lakkasi, kun proppu lähti nielusta. Lääkäri määräsi antibioottikuurin, sillä epäili minulla olevan tulehduksen kurkussa, joka aiheuttaisi myös proput. Sanoi, että antibiootti auttaisi, jos minulla olisi myös sylkirauhastulehdus. Eipä ole auttanut. Imusolmuke on kyllä pienentynyt, mutta vasen puoli suusta on aina kuiva. Kun poskea painaa korvan edestä, saattaa vasemmalle puolelle suuta lurahtaa vähän paksua sylkeä, joka ei kuitenkaan vaikuta olevan mitään märkää tms.

Toukokuussa on edessä viimeisten yläposkihampaiden poisto, sillä ne ovat kasvaneet posken puolelle ientä ja osoittavat poskea kohti. Vasemman puolen hammas on enemmän vinossa ja olenkin miettinyt, että voisiko se poskihammas jotenkin tukkia sen sylkirauhastiehyen? Googlettelin ja sylkirauhastiehyen pitäisi päättyä viimeisten poskihampaiden kohdalle. Melko ahdasta tuolla vasemman puolen poskessa on.

Ab-kuuri päättyy keskiviikkona ja olen kyllä menossa uudelleen lääkäriin, jos suu pysyy vasemmalta puolelta kuivana edelleen. Mitään kipua tai kyhmyä ei siis kuitenkaan ole.

On niin turhauttavaa, kun ei tiedä, mistä on kyse. :(

Kommentit (1)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat