Ulkosuomalaisen haasteita

Kommentit (14)

Vierailija

Hyvastien sanominen on joka kerta kamalaa. Ehka siihen jollain tapaa on kolmessa vuodessa tottunut: yhtaan helpompaa se ei ole, mutta ainakin siihen suruun ja ikavaan osaa varautua. Lahtopaiva menee aina itkiessa. Koitan kuitenkin ajatella niin, etta taalla kaukana asuminen antaa mahdollisuuden viettaa sellaista laatuaikaa yhdessa, jota Suomessa asuessa ei tapahtuisi. Terveiset San Diegosta! :) 

Vierailija

Todella, en usko etta siihen koskaan tottu. Pelkka tieto jo silloin kun on vieraita etta kohta he jo lahtevat pois, pitaa hereilla on monena iltana. Ja aivan samaa mielta, aivan erilaisia juttuja sita paasee tekemaan yhdessa, kuin mita pelkastaan Suomessa asuessa tekisi. Hih perhe paasee nakemaan uusia paikkoja, joita ei varmasti nakisi ilman etta asuisi itse kaukana. :) Lamminta paasiaista sinulle sinne lahelle! :)

Vierailija

En itse onneksi niin hirmu kaukana tällä hetkellä asu ja nyt olen Suomessa enemmän tai vähemmän syyskuun loppuun asti. En voisi kuvitella asuvani Suomessa enää pysyvästi, mutta aina on yhtä ihana nähdä perhettä, ystäviä ja koiria. Yhtä ihana on saada heitä Lontooseen vierailulle. Seuraavaksi mennään kaikki Nizzaan katsomaan Kyleä ja sitten otan mieheni mukaan ja päästään taas saman katon alle. :) Minusta olisi ihana jos saisi kaikki rakkaat samaan maahan, mutta valitettavasti se ei taida olla mahdollista. Itsepähän olen tieni valinnut, joten turha kai sitä on turista. Toisaalta sitä osaa arvostaa yhdessä vietettyä aikaa paljon enemmän, kun se on rajattua. Äidin ja siskonkin kanssa tulee vietettyä nykyisin paljon enemmän aikaa silloin, kun on Suomessa, kuin mitä viettäisin jos täällä pysyvästi asuisin. :)

Marika - http://www.girlsloveshoes.blogspot.com

Vierailija

Teilla on kylla ollut sellaista reissailua viime aikoina. Niin ihana etta saatte pian olla taas Kylen kanssa yhdessa. Ja tosiaan, unelmissa sita saisi pitaa kaikki laheiset samassa maassa, mutta ei taida myoskaan omassa elamassani onnistua. :) Onneksi sita paasee silti lentelemaan ja kaikenmaailman skypet on myoskin keksitty niin helpottaa arkea. :) <3

Vierailija

Se on se tunne etta on jakautunut pariin eri paikkaan, perhe Suomessa ja muu elama jossain kaukana. Valilla tietty harmittaa ihan hirveasti mutta mietin etta nyt kaukana asuessa osaa arvostaakin niita Suomen laheisia ihan omalla tavalla. Siskoni muuttivat pari vuotta sitten samaan kaupunkiin ja kun vierailin heidan luonaan Tampereella, he kertoivat etta ehtivat nahda toisiaan joskus vain parin viikon valein vaikka asuvat 10minsan paassa toisistaan. Itselle tuollainen laheisyys kun tuntuu luksukselta! Nykyaan kaikki ne Suomihetket jaavat muistoihin niin pitkiksi ajoiksi eika perhettakaan ota itsestaanselvyytena. 

ella b ellabellaranskassa.blogspot.com

Vierailija

Todellakin, tuo 10 minuuttia olisi sellaista luksusta, hih jos voisikin vain ajaa toisten luokse, niin voisin ajella vaikka 10 tuntia helposti. :) Ja niin oikeassa olet, kuin elama olisi kahdessa eri maassa eri ihmisten valilla. :)

Vierailija

Mä asuin reilun vuoden Californiassa ja myöhemmin vajaan puoli vuotta Euroopassa...ja nimenomaan lentokenttin syntyi toi viha-rakkaussuhde. Nyt Suomessa oltu jo ties kuinka kauan eikä enää ulkomaat kutsu. Mutta ymmärrän pointin täydellisesti :) t. Linda ( kommentoin viimex ihanista rannoista ja unohdin laittaa nimen..et sama tyyppi)

Vierailija

:) Missa suunnalla Kaliforniaa itse asustelit? Hih ja lentokentät olivat ennen niin upeita mista oli mahdollisuus lahtea mihin vain. Nykyaan niita yrittaa valttaa melkein tietoisesti ellei sitten ole yhdessa perheen kanssa liikkeella. Ja kiitos linda kun olet kommentoinut! :)

Vierailija

En usko, että siihen ikinä tottuu, vaikka jo pienenä tiesin, että asun ulkomailla vielä joskus... Onneksi NYCistä on kuitenkin vain yhden lennon päässä Helsingistä. Pitää vain asennoitua oikein! :)

www.polkadotcookie.com

Vierailija

Todellakin, vahemman sita ajattelee silloin kun ei ole vieraita kylassa. Mutta kun on hyvastejen aika, niin siloin ei paljon hymyilyta. :) Nykki on tosiaan melkein puolet lahempana, voikun sita asuisikin silla puolella :) :)

Vierailija

Ihan samanlaisia tunteita mullakin. Itse asun Euroopan sisällä, mutta korkeiden lentohintojen ja suhteellisen pitkän matkustusajan takia käyn kuitenkin vain pari kertaa vuodessa Suomessa, tietysti välillä saan vieraita myös tänne Espanjaan. Juuri tuo on vähän stressaavaa, että lyhyessä ajassa pitäisi olla yhdessä koko vuoden edestä. Itselläni viimeksi tuli sanottua vähän pahasti ja reagoitua typerästi, ja se tosiaan harmitti tosi paljon jälkeenpäin. Mutta täytyy vain ajatella, että ensi kerralla muistaa väsyneenäkin miten ainutlaatuisia nämä vierailut ovat, jo tapahtunutta on turha murehtia. Onneksi meillä on nykyisin Skypet ja muut edes, miettikääpä aikaa ennen niitä!

Vierailija

Heh todellakin, puhuttiin juuri vahan aikaa sitten miten ennen vanhaan kirjoiteltiin kirjeita joita sitten odoteltiin monta viikkoa. :) Hih hieman on eritavalla asiat nykyaan ja varsinkin kun ei mitaan tarvitse maksaa siita etta paasee puhumaan toisen kanssa. Maailman helpointa. :) 

Vierailija

Itse asun lähellä Suomea, mutta vanhemmat, äiti varsinkin, enimmäkseen Etelä-Euroopassa. Jotenkin tämä on hyvä ja paha. Hyvä ollut jo siitä asti kun muutin alun alkaen pois kotoa, vaikkakin vain 15km päähän, sillä välimme äidin kanssa paranivat huomattavasti. Välissä ärsyttää kun matkustaa toiselle puolelle Eurooppaa näkemään vanhempia ja ympäristö on stressaava, välissä taas menee tosi hyvin. Silti joka kerta meinaa tulla kyyneleet silmään kun lähden takaisin kotiin. Muu suku on aina ollut etelä-Lapissa ja heitä on nähnyt harvemmin ,joten siihen on tottunut. Huono omatunto kyllä on kun tulee matkustettua sinne turhan harvoin...

Vierailija

Sinulla tosiaan on perhe joka puolella. :) Tiedan niin miten sita aina valilla toivoo etta voisi helposti kayda moikkailemassa, mutta kaikki pitaa suunnitella aina niin paljon hankalammin. Uskon etta meilla kaikilla muualla asuvilla huono omatunto siita etta laheisia nakee niin harvoin iskee aina valilla paalle. :( Ihanaa kevatta sinne!!! :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat