vatsalihakset

Vierailija

Nyt tarvittaisiin hyviä vinkkejä treenailuun! Tarkoituksena on saada vatsalihakset näkyviin. Tiedän että tämä ei ole mikään helpoin homma ja että tämä vaatii todella paljon työtä. Itse käyn salilla noin 3-4 kertaa viikossa, suurimmaksi osaksi kylläki aerobista. Bodycombat, intervallibodya yms. Salilla tulee harvoin treenailtua, mutta kotona sit pyrin tekemään lihaskuntoa.

Pääkysymys onkin että minkälaista ruokavaliota tarvitsee saavuttaakseen nämä lihakset?

Kommentit (2)

Vierailija

Jos haluat vatsalihakset näkyviin, niin rasvaprosentin pitää olla todella matala, riippuen tietenkin siitä, millainen vartalotyyppi on ja mihin se rasva kerääntyy. Normaalipainoisella rasvaprosentti on 20-25 luokkaa, mutta jos haluat näkyvät vatsalihakset, rasvaprosentti tulisi olla n 17-15 luokkaa.

On myös huomioitava, että rasvaa on vaikea polttaa paikallisesti, mutta ruokavalion ja liikunnan avulla voi tehdä ihmeitä. Jos haluaa hyvät vatsalihakset, pitää reenata kyseisiä lihaksia kokonaisvaltaisesti, eli sekä syviä vatsalihaksia.

Netistä löytyy varmasti paljon hyviä vinkkejä, ja aina kannattaa asiantuntijan puoleen kääntyä, jos on mahdollisuus :) sinuna kuitenkin alkaisin myös käymään kunnolla salilla, mutta pyri reenissäsi kehittämään muitakin lihaksia kuin vain vatsoja. Muista myös pitää lepopäiviä, sillä silloin lihas pääsee kasvamaan. Korjatkaa joku jos olen aivan  väärässä :)

Paljon tsemppiä sinulle ja kerro ihmeessä etenemisestäsi kohti tavoitetta! :)

 

AnuEmilie
Seuraa 
Liittynyt21.5.2013

Itse asiassa vatsalihakset aktivoituvat eniten esim. leuanvedossa (/negatiivisessa leuanvedossa). Eräässä tutkimuksessa oli vertailtu vatsalihasten aktivaatiota eri liikkeissä ja leuanvedot, kyykyt ja maastavedot olivat siellä kärkipäässä ja vatsalihasliikkeet olivat pärjänneet todella huonosti. Tämä kyllä käy ihan järkeenkin, koska en ole eläissäni saanut niin kipeitä vatsalihaksia kuin negatiivisia leuanvetoja ensi kertaa tehdessäni. Tämä ei tietenkään tarkoita sitä, että vatsalihasliikkeet olisivat totaalisen turhia, mutta enemmänkin kannattaa miettiä mitä liikkeitä sinne ohjelmaan laittaa. Eli suosi isoja moninivelliikkeitä ja mausta niitä sitten muutamalla vatsalihasliikkeellä.

Yleinen harhaluulo on myös että mitä enemmän tehdään rutistuksia, niin sen enemmän tulee vatsalihaksiakin. Jos saat 100 toistoa tehtyä vatsarutistuksia, niin se ei tarkoittaa vain että vastus on liian pieni vatsalihasten kasvatukseen. Samat toistoalueet pätevät siis vatsalihasten kasvatuksessa, kuin minkä tahansa muun lihaksen kasvatuksessa.

Kuten ylemmässä kommentissa jo sanottiinkin niin pääasia kuitenkin siinä, että vatsalihakset saa näkyviin on alhainen rasvaprosentti. Siihen auttaa oikeanlainen treeni ja ruokavalio. :) 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat