Hoikkaakin hoikemmaksi? Help!

Vierailija

Voisitteko te ketkä ootte laihduttaneet itseänne, vaikka olisitte muuten jo normaalipainoisia antaa vinkkejä miten onnistuisin? Olen siis 163 cm ja 58 kg mutta haluaisin laihtua -8 kg. Liikun siis paljon: lenkkeilen, käyn salilla 3 kertaa viikossa ja syön mielestäni kevyesti. Onko siis kellään mielessä jotain hyväks todettua diettiä vaikkapa, joka toimis valmiiks hoikkaankin kroppaan? Kiitti! :)

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Hei! mä oon saman kokonen kun sä ja painoin viimekuussa 56 ja tässä kuussa 54,9 ja tavoite on ollut toi sama 50 kun sulla. Jos teet salilla lihaskuntoa, muista että lihas painaa enemmän kun läski. Yritä juoda 5 kupillista vihreetä teetä päivässä. Se on vaikeeta mut jo kolmekin auttaa. Vihreä tee on terveellistä ja polttaa rasvaa (googlaa vaikka terveyshyödyt) Syö kolmen tunnin välein max ja muista syödä proteiinia tarpeeksi sillä se pitää nälän poissa. Panosta aamupalaan ja sitten syö kevyt välipala esim hedelmä ja teetä, sitten lounas(kämmenen kokoinen annos lihaa(broileri, kalkkuna, naudanliha jne) ja kämmenne kokoinen vihanneksia, hiilareita n. kourallinen) Älä ole liian ankara itsellesi, salli tuhdimpi ateria vähintään kerran viikossa (ei tosin ranskalaisia tms jäätäviä ähkyjä) Itselläni huomaan n. 40-60min aamulenkkien tyhjällä mahalla (kahvi/tee alkuun) ja lenkki on intervalli/kävely/juoksu 6 aamuna viikossa ja 5 kupillista vihreätä teetä päivittäin! Kaks litraa vettä päivittäin. :) kerro onnistuitko? Itse olen unohtanut ton 50kg tavotteen koska panostan lihasten muotoon ja tietysti painoakin on lisää, tähtään xs/s/uk:6 farkkukokoon ja oon nyt kokoa 8 uk kokojen mukaan :) ..lisäksi syö selleriä, avokadoa levitteenä leivän päällä, pähkinävälipaloja ja hyviä rasvoja. Maitorahkaa ja ananasta esimerkiksi :)

Vierailija

Voi kiitos paljon, pitää ehdottomasti kokeilla tota vihreää teetä! :) En oo tiennytkään että se vauhdittais aineenvaihduntaa, joten pitääpä yrittää korvata päivän kahvit sillä, lukuunottamatta aamukahvia. :) Kovasti oon siis jo yrittänyt laihduttaa tästä, mutta keho vaan on tuntunut panevan vastaan. Onneksi minulla on juoksumatto, niin voisin kokeilla kevyttä hölkkää joka aamu ennen kuin syön kunnon aamupalaa!

Voin kyllä tänne päivittää jos ja KUN painoni lähtee tästä laskuun! Itse en tiedä miten noi uk koot menevät, mutta farkkukokoni on 26/32 ja kovasti tavoittelen 24 koon farkkuja :)

Kiitos vielä vaivannäöstäsi! En olisi uskonut että joku jaksaisi neuvoa näinkin perusteellisesti, pitää laittaa itsekin hyvä kiertämään. :)

Vierailija
Vierailija

Voisitteko te ketkä ootte laihduttaneet itseänne, vaikka olisitte muuten jo normaalipainoisia antaa vinkkejä miten onnistuisin? Olen siis 163 cm ja 58 kg mutta haluaisin laihtua -8 kg. Liikun siis paljon: lenkkeilen, käyn salilla 3 kertaa viikossa ja syön mielestäni kevyesti. Onko siis kellään mielessä jotain hyväks todettua diettiä vaikkapa, joka toimis valmiiks hoikkaankin kroppaan? Kiitti! :)

Puhu vanhempiesi kanssa. Syömishäiriöt ovat vakava asia. Anoreksia ei ole ihana ja kiva juttu. En laita kuvia. Laihuus ei tuo itsevarmuutta. Sinua on huijattu. Älä usko mainoksiin. Ei se, että on laiha, tarkoita että olet kaunis tai menestyvä. Ihmiset luovat käsitteet. Normaalipainoinen on ok! Lopeta märehtiminen! Keskity ihmeessä johonkin muuhun, TERVEEMPÄÄN, kuin ulkonäköön. Se voi johtaa moninaisiin ongelmiin tuo painon tarkkailu ja laihduttaminen. Toivottavasti vanhempasi kertovat miten se vaikuttaa aivojen kehitykseen ja koko ihmiseen. Voi voi. Pois tuosta suosta! Ulkonäkö ja laihuus eivät ole tärkeintä. Tärkeintä on opetella tykkäämään itsestään ihan sellaisena kuin on. Vähitellen. Olet varmasti sen rakkauden ja välittämisen arvoinen. Vakuutan sen sinulle. Rakasta itseäsi, olet ihana sellaisena kuin juuri nyt olet. Usko minua.

Vierailija

Kaikkien entisten syömishäiriöisten puolesta: Keskustelut- osion yllapitäjä voisitko poistaa nämä (piilo)thinspoviestit keskusteluista?

Vierailija

Tätä minä vähän arvelinkin, että joku kuitenkin tulee valittamaan tästä asiasta. Onko kaikki hyvin hoikat ihmiset sinusta anorektikkoja? Minusta ei. Käsittääkseni anoreksiaa on se, jos on jo muuten hoikka ja silti pitää itseään lihavana. Otsikkokin kertoo etten pidä itseäni lihavana vaan jo suht.hoikkana.
Eikä minulla ole tavoitteena todellakaan mennä alipainon puolelle. Lisäksi en aio vetää mitään 800 kaloria per päivä nälkäkuuria, vaan panostaa ruuan keveyteen, terveellisyyteen ja liikuntaan.
Kiitos kommentistasi, mutta minulla on kuitenkin ihan terve suhde ruokaan ja ulkonäkööni. Lisäksi kehonkoostumus on kaikilla erilainen. Itse olen mm.pieniluinen, niin en pidä 50 kg liian alhaisena painona itselleni.
Lisäksi laihdutan valvotusti, eli käyn ravitsemussuunnittelijalla pari kertaa kuukaudessa. Parin kuukauden välein mittautan myös kilpirauhasarvot, paastosokerin ja kerran viikossa mittaan myös ketoosin.
Eikä äitini ole ollenkaan laihdutustani vastaan, sillä onhan hän itsekkin hyvin hoikka ja hyvinvoiva vielä (52 kg ja hiukan pidempi kuin itse olen).

Vierailija

Ja todellakaan täällä ei oo tarkotus ketään kehottaa syömään yhtä omenaa päivässä! Eli nyt EI OLE KYSE mistään syömishäiriöisten keskusteluforuumista, anteeksi nyt vain! :) Syömishäiriössä ei ole mitään ihailtavaa, ja itse en aio todellakaan muodostaa mitään vääristynyttä suhdetta ruokaan! Toivottavasti ei myös kukaan muukaan!

Vierailija
Vierailija

Moikka! Oon itse samankaltaisessa tilanteessa ja löysin hyvän blogin http://jossuyeswecan.blogspot.fi/ , käy tsekkaamassa ! :)

Vierailija

Myös mulla on sama tilanne. Haluaisin laihduttaa saman verran ja olen tällä hetkellä normaalipainoinen, mutta en viihdy tässä vartalossa. Mitään anorektista kroppaa en hae, vaan tervettä kroppaa, missä vatsalihakset hieman näkyis. Valitettavasti vatsalihasten näkymisestä ei ole tässä painossa toivoakaan, sen verran kuitenkin on tota ylimääräistä rasvaa. Itse teen kanssa noin 50 min aamulenkin tyhjällä vatsalla hölkäten/kävellen sen mukaan miten jaksan ja käyn 3-4 kertaa viikossa salilla. Juon paljon vettä ja pyrin syömään terveellisesti: 5 pientä ateriaa päivässä. Kalorit on varmaan tällä hetkellä siinä 1500 tienoilla.

Vierailija

MIksi kukaan normaali/hoikassa painossa oleva haluaa päästä käyttämään koon xs farkkuja?? Vaikkei täällä neuvotakaan syömään 1 omenaa päivässä jne niin on toi musta vähän epämääräistä että halutaan päästä käyttää suurinpiirtein lasten kokoja.

Eri asia on olla luonnostaan sirorakenteinen ja hoikka, mutta jos pyrkimällä pyrkii normaalipainosta pienempään niin... en tajuu. Ehkä olette vielä niin nuoria, huomaatte kyllä kun aikuiseksi kasvatte että kropan hyvinvointi on paljon tärkeämpää kuin sen koko. Etenkään kuin koossakaan ei ole mitään vikaa!

Vierailija
Vierailija

Mun täytyy nyt kyllä sanoa tähän, että mitä ihmettä sä tyttöhyvä teet? Väkisin yrität saada itseäsi jo entuudestaan hoikemmaksi. Kuules nyt, olisit vain tyytyväinen tämän hetkiseen kroppaasi ja panostaisit vaikka sitten enemmän lihasmassan saamiseen. Ei mulla ole laihoja ihmisiä vastaan mitään mutta itsensä tekeminen väkisin laihemmaksi, tuskin saa kauheesti kehuja. tässä maailmassa tälläkin hetkellä suurinosa miehistä seurustelee itseänsä pyöreämmän naisen kanssa. on tissiä ja muotoja, kyseenalaistan senkin, että haluavatko miehet luurankoa katsella kun voisit pitää oman kroppasi nättinä ihan noinkin ilman mokomia dieettejä? ennen itselleni oli kauhea tarve hoikentua mutta olin jo entuudestaan tosi vankkaa tekoa (jänteikäs) niimpä lihasmassaa hankin vaan lisää. siitä tulee sulle kuule varmasti jotain jojo laihdutusta kun et loppujen lopuksi osaa päättää, haluatko elää tikkuna vai tämänhetkisenä. ehdottaisin lopettamaan. terveellisesti aina saa elää, mutta rajansa kaikella!

Vierailija

On aika hauskaa, että täällä väitetään ettei ole mitään laihoja ihmisiä vastaan, mutta sitten kuitenkin on? Mun painoindeksi olis normaali vielä siinä 50 kg paikkeilla. Oon sitäpaits pieniluinen, niin mussa paino näkyy herkemmin kuin jollain vähän isoluisemmalla henkilöllä. Miksen saisi laihduttaa, kunhan en mene alipainon puolelle? Ja varmasti näyttäisin ihan sievältä, vaikka olisinkin vähän ohuempi. En kuitenkaan miksikään luurangoksi tähtää, tiedän kyllä miltä oma kroppani näyttää. Miksi oikeasti tänne tarvii tulla valittamaan? Se on ihan oma asia jos joku haluaa laihduttaa ja henkilön oma asia jos haluaa siinä myös neuvoa. Mä pyysinkin neuvoa, enkä haukkuja.

Vierailija

Unohtakaa ne dieetit. Jos haluatte laihduttaa, niin pysyvä elämäntapamuutos sen pitää olla. Ei mitkään ihmedieetit kannata, siinä päätyy vaan painon kanssa jojottelemaan ja se jos mikä on epäterveellistä. Terveyttään ei kannata vaarantaa kun on jo normaalissa, terveessä painossa. Liikunta ja ravinto kuntoon, niin kyllä sitten paino tasapainottuu sellaiseen normaalin hoikkaan lukemaan.

Vierailija

Itselläni ei ole ruokavaliossa mikään pielessä. Siksi joku dieetti, tai muu laihdutusmenetelmä voisi olla paikallaan, jos mielin hoikempaan olemukseen. Onkin huomattavasti hankalampaa laihduttaa, kun on jo normaalipainoinen. Jokatapauksessa haluan laihduttaa. Miksi tyytyisin olemaan sellaisessa kropassa johon en ole täysin itse tyytyväinen? Tärkeintä on, että on itse tyytyväinen, kunhan ei vain mene sinne alipainon puolelle ja säilyy veriarvot sun muut hyvissä lukemissa. :) Oikeasti täällä tuhlaa vaan aikaansa ne ihmiset, jotka tulevat sanomaan asiasta josta ei itsellään ole kokemusta. Lisäksi ne, jotka tulevat sanomaan ettei mun kannata enään laihduttaa, koska laihdutan kuitenkin. Joten mitä se hyödyttää? Tiedän kuitenkin, että valtaosa naisista haaveilee itsekkin todella hoikasta vartalosta. Silti kaikki eivät jaksa tehdä sen eteen töitä. Silloin onkin hyvä tulla vänkäämään niille, jotka haluavat päästä tavoitteeseensa, että miksi ei päästä siihen tavoitteeseen? :D

Vierailija

Laihuus on kaunista, mutta ei liian! on ihanaa päästä xs kokoon ja on ihana tuntua kevyeltä<3

Itse painoin pari vuotta sitten 56kg/173cm. Laihduin -9kg kahdessa kuukaudessa, johtuen pelkästään siitä, että olin rahaton, eli tarkennettuna: Ei ollut varaa ostaa ruokaa. Ihmettelen kyllä vieläkin, miten olen elossa mutta tässä sitä ollaan, painan nyt 49kg . Mutta tää ei nyt liittynyt varmaankaan tähän, koska muut olette siis laihduttaneet liikunnalla ja syömällä terveellisesti! :)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat