Toiveena raskaus, liian aikaista?

Vierailija

Vähän tautatietoa aluksi, olen 20-vuotias & mieheni on 29-vuotias.
Olemme seurustelleet noin 2 kuukautta ja nyt iski hirveä
vauva kuume päälle, olemme jutelleet asiasta ja tulleet tulokseen
jos tulen raskaaksi, niin pidämme sen. Emme ole vähään aikaan enään käyttäny
ehkäisyä. Haluan lapsen enemmän kuin mitään muuta hänen kanssaas.
Mutta onko 2 kuukauden jälkeen liian aikaista, onko täällä kellään kokemuksia? :)

Kommentit (10)

Vierailija

On! Ethän edes tunne häntä vielä. Ei suhde voi vielä olla vakaa ja sitä sen pitäisi olla kun vauvaa aletaan hankkia, sillä se laittaa suhteen koetukselle. Mieti vähän mitä sitten käy kun tuleekin ero.

Vierailija

Voi herran jestas... 2 kuukaudessa sä et todellakaan ole oppinut tunteen sitä ihmistä tarpeeks hyvin, jotta voisit perustaa sen kanssa perhettä. Haluatko olla 21-vuotiaana mahdollisesti yksinhuoltaja? 

Vierailija

Aika ajattelematonta ja rakastumisen sokeaa touhua! Tutustu ensin ihmiseen, koe hänen kanssaan yhdessä surut, ilot, matkailut sun muut. Koe hänen kanssaan asioita, ja opi tuntemaan ja elämään tavallista arkea hänen kanssaan. Aikaisintaan parin vuoden päästä, mutta silloinkin järki käteen nainen!

Vierailija

Ehkä joo hieman ajattelemattomuutta mutta siskoni tuli 19v raskaaksi kuukauden seurustelun jälkeen ja nykyään heillä on jo kaksi ihanaa poikaa ja onnellisesti naimisissa! mutta tosiaan siskoni tuli vahingossa raskaaksi eri tilanne sinänsä.  Mutta suosittelisin tosiaan vielä miettimään koska voit myös olla muutaman vuoden päästä se yksinhuoltaja! 

Vierailija

en hakenu kirjoituksellani syytöksiä vaan ihmisiä joilla on kokemusta asiasta. olette erittäin varmoja että oon yhmamma parin vuoden sisällä, painavaa tekstiä ihmisiltä jotka eivät edes tunne. Ja kyllä ollaan tunnettu jo paljon pidempää kuin 2 kuukautta, ystävyys muttu seurusteluksi pari kuukautta sitten.

Vierailija

Ei olla varmoja siitä, että oot yh-äiti parin vuoden päästä. Ajattele sitä asiaa lapsenkin kannalta. Lapsi ansaitsee syntyä vakaaseen, pitkäaikaiseen ja turvalliseen suhteeseen eikä tilanteeseen, jossa vanhemmat vasta tutustuu toisiinsa. Perheen perustaminen on oikeasti elämän suurin asia eikä sitä todellakaan kannata kiirehtiä. 2 kk seurustelun jälkeen on ihan liian aikaista alkaa tekeen noin isoja päätöksiä mitkä koskee myös sitä kolmatta osapuolta, jolla ei ole tilanteessa mitään sananvaltaa.

Vierailija

Vauvaa ei ikinä hommata hetken huumassa... Odottaisit ainakin toiset pari kuukautta että vieläkö on samanlainen olo. Ethän sä menetä mitään siinä että odotat ja mietit asiaa vähän pitemmän aikaan. Edes koiraa ei kannata ottaa hetken mielijohteesta, vauvan teosta puhumattakaan.

Vierailija

Itsellä on kyllä täysin vastaava tilanne. Ollaan seurusteltu vasta muutama kuukausi, ja on ihan kamala vauvakuume (taitaa olla molemmilla). Meillä myös se 9 vuotta ikäeroa, mikä on hyvä, sillä mies onkin jo henkisesti valmis isäksi. Ollaan asiasta kyllä puhuttu, mutta molemmat ollaan päädytty siihen, ettei sillä ole mitään kiirettä. Itse olen vielä nuori ja tiedän, että on paljon asioita, joita haluan tehdä ennen äidiksi tulemista. Ollaan siis päätetty odottaa, että tilanne on täysin vakaa, ja ollaan saatu tehtyä kaikki mitä halutaan varmasti. Vaikka vauva olisikin aivan ihana, tiedän itse olevani järkevä päättäessäni, etten vielä kuitenkaan ole siihen sitoumukseen käytännössä valmis :)

Vierailija

No empä minä ole sanomaan kuka saa tehdä lapsia ja kuka ei. Jos oman mielipiteeni tässä nyt ilmaisen, niin en itse alkaisi lapsia vielä tuossa vaiheessa seurustelua hommaamaan, vaikka vauvakuume kova olisikin. TIetenkin pitäisin lapsen, jos olisi tullakseen. Hienoa kuitenkin, että olette jutelleet asiasta. Teidän valintannehan se tietenkin on :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat