parisuhde ongelma

Vierailija

Olisin kysynyt, mistä yleensä puhutte aamulla miehenne kanssa? Meillä toistuu aina sama kuvio, että kun herään, mies sanoo, että ilmoitanko, että tänään et mene töihin, se on raivostuttavaa, tajuan, että hän sanoo sen jotenkin leikillään ainakin omasta mielestään, mutta se on nyt toistunut joka aamu kahden vuoden ajan. Minusta se ei ole enää normaalia, että ihminen hokee toiselle, että ilmoitanko, että et mene töihin. Mies on usein vienyt minut omalla autollaan, mutta aloin ahdistumaan siitä,että joudun ikäänkuin hänen armoilleen, koska autossa hän saattoi sanoa esim. että ei halua kuunnella radiokanavaa, josta pidin, ja hän myös ajaa renkaat vinkuen välittämättä muista. Kun aloin käyttää bussia, huomasin, että tunsin oloni paljon vapaammaksi. Jähmetyn autossa ihan täysin, ja kun  mies jättää minut pois työpaikan luona, tunnen oloni todella tyhjäksi. Emme keskustele autossa mistään, mitä tekisimme esim .illalla, vaan mieheni elämän täyttää hänen harrastus. Hän ei kai huomaa tätä, nyt mies on kai huomannut, että en halua tulla hänen kyytiinsä, koska usein hän ikäänkuin kiristää sanomalla  että eikö hän tehnytkin hyvän teon kun vei minut töihin, ja jos sanon että en tarvitse autoa siihen, hän saattaa sanoa, että mene sitten tavallisen rahvaan kanssa bussilla, mielestäni tuo on todella alentavaa muita ihmisiä kohtaan. Hän ikäänkuin käyttää auto vallan välineenä kaikessa, että en pääse esim. kauppaan ilman hänen autoaan, enkä omiin harrastuksiini. Milestäni tämä ei ole oikein, koska jos elämme parisuhteessa, ja maksan hänen autoonsa bensat ja olen ehdottanut osallistuvani myös sen korjauskuluihin, kun sitä yhdessä käytämme, niin aina minulla soi päässä jatkuva kyseenalaistus, että jos en saisi käyttää hänen autoaan, minulla ei olisi elämää, ja kaikki olisi hankalampaa.

En tiedä onko tämä ongelma loppujen lopuksi missä, tiedän, että pystyn tuloillani ostamaan itselleni auton, mutta mietin ,että onko siinä järkeä ollenkaan, jos meillä on 1 auto jo olemassa, joskaan se ei ole minun nimissäni. 

Kommentit (5)

Vierailija

Olette miehen kanssa ilmeisesti täysin eri aallonpituudella. En tiedä onko siihen mitään ratkaisua. Kuulostaa siltä, ettet ole onnellinen hänen kanssaan. Jos yksin ollessa on ne ainoat onnelliset hetket pitkän aikaa, niin eroa kannattaa vakavasti harkita. Miehesi ei enää edes arvosta sinua! Itse en kattelisi tuollaista

mantip
Seuraa 
Liittynyt27.5.2010

Meillä molemmilla on oma auto. Itse kulen n. 40km päässä töissä ja mieheni työmatka on myös pitkä. Välillä ajelemme toistemme autoilla, mutta emme kyllä tappele että kumpi saa ajaa ja kenen autolla. 
Joskus kun minulla on lyhyt vuoro mies lähtee "kuskiksi" eli käy sillä välin moikkaamassa kavereitaan kun minä tienaan.

Mutta 

Vierailija

No on hän kyllä, ja itse pääsen kyllä bussilla ja pyörällä kesäisin, mutta lähinnä minua on haitaanut tuo, kun hän itse ei ole bussi-ihmisiää,  niiin sitten saan kuulla siitä, kuinka epämukavaa on mennä bussilla. Jos taas olen mennyt hänen kyydillään joskus, niin hän saattaa sanoa esim. että ei halua kuunnellqa valitsemaani radiokanavaa, vaan koska kyseessä on hänen auto, niin hänellä on oikeus valita. Minusta tuossa on kyseessä jo jonkinlainen vallankäyttö, ja on jopa lapsellista. En auto välttämättä tarvitse, mutta  ei ole kivaa, jos kuitenkin maksan siitä bensat, joita käytän, ja se on yhteisessä käytössä ollut jo kauan, niin hän saa aina todeta jossai erimielisyystilanteessa, että koska kyseessä on hänen auto  tms. Sehän johtaa ainaostaan siihen,että en halau käyttää sitä enää ollenkaan.Tai ainankin se vaikuttaa mieleeni, koska  olettasin, että perheessä asioita jaetaan. Tai sitten hänellä on huono päivä, kun toteaa noita asioita.

Vierailija

Meillä ei aamulla puhuta oikein mitään, kun mies ehtii usein lähteä töihin ennen kuin olen itse edes herännyt, enkä muutenkaan ole mikään aamuihminen...

Keskitytäänpä siis sinun ongelmaasi. En oikein ymmärrä, että miksi miehesi sanoo joka päivä että "ilmoitanko, että tänään et mene töihin". Onko se hänen mielestään jokin hauskakin vitsi, vai mistä tässä on kyse? Mitäpä jos sanoisit hänelle suoraan, että se ärsyttää sinua ja haluat hänen lopettavan sen?

Ei millään pahalla, mutta miehesi kuulostaa muutenkin lapselliselta, itsetunto ongelmista kärsivältä ääliöltä. Ei ole oikein pönkittää itsetuntoaan loukkaamalla sinua. Hänen kuuluisi olla sinun tukenasi ja välittää tunteistasi, eikä polkea sinua maanrakoon! Mikäli et aio käyttää autoa, lakkaa maksamasta bensojakaan. Antaa miehen pitää autonsa, kun se kerran on niin kamalan tärkeä. Bussilla matkustamisessa ei ole mitään rahvaanomaista, sen sijaan miehesi auton pitäminen pippelinjatkeena ja vallankäyttö välineenä on vain lapsellista. Tee miehellesi heti selväksi, etteihän voi käyttää sinua kynnysmattona!

http://lady-and-the-tramp.blogspot.fi/

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat