Erotako vai ei?

Vierailija

Elikkäs olemme poikaystäväni kanssa kummatkin 19vuotiaita. Seurustelua takana melkein kolme vuotta ja yhdessä ollaan asuttu pian vuosi. Suhteen alussa oli ongelmia. Poikaystäväni on lukemattomia kertoja suhteen alussa haukkunut mut pystyyn. En lähtenyt silloin, koska jotenkin ajattelin ansaitsevani haukut. Nyt oon kasvanut ja viisastunut ja myös ymmärtänyt sen että se käytös EI OLLUT TODELLAKAAN OIKEIN.

Noh kumminkin, ollaan asuttu nyt vuosi yhdessä siis. Näitä haukkuja saan kuulla n. 2 kertaa kuukaudessa todella typeristä syistä.

Tässä esimerkki: Unohdin tuoda kaupasta kahvipaketin.. sanoin jo ovella kotiin tullessani, että unohdin vahingossa kahvipaketin kauppaan. Noh poikaystävääni lainaten: "saatanan idiootti, kuka oikeesti voi olla noin helvetin tyhmä, että unohtaa noin helvetin yksinkertasen asian, ***** vammanen *****". Lamaannuin tuosta ihan täysin ja olin vain hiljaa. Sen jälkeen kerroin siskolleni tapahtuneesta ja olin ihan varma, että nyt jätän miehen. Noh niin ei käynytkään, koska poikaystävä alkoi vuolaasti itkemään, että ei tahdo erota koska rakastaa minua ja ilman minua hänellä ei olisi mitään.

Aikaisemmin en oo ajatellutkaan eroomista, koska oon aina jotenkin uskonut, että kyllä tuo mun henkisen satuttamisen lopettaa vielä joskus. Nyt oon väkisin alkanut ajattelemaan, että pitäisikö erota ja etsiä itselleni mies, joka ei haukkuisi minua noin kamalin sanoin. Onko sellaisia edes...?

Luettelen tähän nyt vähän plussia ja miinuksia miehestä:

- haukkuu, löi kerran telkkarimme rikki nyrkillä, on käskenyt minun tappaa itseni, haukkuu eläimiäni (koira&kissa, on sanonut mm. että nuo saatanan elukat saisi tappaa yms), on haukkunut mua myös julkisesti sukujuhlissa niin, että miehen sukulaisia on kuullut, ei suostu omatahtoisesti siivoamaan, ei siivoa omia jälkiään, ei pese hampaita muutakuin silloin kuin muistutan, käy suihkussa kerran viikossa, suuttuu todella pienestä ja alkaa hakkaamaan esimerkiksi seiniä tai pöytiä... Me ei ikinä tehdä yhdessä oikein mitään. Mies istuu päivät pitkät koneella, jos ehdotan tekemistä saan vastaukseksi yleensä, että ei jaksa. Seksiä ei myöskään ole ollut varmaan yli puoleen vuoteen kuin alle 10 kertaa.

+ on huomaavainen aina välillä, kyselee kuulumisiani, kehuu söpöksi yms, vie ajeluille(tykkään ajella kauniissa säässä maaseudulla, koska rakastan maaseutua) ostaa minulle lahjoja aina välillä, saa minut nauramaan jutuillaan, rakastan olla hänen vieressään ja seurassaan.

Kysymys kuuluu: voisiko mies ikinä oikeasti muuttua?(itse ainakin niin sanoo ja lupailee) Vai pitäisikö erota? Voiko henkinen väkivalta loppua ikinä?(haukkumisia saan noin pari kertaa kuukaudessa) Tälläkin hetkellä poikaystävä käyttäytyy todella ihanasti ja leikkii koirani kanssa.

Kommentit (2)

Vierailija

Tuollaiset puheet eivät ole normaalia, eikä niitä tarvitse kuunnella. Kuulostaa sitä, että hän ei osaa hallita käytöstään. Olet kovin nuori ja ehdit elämässäsi tapaamaan monia muita miehiä. Voi olla vaikea tuossa ajatella noin, ainakin itse samanikäisenä muistan, että oli vaikeaa, mutta ei kannata jäädä huonoon suhteeseen. Itse en missään nimessä hyväksy minkään asian rikkomista ja on todella alistavaa jos toinen sanoo noin jos unohtaa jotain. Voit kysyä häneltä, puhuiko hän mielestään kauniisti sinulle ja luuleeko hän  tosiaaan, että kukaan ei koskaan unohda mitään. Ja haluaisiko hän puhuttavan itselleen noin. Jos mies ei pidä lemmikeistäsi kertoo se mielestäni jo paljon. Hän ei osaa arvostaa sinulle tärkeitä asioita, ja tästä voi tulla ongelmia myöhemmin. Voit kertoa hänelle ohjeeksi  tee se muille mitä haluat tehtävän itselleen.

Vierailija

Ei mies itsekseen muutu etkä sinä häntä voi muuttaa. Jotain terapiaa kannattaa toki kokeilla, sen verran paljon tuntuu miehellä olevan ongelmia agressiivisuuden kanssa. Siihen varmasti apua löytyisi, jos mies avun suostuu vastaan ottamaan. Et varmasti halua miehen kohtelevan tulevaisuudessa ketään toista naista samalla lailla, joten kannattaa tehdä miehelle selväksi, että tuollainen käytös ei ole hyväksyttävää. Parasta tietysti olisi jos mies haluaisi yrittää tehdä ongelmilleen jotain. Jos ei tai jos asiat eivät lähde muuttumaan, ei tuollaiseen suhteeseen kannata jäädä kärsimään. Löydät kyllä toisen miehen joka saa sinut nauramaan, kehuu ulkonäköäsi, ostaa lahjoja ja tekee muita mukavia juttuja sinulle. Ilman kymmeniä negatiivisia puolia. Jos suhteesta löytyy enemmän negatiivista kuin positiivista, ei ole mitään järkeä jäädä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat