Pillerit + kuukautiskierto!! Miten ne menee?

Vierailija

Eli olen syönyt pillereitä jo yli kaksi vuotta, mutta siltikin tuntuu, että olen hieman hukassa näitten kanssa :D

Olen siis aina ottanut 21 pilleriä ja sitten pitänyt viikon tauon. Sitten taas aloittanut uuden liuskan seuraavana maanantaina, kun väliviikko on ohi (vaikkakin menkat silloin vielä päällä) MUTTA nyt kävin lääkärissä vaihtamassa pillerimerkkiä ja lääkäri siinä sitten laskeskeli ja kyseli milloin kuukautiseni alkavat. Tämä sai minut miettimään: Pitääkö pillerit AINA aloittaa kuukautisten ensimmäisenä päivänä? Olen välillä pitänyt taukoja pillereistä ja aina kun aloitan niiden ottamisen uudestaan, aloitan tietenkin ensimmäisenä menkkapäivänä. Eli eikö taukoa pidetäkkään viikkoa, vaan vain siihen asti, kunnes menkat alkavat? (:D)

Pitääkö minun siis aloittaa nämä uudet pillerit ensimmäisenä menkkapäivänä (ELI HUOMENNA!) vai vasta ensi maanantaina niin kuin olisin tehnyt vanhojen pillereideni kanssa??

Tiedän, että tämä on nyt todella sekavaa tekstiä, mutta en kehdannut siltä lääkäriltä kysyä, koska tuntui jotenkin tyhmältä, etten tiedä asiaa :D

Tuntuu TODELLA tyhmältä kysyä tätä täällä, koska kait minun tämä pitäisi tietää... :D

Mutta tovottavasti joku ottaa minut nyt tosissaan ja antaa jotain viisaita neuvoja! :D

Kommentit (1)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat