Neuvoja lihottamiseen

Vierailija

Hei! Olen ex-anorektikko ja tarvitsisin vähän neuvoja. En oikein tiedä paljonko keskiverto ihminen syö päivässä, joten voisiko joku kertoa mikä olisi sopiva ja terveellinen ruokavalio. Olen nyt ruvennut käymään salilla, että saisin lihasten kasvaessa itseäni normaalimman kokoiseksi/näköiseksi. En kuitenkaan haluiasi enää laihtua yhtään joten toivon että joku vastaisi mahdollisimman pian. Etten vain treenaa ja syö liian vähän -> laihtuminen

Kommentit (2)

Vierailija
Vierailija

Hei! Olen ex-anorektikko ja tarvitsisin vähän neuvoja. En oikein tiedä paljonko keskiverto ihminen syö päivässä, joten voisiko joku kertoa mikä olisi sopiva ja terveellinen ruokavalio. Olen nyt ruvennut käymään salilla, että saisin lihasten kasvaessa itseäni normaalimman kokoiseksi/näköiseksi. En kuitenkaan haluiasi enää laihtua yhtään joten toivon että joku vastaisi mahdollisimman pian. Etten vain treenaa ja syö liian vähän -> laihtuminen

 

Hei!

Kirjoituksessasi ei käy ilmi minkä ikäinen olet tai pituuttasi. Keskiverto nainen syö n.1800-2000kcal päivässä. Kun kerrat käyt kuntosalilla, voit lihasmassan kehittämiseksi syödä hieman enemmänkin. Jos haluamasi kroppa on tälläinen ns."normaali", lihaksikas, hyvännäköinen ja naisellinen kroppa, suosittelen syömään 2200kcal/pv siihen asti kun olet tavoitepainossasi. Lisäksi kuntosali treenien jälkeen kannattaa juoda palautusjuoma. Palautusjuoma on ehdoton lihaskasvun maksimoimiseksi ja palautumisen nopeutumiseksi.

Mikäli olet tällähetkellä erityisen alipainoinen, kannattaa syödä hetken aikaa painon nostamiseksi jopa enemmän kcaloreita, syö erittäin paljon kunnes olet saanut hieman rasvaa kehoon. Rasva suojaa niveliäsi kuntosaliharjoittelussa.

Koska tavoitteenasi on nostaa painoa, hiilihydraattien, rasvojen ja proteiinien pitää olla korkealla. Proteiineja ja hiilihydraatteja kannattaa pitää erityisen korkealla lihaskasvun maksimoimiseksi. Proteiinit mieluusti 2g/painokilo. Esim jos painat vaikka 55kg, tulisi sinun syödä proteiinia päivän aikana 110g. Hiilihydraatteja 250g tienoilla. Rasvat  n. 90g.

Salilla sarjat kannattaa tehdä aivan loppuun asti, jotta kehitystä tapahtuisi. Mika Nyyssölän videoblogeista saat hyvää tietoa treenaamisesta. Löytyy youtubesta "gymlog" haulla. Nainen ei kasva lihaksikkaaksi hetkessä, lihaksen kasvatus on erittäin vaikeaa. Ei siis kannata pelätä kasvavan "vahingossa" bodarin kokoiseksi.

Syö kasviksia puoli kiloa päivässä. Hyvä määrä on 5 kämmenellistä kasviksia ja hedelmiä päivässä. Maitorahka ja liha ovat erittäin hyviä proteiinin lähteitä. Kala on erittäin hyvä OIKEALAISTEN rasvojen ja proteiinien lähde. Hiilihydraatit saat parhaiten ruisleivästä, hedelmistä, riisistä, pastasta ja perunasta.

kiloklubi.com, kannattaa tehdä tunnukset ja seurata kcaloreita syöttämällä aina syömäsi ruoat taulukkoon, näin pysyt helposti perällä mitä ja miten syöt. Kiloklubi on enemmän painonpudottajille, joten muista pitää kcalorit korkeammalla kuin mitä siellä oleva ohje sanoo.

Toivottavasti tästä oli sinulle jotain apua, yritin auttaa parhaani mukaan. :) Onnea terveellisempään elämään!

Ps. Muista syödä 5 kertaa päivässä (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala..)

T.Mikko

Vierailija

Olin itsekkin suosittelemassa tuota kiloklubia. Luulin, että syön oikeanlaista ruokaa ja oikea määrä, mutta tuo ohjelma paljasti, että syön aivan liian vähän ja vääränlaista ruokaa. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat