Pettämisen suunnittelu - kuinka suhtautua?

Vierailija

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa noin 3 vuotta. Olemme molemmat noin 25-vuotiaita. Nyt on selvinnyt, että hän on hetken mielijohteesta "valmistellut" pettämistä jonkun puolitutun tytön kanssa. Poikaystäväni mukaan mitään ei varsinaisesti ole tapahtunut, tapaamisesta on ainoastaan keskusteltu facebookissa. Tapahtuneen jälkeen hän on ollut asiasta kovin pahoillaan ja kärsii syyllisyyden tunteesta. Meillä on viime aikoina ollut vaikeaa, mutta mielestäni se ei oikeuta häntä pettämään tai valmistelemaan pettämistä.

Samaan aikaan olen nyt saanut tietää, että aivan suhteemme alussa hän on säätänyt muiden tyttöjen kanssa. En tiedä, kuinka pitkälle hän on silloin mennyt. Emme tuolloin koskaan sopineet, mikä on sallittua ja mikä ei, koska mieleeni ei juolahtanutkaan että jotain tällaista voisi tapahtua.

Poikaystäväni on aiemmin kertonut, että hänen on vaikea nimetä tunteitaan, ja hän kuulemma epäilee, ettei kykene "normaaliin" tunne-elämään. En ole koskaan täysin ymmärtänyt tätä tai mitä se tarkoittaa..

Kaipaisin neuvoa, mitä tästä tilanteesta tulisi ajatella. Olen tietenkin surullisenen ja vihainenkin ja tunnen itseni arvottomaksi hänen käytöksensä takia. Meillä on kuitenkin monta vuotta ollut hyvä suhde, mitä tuntuu pahalta hylätä.. Osaisiko joku teistä neuvoa minua?

Kommentit (2)

Vierailija

Mä pidän pettämisen suunnittelua ja muille ehdottelua ihan vakavana merkkinä siitä, että mies todella on valmis pettämään, jos tilaisuus tulee. Ei sitä tosiasiaa muuta se, että on pahoillaan tai tuntee syyllisyyttä. Todennäköisesti pettäisi, jos tilaisuuden saisi. Mä tunsin kanssa itseni arvottomaksi, kun eksäni teki noin, vaikkei mitään myöskään tapahtunut... Tuntui, ettei toinen arvostanut ja kunnioittanut yhtään. 

Eksälläni oli kanssa tunne-elämän ongelmia ja pahoja sellaisia, mutta ei myöntänyt niitä edes itselleen. Tämä on siitä tosi huono lähtökohta, että ei kumppanin tehtävä ole toimia minään terapeuttina tai parantajana, eikä siihen mitenkään pysty, jos toisella ei ole mitään halua tehdä itse asian eteen jotain. Jos miehesi kuitenkin myöntää tai itse epäilee asiaa, niin jostain terapeutille juttelusta voisi olla hänelle hyötyä. Tai pariterapiasta, johon osallistuisitte molemmat niin mies voisi tuntea paremmin, että olet hänen tukenaan ja ihan totta haluat yrittää ymmärtää hänen tunnemaailmaansa. 

Mutta jokatapauksessa sulla on oikeus olla loukkaantunut ja vihainenkin tuollaisesta käytöksestä. Parisuhteen ongelmat eivät todellakaan ratkea pettämällä.

Vierailija

Kiitos vastauksesta! Saanko udella, kuinka teillä tilanne lopulta ratkesi?

Sain kuulla, että puolen vuoden seurustelun jälkeen hän on pettänyt minua humalassa baari-illan päätteeksi..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat