Vauvakuume

Vierailija

Kuinka monella on vauvakuume tällähetkellä? Itelläni ainakin on :) Haluatteko tehä heti lapsen vai aiotteko odottaa kumminki vielä muutaman vuoden? Minkälaisia ajatuksia on ollut? Jos olet äiti, niin minkälaista vauvan kasvatus on ollut?

Itse ainaki haluaisin vaikka heti lapsen, mutta olen joittekin mielestä liian nuori, mutta onko se iästä kiinni minkä ikäsenä lapsen haluaa? :/ Minusta se on enemmänki siitä kiinni pystyykö oikeasti huolehtimaan ja kasvattamaan ja haluaako oikeasti lasta... Mutta jokaisella on omat mielipiteet ja minä haluan kuulla teiän mielipiteitä =)

Kommentit (1)

Vierailija

Noh, itse halusin lasta jo 12-vuotiaasta asti enemmän tai vähemmän :D Silloin se oli ehkä enemmän haave, ei minulla mitään poikaystävää ollut, ajattelin että haluan kasvattaa lapsen itse. Nykyään on kaiken ikäisiä äitejä, valitettavasti niitäkin, jotka ovat vielä itse lapsia. En tiedä miten vanha olet, mutta kannattaa miettiä, haluatko oikeasti lapsen juuri nyt. Ei se lapsen kasvatus mitään ruusuilla tanssimista ole.. Haluatko varmasti käyttää nuoruutesi lapsen hoitoon? Siihen on aikaa myöhemminkin, ei ole kiirettä. Mieti, millaisen kasvuympäristön lapselle annat, millaisia harrastuksia tai kavereita sinulla on ja miten ne vaikuttaisivat lapseen. Varmistu, että olet valmis muutoksiin. Sinuna odottaisin vielä jonkun aikaa, ehkä vuoden tai pari ja jos yhä tuntuu siltä, että lapsen saanti on hyvä ajatus juuri nyt, niin siitä vaan :) Lapsen saanti muuttaa ihmistä aikuisemmaksi, oli minkä ikäinen tahansa, joten ei se ikä sillä tavalla asiaan vaikuta.. Kunhan vain ei tarvitse alkaa myöhemmin miettimään, että "oliko se nyt ihan järkevää", "olisi sen voinut jättää myöhemmälle" tai "jäin kyllä paljosta paitsi". En todellakaan usko, että monet jotka oikeasti haluavat lapsen katuisivat myöhemmin, mutta on paras olla t ä y s i n varma siitä mitä haluaa :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat