Äidin kyselyt

Vierailija

Mitä mieltä olette tästä, olen ollut poikaystäväni kanssa jo monta vuotta, enkä ole koskaan kuullut uteluita vanhemmiltani, haluammeko lapsia. Nyt äitini kuitenkin sanoi käydessäni kotona, että minun kannattaa tehdä testamentti, jotta perintö ei mene valtiolle!

Kommentit (2)

Vierailija

Tuo ei liity lapsentekoon välttämättä mitenkään. Mutta jos olette poikaystäväsi kanssa avoliitossa, teillä kummallakaan ei ole lain suomaa turvaa tai oikeutta yhteiseen / toisen omaisuuteen toisen kuollessa. Vertaa esim. avioliiton tuomaan lailliseen osuuteen toisen omaisuudesta. Eli testamentilla varmistat, että omaisuutesi siirtyy joko poikaystävällesi tai vanhemmillesi oman halusi mukaan, jos itse kuolet. 

Testamenttia kannattaa siis pyytää poikaystäväsikin miettimään.

En ole hetkeen näitä lakijuttuja taas pohtinut, joten termit/käsitteet saattavat olla väärin, mutta periaatteessa homman pitäisi noin toimia. Toinen vaihtoehto toki on mennä naimisiin. :)

Vierailija

Juu ei sun rahat missään tilanteessa valtiolle mene :D mitä lie äitisi höpissyt. Jos ette ole naimisissa, eikä ole lapsia, omaisuutesi menisi vanhemmillesi tai sisaruksillesi. Ihan ilman testamenttiakin. Mutta jos haluat, että omaisuutesi saa joku muu, voit tehdä testamentin (vaikka nuorena testamentin tekoa ei yleensä mietitä)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat