Poikaystävä ihana irl - koneella/puhelimessa todella etäinen? apuja!:)

Vierailija

Olisi todella helpottavaa kuulla muiden kokemuksia samaan aiheeseen/aihealueeseen liittyen ja se auttaisi muakin suhtautumaan tähän :)

Eli, ollaan poikaystäväni kanssa iältämme minä 20 ja hän 21. Olemme seurustelleet n. 1½ vuotta eli suhdetta takana suht pitkän matkaa. Kaikki on mennyt hyvin alusta asti, lukuunottamatta normaaleja kinasteluja ym mitkä parisuhteeseen tietty kuuluvat. Vieläkään ei tämä ns. alkuhuuma ole omalta osaltani ainakaan mennyt ohi koska yhä samalla tavalla poikaystävän läheisyys saa perhoset lentelemään vatsassa:D

Ongelma on kuitenkin se, että mies käyttäityy ihanasti seurassani ja kasvokkain siis. Hän on huumorintajuinen, huomaavainen, hellä sekä kiinnostunut tekemisistäni jne. Olen jo pidemmän aikaa laittanut huomiolle, että hän on koneelle jutellessa/tekstiviesteissä/puhelimen välityksellä aivan eri ihminen! Asia on alkanut vaivata mua, koska tuntuu että meidän "yhteys" katoaa aina viikoiksi kun yhteydenpito muuttuu koneen välitykselle. Mainittakoon myös että mieheni on armeijassa parasta aikaa. Ymmärrän kyllä, että intissä väsymys on suuressa roolissa ja aina ei jaksa panostaa mihinkään tekstiviesteihin tms. Eniten huolestuttaa silti, että miksi myös puhelimessa hän kuulostaa niin vaisulta?

Apuja ja vinkkejä kaivataan tähän ns. probleemaan! :) kiitos!

Kommentit (10)

Vierailija

Jotkut ei vaan osaa puhelimen välityksellä ilmaista tunteitaan hyvin. Siinä on se, kun ei näe toisen ilmeitä ja reaktioita. Toisen viesti saattaa kuulostaa töykeältä, vaikkei hän ole tarkoittanut sitä niin. Ainakin mun suhteessa riidat alkaa usein juuri tekstarin aiheuttaman väärinkäsityksen takia.

Tämä ongelmasi voi siis johtua siitä, ettet vaan näe poikaystäväsi kasvoja ja siksi hän vaikuttaa vaisulta. Ei siihen ole oikein muuta ratkaisua kuin yrittää ymmärtää. Saattaahan hän ajan kanssakin oppia ilmaisemaan itseään paremmin.

Vierailija

Kuulostaapas tutulta. Olemme miehen kanssa seurustelleet vähemmän aikaa kuin aloittaja. Yhdessä ollessamme meillä on ihanaa, viihdymme toistemme kanssa ja mies on hellä ja hauska yms. seurassani. Kuitenkin, kun emme viikoilla useinkaan näe opiskeluiden takia, yhteydenpito jää fb ja tekstiviestitasolle. Välillä asia häiritsee enemmän, kun minä olen useinkin viestin aloittaja ja mies lähettää lyhyitä viestejä ilman hymiöitä, mutta tiedän, että kun viikonloppu koittaa mikään ei ole muuttunut välillämme ja hän on yhä ihana itsensä. 

Toki asiasta voisi mainita miehelle, mutta tiedän, että hän rakastaa ja välittää minusta, niin se riittää. Olen ottanut asenteeksi, että viikot keskityn enemmän opiskeluun ja ystäviini ja vkl sitten on minun ja miehen yhteistä aikaa. 

Vierailija

Kiva että löytyy ns. kohtalontovereita tässä asiassa! :) Tekstisi kuulostaa kuin itseni kirjoittamalta ja meillä kanssa minä olen melkein poikkeuksetta viestien/fb viestien aloittaja. Yhteydenpito ei sinäänsä ole yksipuolista, että kyllä mies ottaa muhun yhteyttä säännöllisesti mutta viestit ovat vain hyvin latteita näin naisen näkökulmasta :l

- Aloittaja

Vierailija

Annetaan tähän "miehinen" näkökanta. Aloitetaan kohdasta armeija, riippuen yksiköstä ja palveluspaikasta voi hommat olla erittäin helppoja. Esimerkkinä lääkintämies, ei tehdä yhtään mitään tai vastapainona erikoisyksikkö, jossa ainoa hetki rauhaa on nukkuminen.
Kokemuksella voin sanoa, että 24/7 "henkinen raiskaaminen" intissä vie oman veronsa. Toisaalta jos ko. henkilö ei ole aikaisemminkaan ollut mikään runoilija sähköisessä muodossa, niin eipä intti mitään muuta.

Monesti miehet ovat ylläri vaisumpia sähköisessä viestinnässä, koska eivät näe vastapuolta tai se on yksinkertaisesti helpompi, keskustelu ei vaadi sitä 110% - keskittymistä juuri siihen tilanteeseen. Ei tarvitse välttämättä olla varpaillaan, pahempi se on mokata samassa huoneessa kuin puhelimessa, vai?

Mitä asialle voi tehdä?

Keskutelua auttaa (pitäisi olla itsestään selvyys), se, että otat asian rohkeasti esille on aina hyvä juttu - Painostus taas ei.
Tietenkin miehet on "kilpailuhenkisiä", voiko olla toista huonompi? Kannattaa miettiä joku keino jolla henkilön saa oikeasti yrittämään.

- Leiska

Lopuksi, muistakaa antaa se oma tila ja rauha.

Vierailija

Musta tuntuu, että meillä on sama ongelma... Yritän saada joskus viesteillä innostumaan vähän, kun vihjaavampia lähetän, mutta aina tulee vastaukseksi, että sori, ei nyt huvita, kun oon vähä väsyny. Perkeleen intti!:D

Vierailija
Vierailija

Musta tuntuu, että meillä on sama ongelma... Yritän saada joskus viesteillä innostumaan vähän, kun vihjaavampia lähetän, mutta aina tulee vastaukseksi, että sori, ei nyt huvita, kun oon vähä väsyny. Perkeleen intti!:D

Joo aivan sama juttu! Vihjaavan viestin lähettämisen jälkeen tulee sellainen olo, että olinkohan mä taas liian ns. tyrkky tms :D Odottaa jo automaattisesti, että toinen vastaa muutamalla sanalla ja että ei lähe mukaan juttuun. Tuntee kyllä ittensä sen jälkeen aika mitättömäksi:D Oletko sä puhunut tästä poikaystävällesi? :)

On se intti kiva juu! (not) :D

Vierailija

Hei! Täällä kanssa sama ongelma !:) Otin tän vasta äskettäin poikaystäväni kanssa puheeksi, että ärsyttävää, kun ei ota yhteyttä intistä ja viestit on kovin "kylmiä"... Helpottihan sen jonkin verran, mutta silti olen edelleen se joka ottaa aina yhteyttä! Suosittelen siis todellakin ottamaan asian puheeksi ja jos ei auta, niin on sen asian kanssa opittava vain elämään. Poikaystäväni kuitenki kertoo että rakastaa ja ikävöi minua, joten se riittää! Viikonloput ovat kuitenkin ihania ja "normaaleita" :D Uskoisin ainakin omalla kohdallani, että tilanne muuttuu kun intti loppuu... Ja uskon myös teidän muiden kohdalla samaa !! :D Kirosin juuri eilen koko intin syvimpään helvettiin, mutta onhan sekin sitten jossain vaiheessa ohi..... Pakko on selvitä :) 

Vierailija
Vierailija

Hei! Täällä kanssa sama ongelma !:) Otin tän vasta äskettäin poikaystäväni kanssa puheeksi, että ärsyttävää, kun ei ota yhteyttä intistä ja viestit on kovin "kylmiä"... Helpottihan sen jonkin verran, mutta silti olen edelleen se joka ottaa aina yhteyttä! Suosittelen siis todellakin ottamaan asian puheeksi ja jos ei auta, niin on sen asian kanssa opittava vain elämään. Poikaystäväni kuitenki kertoo että rakastaa ja ikävöi minua, joten se riittää! Viikonloput ovat kuitenkin ihania ja "normaaleita" :D Uskoisin ainakin omalla kohdallani, että tilanne muuttuu kun intti loppuu... Ja uskon myös teidän muiden kohdalla samaa !! :D Kirosin juuri eilen koko intin syvimpään helvettiin, mutta onhan sekin sitten jossain vaiheessa ohi..... Pakko on selvitä :) 

Kiitos vastauksestasi! :) Itsekin saan kuulla aika useasti että poikaystävä rakastaa mua. Se tuo varmuutta joka auttaa "kestämään" nämä vähäsanaiset arkipäivät koneen ja puhelimen välityksellä. Haluan vain uskoa siihen että poikaystäväni kuuluu siihen joukkoon, joka ei pysty/osaa ilmaista tunteita kirjoittaen vaan mieluiten kasvokkain.

Nyt tilanne on jokseekin parantunut, koska inttiä on jo reilut puoli vuotta takanapäin ja loppu häämöttää. Ikävä tottakai on viikoilla, mutta se on muuttanut muotoaan siihen että aina ei välttämättä tarvitse edes kuulla siitä toisesta koska tietää että perjantaihin enää muutama hassu päivä!:) Miten teillä muilla vastanneilla sujuu saman asian kanssa? 

- Aloittaja

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat