Lestadiolaiset

Seuraa 
Liittynyt27.8.2012

En halua näillä kysymyksillä sitte loukata ketään tai pilkata ketään tai mitään mutta kysyn vaan uteliaisuudesta.

1. Ettekö oikeasti harrasta seksiä ennen kuin menette naimisiin?

2. Ettekö oikeasti koskaan harrasta seksiä, niin että käyttäisitte jotain ehkäisyä?

Kiitos jos joku viitsi vastata!:) 

Kommentit (3)

Vierailija

Mieheni on lestadiolaisperheestä, mutta he eivät todellakaan ole mitään kiihkolestadiolaisia, joita kuitenki loppupeleissä tietääkseni on suomessa aika vähän.. Mutta olemme harrastanut seksiä ennen avioliittoa ja käytämme ehkäisyä. Mieheni ei alkoholia tosin ole ikinä juonnut ja on sanonut, että mielellään haluaisi lapset vasta kun on avioliitossa.. Ja  telkkarikin heidän kotoa on aina löytynyt.. Että ei aina kannata yleistää, että kaikkien lestadiolaisten mielestä esiaviollinen seksi on syntiä. 

Vierailija

Itse tunnen läheisesti lestadiolaisia, ja tiedän että osa lestadiolaispareista on ennen naimisiin menoa sekstailleet mutta pitäneet sen visusti salassa muilta lestadiolaiskavereiltaan sekä perheeltään koska tietävät etteivät saisi asialle minkäänlaista hyväksyntää.. Että varmasti osa harrastaa salailematta, osa tälleen kuten nämä omat kaverini.. ja osa todennäköisesti pidättäytyy kokonaan ennen liiton solmimista. Kunnioitettavaa sinänsä. Olisi kyllä kiva kuulla ihan asianomaisilta itseltään jos täällä liikkuu kyseiseen yhteisöön kuuluvia, mielenkiinnosta?

Vierailija

Itse olen entinen lestadiolainen eikä siinä yhteisössä sais harrastaa esiaviollista seksiä eikä katsoa televisiota, mutta tosi monet parit harrastavat seksiä ennen papin aamenta sekä katsovat netistä kaikki ohjelmat, eli se olisi sama niiden kans hommata televisio. Tosin salaa muilta. Toiseksi heiltähän ovat ehkäisyt kielletyt mutta, kyllähän he käyttävät niitä, ainakin nykypäivänä. Tiedän sen siitä että kun parit menevät naimisiin niin se on heti alkumetreillä sitä, että aletaan naisen vatsaa katsomaan kun tervehditään. Vatsaa katsotaan siis ensin kun katsotaan silmiin. Mun mielestä tuo on törkeää. Ja nykyään lestadiolaisnuorilla pareilla on vain 1-3 lasta. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat