Eroaminen ja palaaminen yhteen

Vierailija

Haluaisin selittää koko tilanteen, ja saada neuvoja ja mielipiteitä! Eli n. 2vkoa sitten  avopuolisoni jätti minut yllättäen. Yhdessä olimme n. 4vuotta ja samassa majassa asusteltiin n.3vuotta. Muttamutta, noin kaksi viikkoa sitten eksäni ilmoitti minulle että ei halua enää jatkaa, ja että ahdistaa liikaa. Kuulemma syyllistin kun hän lähti kavereidensa kanssa jonnekkin, tai kun hoiti omaa yritystään. Omasta mielestäni en näin tehnyt, ja sanoinkin sen hänelle. Pyysin kyllä enemmän yhteistä aikaa. Myös seksielämämme kuivui lähes kokonaan, juurikin tuon vuoksi kun ei ollut yhteistä aikaa. Halailtiin ja pusuteltiin kyllä entiseen malliin ja aina sanoin miten häntä rakastan. Tein kaikki kotityöt, enkä mäkättänyt juuri mistään. Mies sanoi tarvitsevansa tilaa, ja sitä hänelle annoin. Emme riidelleet juuri koskaan, vaan puhuimme aina asiat halki. Mies ilmoitti erosta viikonloppuna, ja jo maanantaina hänellä oli uusi asunto, minne hän muuttikin hyvin pian. Enkä usko että kyseessä olisi toinen nainen, sillä kysyin asiaa häneltä suoraan ja sanoi ettei tekisi niin minulle. Enkä välitä vaikka olisikin ihastunut toiseen, sehän on melko luonnollista parisuhteessa :/ Toiset ihastuvat ja jättävät, ja toiset odottavat että ihastus menee ohi.

Olemme nähneet eron aikana muutaman kerran, ja huomaan että mies on hyvin masentunut ja ahdistunut. Kuulemma kaikki yhteydenpito kanssani ahdistaa. Miettii usein että tekikö oikein lähtiessään, mutta on silti varma erostamme. Tekstaillaan ainakin jokatoinen päivä, mutta silloin mies on erittäin kylmä ja tyly. Ja kun nähdään kasvotusten, on aivan erilainen? Mitään kunnollista selitystä en ole saanut, että miksi ero koitti ja miksi näkemiseni ahdistaa niin kovin. Olen nyt lopettanut tekstaamisen ja yritän parhaani mukaan jatkaa samaan malliin. 

Osa miehen tavaroista on vielä täällä, jään siis asumaan entiseen yhteiseen kotiimme. Sanoo hakevansa ne heti kun pystyy siihen. Mietin, ja elättelen toivoa että voisimme palata yhteen, vaikka mies sanookin ettei enää rakasta minua. Enkä itsekään ole enää varma rakastanko häntä. Haluaisin kuitenkin yrittää, suhteemme oli upea ensimmäiset kaksi vuotta ja kuivui lähinnä laiskuutemme takia kokoon. Ei jaksettu enää panostaa mihinkään :/ 

Onko kenelläkään edes hieman vastaavaa tilannetta? Onko paluu onnistunut vai oliko se täysin katastrofi? Haluaisin ihan asiallisia kommentteja ja mielipiteitä :) Kannattaako minun antaa nyt miehen olla rauhassa ja katsella josko kaveruus toimisi. 

Kommentit (1)

Vierailija

Kannattaa nyt antaa ajan kulua ja tilanteen tasaantua ihan rauhassa..teillä on kuitenkin molemmilla tunteet tosi sekaisin vielä :)

Omakohtaista kokemusta on, nimittäin muutin pari vuotta sitten suoraan vanhempieni luota poikaystäväni kanssa asumaan vaikka hän oli vasta samana päivänä muuttanut itsekin pois kotoa ja sovittiin, että hän asustelee hetken yksikseen ja muuttaisin sitten perässä..mutta ei, jotenkin sitä vaan onnen huumassa tuli muutettua samana päivänä saman katon alle..kerettiin sitten asumaan sellaiset 8 kuukautta yhdessä, kunnes alkoi rahahuolet yms. painamaan ja siitä sitten lähti alamäki (jäin siis työttömäksi ja poikaystäväni opiskeli ja työskenteli opiskelun ohessa). Siinä sitten toinen asia johti toiseen ja erosimme, muutin takaisin vanhempieni luo pariksi kuukaudeksi ja löysinkin sitten oman kämpän. Alettiin parin kuukauden päästä erosta katselemaan uudelleen tilannetta poikaystäväni kanssa ja olemme edelleen yhdessä, tapauksesta on nyt reilu vuosi :) luulen että kaikki meni mönkään siinä vaiheessa kun kiirehdittiin liikaa yhteenmuuttamisen kanssa, kun emme olleet edes suunnitelleet sitä pahemmin. Myöhemmin sitten myös raha-asiat alkoivat ahdistamaan. Olemme nyt vahingosta viisastuneempia ja alamme jossain vaiheessa katselemaan uutta yhteistä kämppää, molemilla kuitenkin nykyään vakkarityö ja ollaan saatu asustella rauhassa omillamme ja olla ns. omien elämiemme herroja =D

Eli ihan rauhaksiin nyt vaan, kyllä se siitä alkaa lutviutumaan ajan kanssa! Ja jos ette palaisikaan yhteen enää niin aivan varmasti eksäsikin pitää sua tärkeänä ja haluaa pitää tulevaisuudessa yhteyttä :> tsemppiä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat