Pitäisikö vain olla hiljaa..?

Vierailija

Olen nyt noin vuoden verran seurustellut poikaystäväni kanssa, ja samalla tutustunut myös hänen kavereihinsa. Meillä onkin nykyään aika tiivis (yhteinen), neljän pariskunnan, kaveripiiri, johon kuuluu näitä miehen ystäviä ja heidän tyttöystävänsä, joiden kanssa olet ystävystynyt hyvin. Pointtina onkin se, että kaksi näistä mieheni kavereista (ja nykyään voisi kai sanoa että myös omia kavereitani) ovat kovemmankin luokan naistennaurattajia ja pettämiseen taipuvaista sorttia. Silloin kun heidän tyttöystävänsä eivät ole paikalla. Viime viikonloppuna lähdin poikien mukana baariin, ja toinen näistä miehistä jutteli ja flirttaili koko illan jonkun naisen kanssa. Lopuksi he tanssivat hitaita ja pussailivat. Pari kuukautta sitten hain poikaystäväni kanssa toisen näistä miehistä sunnuntai-aamuna jonkun naisen luota (autossa vain sanoi että pidetään sitten turpa kiinni jutusta).

Näitä juttuja riittäisi vaikka kuinka, eli ei siis ole kyse mistään yhden illan "hairahduksesta". Olen esim. itse nähnyt neljä kertaa toisen näistä miehistä poistuvan baari-illan päätteeksi joku vieras nainen kainalossa. Aluksi ihmettelin, että miten esim. poikaystäväni hyväksyy kavereiltaan moista käytöstä! Olen yrittänyt kysyä häneltä tätä, mutta poikaystäväni ei oikein halunnut puhua asiasta ja sanoi vain, että antaa olla, eihän se meille muille kuulu mitä he tekevät. Itselläni on koko ajan paha olo näiden kahden naisen puolesta, ja tekisi mieli kertoa heille millaisten kusipäiden kanssa ovat. Kysymykseni siis kuuluukin, että tulisiko tästä kertoa näille kahden miehen tyttöystäville? Mitä te tekisitte? Toisaalta pelkään että mieheni kaverit katkaisevat välit tähän, ja erityisesti minuun. Mieheni kaverit selvästi luottavat minuun täysin, kun minunkin silmieni edessä esim. pussailevat jonkun toisen naisen kanssa. Ähh, vaikeaa!

Sanottakoon vielä etten ole niiiin läheinen näiden miesten tyttöystävien kanssa, kuin mitä esimerkiksi olen parhaimpien ystävieni kanssa. Ehkä kaveri-nimike määrittelee heidät paremmin. Ystävät ovat niitä läheisimpiä, ja kaverit niitä ei-niin-läheisiä. Jos parhaan ystäväni poikaystävä pettäisi häntä, kertoisin takuuvarmasti. Mutta tässä tilanteessa en tiedä mitä tehdä!

Kommentit (8)

Vierailija

Ei tuollanen ole reilua, tytöillä on oikeus tietää minkälaisten miesten kanssa seurustelevat. Kannatan että kerrot heille totuuden ettei tuollanen touhu jatku!

Vierailija

Todellakin kannattaa kertoa. Oletko miettinyt, mitä poikaystävästäsi kertoo, ettei hän välitä kavereidensa pettämistouhusta... Hän näköjään hyväksyy pettämisen, eikä se ole kauhean hyvä merkki. Ymmärrän, että paljastuksesta tulisi paha riita ja silloin miehet saattaisivat pistää välit poikki poikaystävääsi ja tämä vaarantaisi teidän suhteenne. Jos itse olisin tilanteessasi, miettisin olisiko jotain anonyymiä tapaa kertoa noille tytöille. Et varmasti halua siihen paskamyrskyyn mukaan, kun kaikki paljastuu, joten olisi varmasti parasta, että miehet eivät tietäisi kuka heidät paljasti. Ota vaikka salaa kuva tällaisesta tilanteesta ja/tai lähetä kirje tms. mitä ei voi yhdistää sinuun.

Vierailija

Älä kerro. Musta sulla on suurempi vastuu niiden poikien kavereina pitää niiden luottamus, jos et ole edes näiden tyttöystävien kanssa läheinen. Eihän toi oo kivaa, mutta se on niitten elämä ja sun ei kuulu siihen puuttua. Jos nää miehet laskee sut niiden kavereiksi ja jakaa sulle niiden salaisuudet, et sä saa niitä kertoo vaikka ikäviä olisivatkin...

Vierailija

Varmaan kannattaisi tehdä selväksi näille miehille että asia vaivaa sinua, etkä pidä jos sinun silmiesi edessä pettävät tyttöystäviään. Jos kerrot näitten miehien tyttöystäville on riskinä se että sekä tyttöystävät, heidän miehensä ja poikakaverisi suuttuvat sinulle. Asiasta voi yrittää myös keskustella näiden miehien kanssa, miksi he pettävät tyttöystäviään?

Vierailija

Mä kertoisin anonyymisti. Esim. jos ootte joskus liikkeellä niin, että nämä tyttöystävät ei ole mukana, niin nappaat miehes huomaamatta kameran matkaan. Sitten jos nämä löytää seuraa, sanot meneväs vessaan ja otat kuvan jostain kauempaa, ei sieltä missä istutte miehes kanssa, ettei kuvan ottopaikka paljasta sua. Kotona sitten tulostat kuvat ja pistät kirjeeseen, joko saatekirjeen kanssa tai ilmankin. (jos kuvista vaan henkilön tunnistaa, niin eiköhän se kuva kerro ihan tarpeeks.)

Jos kuvan ottaminen ei oo mahdollista, kirjota nimetön kirje, missä kerrot asiasta. Jos haluat pysyä anonyyminä, niin ei kannata liian yksityiskohtaisesti mitään kertoilla, ei siis mitään osotteita tms. mistä ootte miehiä hakenut tms, koska sekin voi paljastaa. Baarin nimen/nimiä tai päivämääriä voi mun mielestä mainita, koska eiköhän näillä miehillä oo muitakin tuttavia, jotka käy samoissa baareissa kuin te. Ite ainakin antaisin ymmärtää nimenomaan, että olen joku puolituttu tai tuttava, joka nyt vaikkapa facebookin perusteella tietää miesten seurustelevan ja sitten on sattunut samaan aikaan samaan baariin ja nähnyt miehen jonkun muun kanssa siellä läheisissä tunnelmissa. Ei liikaa yksityiskohtia, mutta ei myöskään sellaista täysin anonyymiä stalkkerityyliä.

Varmaan kannattaa myös miettiä, onko niillä paljon muita yhteisiä tuttuja... koska jos sä molemmat käräytät yhtä aikaa ihan samanlaisella kirjeellä, niin olishan se nyt aika outoa, jos tulevat keskenään jutelleeksi asiasta. Että ehkä sitten valkkaat ensin toisen, pahemman pettäjän, jos mahdollista ja katsot mihin homma etenee. Voihan olla, että jos tytöt on läheisiä niin tämä tyttö, jolle olet paljastuksen tehnyt, kuulee riidellessä(?) poikaystävältään jotain myös tästä toisesta henkilöstä ja sitten tyttö kertoo toiselle tytölle. 

Jos naiset nyt ei tälläistä suoraan uskokaan, niin ainakin luulis, että alkavat katsoa miestensä perään vähän paremmin.. Mut ei tollainen käytös miehiltä mun mielestä ole mitenkään sallittavaa ja liian moni ajattelee aina, että ei pidä sekaantua muiden asioihin. Itse ainakin olisin erittäin tyytyväinen jos minulle tälläinen kerrottaisiin. 

Vierailija

Haluaisitko itse tietää jos poikaystäväsi tekisi samoin? Kyllä sinun pitäisi kertoa heille, tällä hetkellähän olet tavallaan itse mukana juonessa. Tuskin poikaystäväsi tarvitsee tuollaisia kusipäisiä kavereita muutenkaan. Seura tekee kaltaisekseen, tiedäthän.. Ja tosiaan tuo anonyymiys olisi ihan hyvä idea (esim. viesti tuntemattomasta numerosta tms.), vaikka toisaalta nämä miehet varmaan tietävät ketkä ovat tietoisia pettämisistä. Silti, eivät he voi olettaa, että kaikki sen hyväksyisivät. Omapa on häviönsä.

Vierailija

Itsekin kannatan anonyymiä kertomista. Naiset ansaitsevat tietää totuuden miehistään. Varmasti he joutuvat käsitellä ongelmaa jossain vaiheessa kuitenkin, tietysti mitä aiemmin sitä parempi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat