Miehen käytös ahdistaa, pikaista apua?

Vierailija

Olemme seurustelleet mieheni kanssa 1,5 vuotta ja asumme yhdessä. Ongelmana on, etten pysty luottamaan häneen.

Hän on antanut eksien/muiden naiskavereiden arvostella minua ja suhdettamme, hän on usein jättänyt minut huomiotta esim baarissa ja siirtynyt viettämään iltaa toiselle puolelle baaria, hän on flirttaillut muille naisille minun läsnäollessani ja vislannut toiselle naiselle. Kaikki tämä, ainakin lähes kaikki, on tapahtunut humalassa. Selvinpäin hän pahoittelee, mutta on silti ollut tekemisissä eksiensä kanssa lähes koko suhteemme ajan. Olen saanut irrotettua hänet eksistään, mutta muu käytös on jatkunut.

Ahdistaa ja pelottaa, jos hän pettää. Tiedän ehkä epäileväni turhaan, hän ei ole pettäjätyyppiä. Puhun ja itken tätä asiaa hänelle nykyään lähes päivittäin, eikä hän jaksa enää kuunnella. Hän on sanonut, etten voi kieltää häneltä miesten iltoja tms, mutta tiedän ettei suhteemme enää kestäisi niitä.

Muutama viime baarikerta, kun olemme lähteneet yhdessä, on mennyt ihan hyvin. Vastaavaa käytöstä ei enää ole ollut. Mutta pelkään sen tulevan takaisin.

Rakastan miestäni todella paljon ja hänkin minua, mutta kun hän ei pysty joustamaan tai selittämään käytöstään, en tiedä mitä teen.

Onko vastaavia kokemuksia? Mitä teen? En todellakaan haluaisi erota..

Kommentit (2)

Vierailija

Valitettavaa, mutta totta, että pitkässä suhteessa sitä väkisinkin katselee muiden naisten/miesten perään.. Mutta ei se tarkoita, että hän pettäisi. Et myöskään voi kieltää häneltä niitä miesten iltoja, sillä kahlitseminen on iso virhe suhteessa... se rupee ahdistamaan, ja lopulta sä itse joudut jätetyksi. 

Vierailija

Miten hyvin yleiset arvonne sopivat yhteen? Kysy mieheltäsi suoraan, että onko hänestä oikein katsella muita suhteessa siinä mielessä, flirttailla tai antaa eksien arvostella suhdetta? Kannattaa myös kysyä, mitä mieltä hän olisi, jos sinä tekisit samaa? Voit kysyä myös, miltä miehestä tuntuu, ettei hän enää voi olla yhteydessä exiinsä? Mies tuskin osaa vastata heti, ja kannattaakin sanoa, että miettii asiaa rauhassa, mutta että haluat vastauksen lähi viikkoina, et ala odotella ikuisesti, että jos häntä nyt jossain vaiheessa mahtaisi huvittaa miettiä oman elämänsä ja suhteensa arvoja.

Koska se nyt vaan on tosiasia, että et voi muuttaa toisen arvoja, jos hän itse ei ole valmis niitä muuttamaan tai miettimään. Monesti vähemmän mustasukkainen osapuoli, eli nyt miehesi, luopuu omasta vapaudestaan sinun halujesi mukaan, jos ei uskalla kertoa omista arvoistaan ja ajatuksistaan. Hän saattaa pelätä, ettet hyväksy häntä, jos hän sanoo, että hänestä on okei välillä flirttailla muille tai pitää yhteyttä eksiin ja jakaa henkilökohtaisiakin asioita heidän kanssaan. Siksi hän rajoittaa pakosta omaa itseään, pikkuhiljaa katkeroituu ja saattaa alkaa tehdä näitä asioita salassa sinulta... jossain vaiheessa jää kiinni ja sitten molemmat ovat tuplasti loukkaantuneempia. Tai paremmassa tapauksessa, mies ei vain ole tullut ajatelleeksi käytöstään. Ehkä entinen tyttöystävä hyväksyi sen ja mies oletti, että sinullekin asia olisi okei. Monesti tälläinen vähän ajattelematon yksilö tajuaa käytöksensä siinä vaiheessa, kun vetää esiin "miltä susta tuntuis, jos minä (tähän kohtaan mahdollisimman konkreettinen esimerkki jostian mikä olisi verrattavissa miehen toimintaan)..." -kortin. 

Mutta jos kyse on vain arvojen yhteensopimattomuudesta. Eli mies ei vain näe mitään pahaa tuollaisessa käytöksessä, ja sinä näet, niin pelkään ettei suhdetta kannata ihan kauheasti jatkaa :/ Jos haluat, niin voithan toki itse kokeilla avoimempaa asennetta, että jos mies haluaa flirttailla muille niin sovitte, että sinäkin saat ja sitten toimit sen mukaan. Mutta tämä tietysti vain, jos yhtään itsestä tuntuu siltä. Ei omiakaan arvoja pidä alkaa toisen takia väkisin muuttamaan, jos ne vääriltä tuntuvat. Jos tuntuu väärältä, niin paras ratkaisu varmaan erota ja etsiä ihminen, jonka kanssa arvomaailma tälläisten asioiden suhteen kohtaa paremmin :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat