Ylen syöminen?

Vierailija

Oon 15v tyttö ja ongema on se että syön vaikka ei ole nälkä. Ennen saatoin olla pitkän aikaa syömättä tai siis syön vaikka yhden-kaksi leipää päivässä tai sitten vain yhden lämpimän ruuan ja tiedän että se on liian vähän ja annoskoot ovat silloin liian pieniä ja näitä "kausia" tulee että ei tee mieli ruokaa, vaikka käyn joka päivä lenkillä ja mulla on tanssi harkat pari kertaa viikossa. Nyt olen kumminkin on päivä jolloin syön ja syön vaikka ei ole edes nälkä ja tulee paha olo mutta syön silti, tällöin olen yleensä yksin kotona. En saa mielitekoa loppumaan ja illalla poden huonoa omatuntoa syömisestä, oon nyt ollut noin 2kk syömättä mitään karkkia, mutta keksejä ja itse tekemiä leivoksia syön kyllä liian usein. Tunnen olevani sitä tyytyväisempi mitä vähemmän syön. Mulla on anemia, johtuen noista ruuattomista kausista vaikka syön silloin ihan terveellisesti ja mahdollisimmän monipuolisesti. Mietin että johtuuko ns. syöpöttely kaudet stressistä joka mulla on kokeista ja jatko opiskelu paikkaa pyrkimisestä ja mitä voisin tehdä että saisin lopetettua syömisen kun ei tee enää mieli?

Kommentit (1)

Vierailija

Kuulostaa vähän tunnesyömiseltä - joka on kyllä varmasti aika monen muunkin ongelma (: 

Sua vois auttaa se, et söisit säännöllisesti myös sillon, ku ei tee välttämättä mieli syödä. Ku totut syömää säännöllisesti sopivia annoksia, jää myös ne syömispuuskat vähemmälle. Itseäni ainakin auttaa, kun juon esim. paljon vettä, ja jotain terveellisempää, vaikka hedelmiä. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat