Pillerimerkin vaihto + vuoto,kivut

Vierailija

Yritin etsiä jotain valmista pillerikeskustelua, mutta en jostain syystä löytänyt.

Mutta onko kenelläkään kokemusta pillerimerkin vaihdon aiheuttamista oireista?

Itse vaihdoin pillerimerkkiä kolme viikkoa sitten (Gestinyl -> Yasmin) ja nyt viikon ajan minulla on ollut menkkamaisia kipuja, rusehtavaa vuotoa ja varsinkin iltaisin vihloo erittäin pahasti. Aloitin ohjeen mukaan Yasmin liuskan heti viimeisen Gestinylin perään ja tyhjennysvuotoon on vielä viikko. Söin Yasmineita monta vuotta ennen kuin vaihdoin hinnan takia halvempaan, eikä silloin Yasmin aiheuttanut välivuotoja. Aikoinaan Yasminista Gestinyliin vaihtokaan ei aiheuttanut vastaavia vaivoja. Lähes aina olen myös syönyt kaksi liuskaa putkeen, joten luulisi kehon jo tottuneen pitempään vuotoväliin..

Nyt tietenkin pelkään, että jos vaihdon aikana on ehkäisyteho pettänyt ja että olisin raskaana. Tekisi mieli pitää jo taukoviikko jos nää kivut loppuis siihen, mutta varmaan parempi syödä vaihdon aikana toinen liuska kokonaan, vaikka normaalisti saatoinkin siirrellä menkkoja ensimmäisen liuskan jälkeen vain esim. 2 viikolla.

Kokemuksia vastaavasta tilanteesta? :)

Kommentit (0)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat