jälkiehkäisypillerin jälkeinen verenvuoto

Vierailija

ongelmani on tämä:

harrastin poikaystäväni kanssa seksiä tasan viikko sitten. ehkäisy ei oikein onnistunut, joten otin saman päivän aikana jälkiehkäisypillerin. olen syönyt sellaisia joskus aiemminkin, eikä minkäänlaisia sivuoireita ole tullut. neljä päivää pillerin syömisen jälkeen alkoi niukka verenvuoto, ja sitä on kestänyt nyt neljä päivää. lääkkeen käyttöohjeissa kyllä sanotaan, että verenvuoto on aivan normaalia. ihmettelin kuitenkin, kuinka se voi alkaa neljä päivää pillerin syömisen jälkeen ja jatkua näin pitkään? nämä eivät ole kuukautiset, sillä kuukautiseni loppuivat vasta pari päivää ennen seksin harrastamista. nyt mahani on kipeä ja verta tulee vielä vähän. onko tavallista, että lääkkeen sivuoireet kestävät näin kauan? ja tulevatko seuraavat kuukautiseni normaalisti ajallaan?

Kommentit (8)

Vierailija

Itselläni vastaavanlainen verenvuoto alkoi vasta yli viikko jälkiehkäisypillerin ottamisesta, ja jatkui seitsemän päivää. Myös minulla oli menkat loppuneet vasta paria päivää aiemmin kun jouduin jälkiehkäisyyn turvautumaan. Tuo siis kuulostaa ihan tavanomaiselta sivuvaikutukselta. Menkat tulivatkin sitten lähes ajallaan, toivottavasti sitten sinullekin. Toki nämä ovat yksilöllisiä, mutta jos menkat alkavat olla myöhässä niin kyllä se raskaustesti kannattaa tehdä!

Vierailija

Itse olen joskus joutunut turvautumaan jälkiehkäisyyn kondomin pettäessä, tästä tosin on jo yli 2 vuotta, mutta kalenteri on tallessa yhä, ja tarkistin siitä. 
Eli, otin sunnuntaina jälkiehkäisypillerin, ja "menkat" / vuoto alkoi perjantaina, 14. kiertopäivänä. Kalenterin mukaan kuukautiskiertoni pituus on vaihdellut 22 päivästä 36 päivään. 
Eli ihan normaalia, luulisin :) 

Vierailija

Joo mulle on käyny ihan samalla tavalla ! Oon kaks kertaa joutunu turvautumaa je-pilleriin. Ekalla kerralla menkat alkoi samantien pillerin ottamisen jälkeen, vaikka ois pitäny oikeesti alkaa vasta parin viikon päästä. Normaalisti mun menkat kestää sen 5 pv, mut sillä kertaa kesti jonkun 10 pv ja senkin jälkeen ihme tiputteluvuotoa. Toisella kerralla menkat alko noin viikon päästä pillerin ottamisesta, kesti normaalit 5 pv ja loppuivat. Tän jälkeen silti viikon päästä menkat alko tavallaa uudestaa ja kesti noin 3 pv. Että juu, kyllä se jälkiehkäsypilleri laittaa kropan ja kerrron vähän sekasin :P

Pohtija

Heippa! Jatkan tähän samaan ja toivon että joku vastais mulle vielä!

Tarkottaako "menkat tulivat ajallaan" sitä että menkat tulivat oman kierron mukaan (esim. 28pv) niin 28 päivän päästä ehkäsyn jälkeisistä vuodoista, vai että kuukautiset alkoivat niinkuin ois pitänyt ilman ehkäisyäkin (eli välissä oli vaan ns ylimääräset vuodot ehkäisyn takia) ?? Jäin pohtimaan :)

Vierailija

Heips! Mulla kanssa oli juuri loppunu kuukautiset päivää ennen kun otin jälkiehkäisyn. Sitten ne alko uudelleen n. viikon päästä tästä. Seuraavat kuukautiset alko ajallaan näistä jälkimmäisistä "ylimääräisistä" laskettuna. :-)

Vierailija

Olisiko yksinkertaisempaa ja helpompaa pitää aina varalla kodomia. Onko oikein jatkuva terveytensä vaarantaminen jälkiehkäisypillereillä?

Olisiko viisasta käyttää sitä viisautta ja ymmärrystä jonka jo valmiiksi omistaa? 

Vierailija

Katsos kun nimenomaan kondomiehkäisyn kanssa näitä vahinkoja useimmin sattuu. Olet varmaan kaikessa viisaudessasi tietoinen, että kumi voi puhjeta? Sanoisin , että omalla kohdalla on puhjennut 20kpl paketista poikkeuksetta aina se yksi, jopa kaksi. Vaikka miten säilytät niitä kotona kaapissa huoneenlämmössä ihan oikein. Ja Merkistä viis! Ja tähän 30 vuoden ikään mennessä luulisi oppineen jo käytön salat. Mutta niin vaan jouduin taas ottamaan viimeviikolla jälkiehkäisypillerin, joka löytyy multa aina varulta lääkekaapista, sillä kortsujen kanssa on siihen ikävä kyllä oppinut. Kerran en ottanut, tulin tottakai raskaaksi, eikä ole kivaa käydä aborttiprosessiakaan läpi. Että ennen kuin messuat täällä ihmisille, miten jälkiehkäisy on vaarallista, niin mietippä vähän! Itselleni ei käy mikään muu ehkäisymenetelmä kuin kortsu. Ei edes kierukka.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat