Parisuhteen (hyvät ja) huonot puolet

Vierailija

Useimmat täällä keskustelualueella olevat keskustelut ovat joko neuvojen kysymistä kiperiin ongelmiin tai... neuvojen kysymistä vähän vähemmän kiperiin ongelmiin. Sen sijaan, että kyselisin neuvoja ongelmiin haluan, että lyhyesti listaatte pieniä ja isoja ongelmia parisuhteessanne tähän keskusteluun. Tarkoituksena ei ole "masentua" kuinka huono parisuhde on vaan kyseessä on leikkimielinen ns. Puolison pienet virheet -keskustelu, johon voitte listata mistä valitatte puolisollenne ja mistä puoliso valittaa teille näin tasapuolisuuden nimissä. Koska kenenkään ei ole tarkoitus ajatella, että nykyinen parisuhde on huono (vaikka se joskus olisikin) voitte myös tasapuolisuuden nimissä luetella hyviä asioita "huonojen" asioiden vastineeksi tai niiden kylkeen.

Näin esimerkiksi minä aloitan:

- mies kuorsaa öisin ja joudun käyttämään aina korvatulppia
- käyttää kuorsausteippiä, mutta kuorsaa siltikin
- mies ei tee kotitöitä paitsi tiskaa ja sitäkin inhoaa :D (Siksi jallitan aina inhottavimman homman, eli biojätteen viemisen hänen niskoilleen)
- mies ei osaa tehdä ruokaa (mutta rakastaa onneksi kaikkea minun tekemääni)
- mies ei ikinä kuivaa lattiaa suihkun jälkeen vaan kastelen sukkani joka kerta tai joudun kuivaamaan lattian hänen jäljiltään
- miehen mielestä on ok myrkyttää saunan pesutilan hengitysilma pieraisemalla "silent killerit", jotka jäävät leijumaan ja myös saunassa tuhnuttelu on ok
- mies on patalaiska ja kököttää aina tietokoneella
- mieheni inhoaa keittoja ja uhkaa lähteä pizzalle niinä harvoina kertoina kun teen keittoa (mutta syö sen joka tapauksessa ja kehuu vieläpä hyväksi :D)
- teen miehelle eväät töihin, mutta mies unohtaa ottaa ne mukaan
- kun syön ne kotiin unohdetut eväät mies marmattaa kotiin tullessaan, että miksi söit ne
- miehen mielestä ruoan pitää olla valmis hänen palatessaan töistä, mutta silloin kun se on valmis "Ei ole yhtään nälkä" (syö silti hänelle varatun osan)
- syö kebabbia/pizzaa/pihviä/muuta ihanaa kotitekoista ruokaa MINUN osuudestani asti, koska on niin hyvää ja sitten minulle jää nälkä (syö myös tähteeni jos en itse jaksa :D)
- ei osta minulle lahjoja, mutta käyttää onneksi minun hänelle ostamiani lahjoja (esim. Suomi Finland -haalaria :D)
- ei suostu kirveelläkään käyttämään lääkettä vaikka sitä tarvitsisi, esim. nuhasuihketta tai särkylääkettä

- miehen mielestä minä taasen käytän liian herkästi lääkkeitä, koska käytän nuhasuihketta nenäntukkoisuuteen ja ibumaxia menkka-/selkä-/päänsärkyyn
- mies valittaa minulle jos en ole tiskannut ja/tai pyyhkinyt pöytiä keittiössä
- mies huomauttaa mahdollisista jarrujäljistä vessanpöntössä (Syytän laihdutusruokia siitä, että vatsa on joskus kuralla)
- jos en pese riittävästi pyykkiä saan kuulla siitä siinä vaiheessa, kun mies huomaa, ettei kaapissa ole boksereita ja joutuu olemaan kommandona ;D

Olemme siis molemmat laiskiaisia ja meillä on isompiakin ongelmia vaikka muille jakaa toisinaan, mutta koska tämä keskustelu on puolison pienistä virheistä soisin sen pysyvän mukavan kevyenä :) Ei ole tarkoitus mollata miehiä vaan huumorilla kommentoida heidän ärsyttäviä puoliaan, koska jokainenhan meistä rakastaa omaa puolisoaan kaikista pienistä virheistä huolimatta.

Kommentit (2)

Vierailija

Minun mieheni on myös laiska, eikä suostu siivoamaan tai auttamaan muuten kotitöissä. Tai jos auttaa, niin hirvittävän valituksen saattelemana...

Hän ei suostu menemään lyhyitäkään matkoja kävelemällä tai pyörällä.

Pelaa ihan liikaa kaiken maailman pelejä ja hermostuu kun häviää ja ohjain lentää seinään...

Ei suostu syömään mitään erikoisempaa tai uudempaa ja porkkanat ovat pannassa.

Kun pitäisi lähteä jonnekkin, hän istuu koneella viimeiseen asti kunnes tulee järkyttävä kiire.

Miehellä on ylipainoa, eikä laihdutus mitenkään mainittavasti etene.

Mutta enpä minä hänen kanssaan olisi, ellei hänellä olisi hyviäkin puolia :)

Hän saa minut nauramaan ja piristää minua kun olen allapäin.

Jos hän unohtaa jotain tai rikkoo lupauksensa, hän osaa pyytää anteeksi esim kukkien kera :)

Hän osaa lohduttaa ja jaksaa kuunnella valituksiani, mitä tapahtuu aika usein. :D

Kenelläkään ei varmaan täydellistä miestä ole, vaan jokaisessa on jotain mikä ottaa päähän! :)

Vierailija

Osa muiden jutuista oli kuin omasta suustani :D Jatkanpa kuitenkin vähän:

-Mieheni on äärettömän epäromanttinen. En minäkään mitään kynttiläillallisia sinänsä kaipaa mutta kerran kahdessa vuodessa edes kukkia, olisiko liikaa pyydetty?

-Mies on riippuvainen kavereistaan. Tekee aina niin kuin Valtsukin aikoo tehdä ja kaikki menot pitää suunnitella tyypin kavereiden mukaan.

-Valittaa aina kun pyydän tekemään jotain kotitöitä. Meillä kotityöt on jaettu noin 90-10 minulle ja silti pystyy valittaa jos pyydän tyhjentämään kissan hiekkalaatikon tai viemään biojätteen, niitä inhokkihommiani.

-Mies on järkyttävä herkuttelija. Yritäppä tosiaan laihduttaa kun mies syö päivittäin sipsejä tai karkkia EIKÄ EDES LIHO.

-Mököttäjä. Haluaisin puhua asioista mutta herra taas haluaa mennä pelaamaan/nukkumaan kun riita tulee.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat