Ero vai yhdessä pysyminen?

Vierailija

Hei.

Oon 20-vuotias nainen ja ollaan oltu 3 vuotta poikakaverini kanssa yhdessä. Poikakaverini kertoi äsken ettei ole onnellinen ja ei voi jakaa mun kanssa mitään syviä tunteitaan tai ajatuksiaan. Hän sanoi, että pelkää mun reaktiotani, että tyrmäisin hänen tunteensa ja hän pitää koko ajan kulissia yllä. Hän on luonteeltaan enemmänkin sellainen hassuttelija, hulluhko, outo ja hippi. Minä oon luonteeltani enemmän asiallinen ja kunnollinen. En tiedä mitä tehdä. Tämä teksti on varmaan tosi sekava, kun mun mieli käy ylikierroksilla.

Me asutaan siis yhdessä ja jos hän jättäisi minut niin jäisin vieraaseen kaupunkiin yksin. Mun perhe asuu monen sadan kilsan päässä. Pelottaa ettei mun pää kestäis sitä, jos hän lähtis. Seksikään meillä ei oikein luista. En ees muista milloin viimeksi me harrastettiin sitä. Yritän usein lähestyä häntä ja hän kieltäytyy. Emme myöskään hali tai pusuttele enää, vaikka haluaisin.

Mitä teen? Auttakaa :(

-Maria92

Kommentit (3)

Vierailija

Kannattaa yrittää keskustella asiasta miehen kanssa ihan ajan kanssa, kerro hänelle miltä sinusta tuntuu ja mitä haluaisitte parantaa, ja hienovaraisesti voi sitten alkaa kysyä miltä hänestä tuntuu ja mitä hän olisi valmiina tekemään suhteen eteen. Kannattaa punnita suhteen hyvät ja huonot puolet.

Itse exä jätti minut myös yksin uuteen kaupunkiin 400km päähän perheestä ja ystävistä kun olin 19vuotias. Emme asuneet yhdessä, mutta kurjaa se oli kuitenkin. Jos opiskelee niin vielä pärjää, kun koulussa saa ystäviä (minä sain vain yhden, mutta yksikin oli kullan arvoinen), jos on töissä niin toivon mukaan siellä... Joka tapauksessa kannattaa punnita yhdessä kannattaako sitä olla yhdessä vai ei, pelkän pelon takia ei kannata jäädä roikkumaan suhteeseen, joka ei toimi. Siinä on kummallakin vielä kurjempi olla, kun yksinään. Vaikka jäisi yksin, ei tarvitse olla yksinäinen, mutta parisuhteessakin voi olla yksinäinen :)

Vierailija

Olen samaa mieltä edellisen kommentoijan kanssa. Keskustelkaa niin saatte kumpikin selville, että missä nyt mennään. Voitte myös kertoa mikä omasta mielestä suhteessanne ei toimi, voiko sitä korjata yms. :) Toivottavasti saatte kunnolla keskusteltua!
Tosiaan,tuli mieleen, että voisitko lähteä takaisin perheesi luo tai siis kotikaupunkiisi. Siellä olisi tukijoukot lähettyvillä, jos käy niin, että ero on molempien mielestä paras ratkaisu. Vai opiskeletko nykyisellä paikkakunnallasi ja onko sulla hyviä ystäviä ja kavereita siellä? :)

Vierailija
Vierailija
Poikakaverini kertoi äsken ettei ole onnellinen ja ei voi jakaa mun kanssa mitään syviä tunteitaan tai ajatuksiaan. Hän sanoi, että pelkää mun reaktiotani, että tyrmäisin hänen tunteensa ja hän pitää koko ajan kulissia yllä

Kuulitko sinä nyt varmasti mitä poikaystäväsi sanoi? Hän ei uskalla puhua sinulle, koska pelkää reaktiotasi. Suhteessanne vaikuttaa siis olevan aikamoinen luottamuspula. Sinun täytyy saada hänet vakuuttuneeksi siitä, että hän voi puhua sinulle kaikesta ja ymmärrät, sekä tuet häntä. En tiedä oletko aikaisemmin torjunut, tai vähätellyt hänen puheitaan, mutta jostain syystä poikaystäväsi pelkää sinun nyt tekevän.

Kannattaa istua ihan rauhassa keskustelemaan asioista. Minusta ei kuulosta siltä, että poikaystäväsi haluaisi erota. Enemmänkin hän kuulostaa siltä, että tarvitsee sinulta tukea. Ei minuakaan kiinnostaisi harrastaa seksiä ihmisen kanssa, johon en voi luottaa ja jonka kanssa en ole onnellinen. Enkä minä voi olla onnellinen ihmisen kanssa jolle en uskalla edes puhua. Miehetkin voivat olla herkkiksiä, vaikka muuta yrittäisivätkin esittää.

Ei se onnellisuus kuitenkaan mikään itsestäänselvyys ja itsestään ilmestyvä luonnonvara ole. Sen eteen täytyy tehdä töitä, teidän molempien. Koitappa siis lähestyä miestäsi puhumalla. Pyydä häntä kertomaan sinulle murheensa ja tunteensa ja vakuuta, että haluat oikeasti kuunnella, etkä aio torjua häntä. Mikäli miehesi on vaikea aloittaa, kerro sinä ensin asioita jotka sinua mietityttävät. Ehkä miehesi on silloin helpompi avautua sinullekin. :)

http://lady-and-the-tramp.blogspot.fi

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat