Kuivat limakalvot alapäässä

Seuraa 
Liittynyt9.5.2011

Söin ennen Cerazette-pillereitä. Kaikki meni ensimmäisiin menkkoihin asti hyvin, kunnes alapään kuivuus alkoi. Seksiä ei voinut harrastaa, sillä alapäätä poltteli ihan jumalattomasti! Edes liukkari ei auttanut. Kun lopetin pillerit, polttelu loppui.

Vaihdoin pillerimerkkiä Mini-Pilliin ja kaikki meni taas ensimmäisiin menkkoihin asti hyvin, kunnes alkoi kuivuus. Olen siis ihan märkä, mutta limakalvot itsessään ovat niin kuivat, että sattuu. Toisaalta mietin, voisiko tähän vaikuttaa jälkiehkäisypilleri, jonka otin 9 päivää sitten unohtuneen pillerin takia? Se kun on niin voimakas. Cerazetetkin todettiin minulle liian voimakkaiksi. Mini-Pillit ovat vähän miedompia.

Mikähän tähän nyt auttaisi? En haluaisi lopettaa Mini-Pillien syömistä, sillä muuten ne sopivat minulle hyvin. Joskus olen kuullut joistakin estrogeenivoiteista, auttaisivatkohan ne?

Minun täytyy käyttää minipillereitä aurallisen migreenin takia, joten normaalit e-pillerit eivät käy.

Kommentit (6)

Vierailija

Itselläni sama ongelma, kuivat limakalvot alapäässä ja sen takia seksi todella kivuliasta. Lääkäreillä olen ravannut, johtuu hormonaalisesta ehkäisystä (pakko kuitenkin käyttää pillereitä PCOS:n takia).

Ennen oli käytössä Diane Nova, sit Nuvaring ja nyt Zoelyt kokeilussa. Kaiken näköisä voiteita ja puikkoja olen kokeillut, mitä nyt näitä onkaan (Ovestin jne.) Ei apua, ainakaan minulle.

Jos naiseen sattuu joka kerta kun seksiä harrastaa, hirveet kivut ja polttelut pitkään aikaa seksin jälkeen, itkettää kun jopa käveleminen sattuu; vaikuttaahan se parisuhteeseen. Sinkkuhan musta tuli.. Toivon että löydät avun tuohon ongelmaan! Minun kohdallani se ei ole vielä onnistunut, mutta yritän pitää toivoa yllä että tämä ongelma joskus poistuu ja voisin olla kumpaakin osapuolta tyydyttävässä parisuhteessa sen tulevan puolisoni kanssa! :)

Vierailija

Mullakin pcos ja samaa vaivaa, mutta lopetin yksinkertaisesti hormonien käytön kun mikään niistä ei yksinkertaisesti sopinut. Kannatti. Liitto pelastui ja elämä hymyilee. Joitakin elämää hankaloittavia vaivojahan tuosta tulee, mutta helpompaa se on kun eivät tule pillereistä sentään. Muutenkin on enemmän oma itsensä ja seksi jopa tuntuu paremmalta ja nautinto on suurempaa kuin hormonien kanssa.

Vierailija

^ Saanko kysyä että mitä käytätte ehkäisynä? Ku sillon meinattiin että ruvetaan vaan vetämään kortsuilla mut sit lääkäri oli sitä mieltä että ei pidä vielä heittää kirvestä kaivoon näin nuorena vaan kokeilla noita uudempia pillereitä. Onhan se kortsuilla hieman erilaisempaa miehelle mut exä olis ollu valmis jopa siihenkin.. :) Kierukka tuntuu melko kammottavalta, saishan senki synnyttämättömänä nykyään.

Taidan minäki lopettaa koko hormonaalisen ehkäsyn mitä oon miettiny paljonki, jos ei nämä pillerit nyt auta ongelmaan. Jospa sit alkais paranemaan elämänlaatu :) Kiitos toivon pilkkeestä!!

Vierailija

Me käytetään kuparikierukkaa. Hyvin toimii ja kroppa kiittää. Ei ole yhtään niin pelottava kuin luulisi :) Kumia en oikeastaan suosittele pidemmän päälle jos on limakalvovaivoja kun itellä ne pahensi tilannetta todella pahasti kun ne melkein väkisinkin hiertää. Ja jos on liukkaria taas siihen kaveriksi, niin sitten meillä ainakin mies ei laukea millään ja sen kuin vain kestää ja kestää ja ongelma vain pahenee.

Vierailija

Pitää laittaa korvan taakse jos sitä uskaltais tilanteen sattuessa sit vaan kierukan ottaa! :) Me käytettiin aina seksin aikana öljyä/liukkaria, vaikka olin kuinka märkä. Kun ei käytetty, nii mulla hierty häpyhuuli/huulet sillein et ne turpos ja oli arkoja. Kuulostaa hassulta, mut niin siinä vaan kävi :D Ei mun mielestä seksi edes kestäny erityisen kauan, mut jotenki se ei riittäny itessään ne mun omat nesteet siihen "hankaukseen" nähden.

Vierailija

Oon käyttänyt "liukkarina" Acon intiimigeeliä ja on helpottanut huomattavasti kuivuusongelmaa! Sitä ennen käytin Apobasen violettia rasvaa taisi olla rasvapitoisuus 20%, toimi myös hyvin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat