mies ei pääse yli exästä

Vierailija

Yritän kertoa lyhyesti:

Olemme eronneet miehen kanssa jo kahdesti, samoista syistä: mies kaipaa exäänsä ja oli ihastunut myös toiseen naiseen. Pistin välimme poikki, koska en halua olla jojoteltavana tai olla kenellekkään "toinen" nainen. Tunsin erosta totta kai surua, mutta myös helpotusta. Muutaman eroviikon jälkeen olemme aina palanneet yhteen. Minä en ole ikinä lakannut häntä rakastamasta ja taukojen aikana mies on oikeasti tajunnut haluavansa vain minut. Minä olen hänet takaisin aina ottanut, vaikka mies on satuttanut, aiheuttanut ensimmäiset sydänsurut minulle ja liian monet itketyt yöt. Tällä hetkellä olemme yhdessä.

Tilanne on nyt kuitenkin seuraava: mies kertoo välillä edelleen miettivänsä exäänsä. Opiskelemme molemmat, ja näemme toisiamme sen takia vain 3-4 kertaa viikossa. Yhdessä ollessamme meillä on ihanaa, mutta kun olemme omilla kämpillämme, juttelemme puhelimessa, fb:ssa tai tekstaamme, mies saattaa sanoa että on taas ajatellut asioita (eli siis exäänsä, heidän eroaan, omia tunteitaan). Olemme jutelleet tästä miljoona kertaa. Miehen tuntemukset eivät mene yli, vaikka olemme olleet yhdessä taukojen lisäksi 6 kk ja miehen ja exän erosta on yli vuosi (olivat yhdessä n. 4kk). Rakastan miestäni yli kaiken ja hän vannoo rakastavansa minua. Pahoitan mieleni ihan älyttömästi hänen kertoessaan tuntemuksistaan, vaikka miehellä on vähintään yhtä vaikeaa. Eilen puhuimme, että minun kannaltani ero olisi ehkä parempi, koska mies ei haluaisi satuttaa minua. Me molemmat haluamme kuitenkin yrittää vielä, rakkauden takia. 

Haluaisin kuulla, onko teillä samanlaisia kokemuksia? Mitä olette tilanteessa tehneet? Oletteko olleet parisuhteessa, jossa toinen satuttaa tunteillaan, mutta silti rakastaa toista osapuolta? Oletteko päätyneet eroon vai jatkaneet?

Joku päivä toivon, että mies voisi ajatella vain minua. Kuulostaa ehkä itsekkäältä, mutta pyyntö on kohtuullinen. Rakkauden takia joutuu kärsiä 3

Kommentit (8)

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Melkein kaikkien ongelmiin täällä cosmon keskusteluissa toitotan, että rehellisyys on suhteessa tärkeintä ja puhumalla asiat selviää, mutta asia ei ole näin mustavalkoinen kaikissa asioissa. Tässä tilanteessa miehen olisi parasta pitää mietteensä itsellään. Eikö hän tajua miten hänen entisen suhteensa vatvominen sinua loukkaa? Minusta tässä on kaksi vaihtoehtoa, miehen pitää pitää suunsa kiinni tästä asiasta tai teidän pitää erota. Et tietenkään halua koko ajan kuulla siitä miten poikaystäväsi kaipaa jotakuta muuta, kuka haluaisi? Rehellisyys on hienoa, mutta kaikkea ei kumppaninsa naamaan tarvitse hieroa. Tietyt asiat voi pitää itsellään. Ei tuo poikaystäväsi kaipuu parane koko ajan asiasta puhumalla. Eikö hän tajua, että voisi yrittää unohtaa asian. Sinun ei kuuluisi olla poikaystäväsi terapeutti. Sinun ei tarvitsee jakaa hänen kanssaan tuollaista taakkaa, joka koskee sinua hyvin paljon. Asia ei koske vain poikaystävääsi vaan sinä ole hyvin vahvasti tähän asiaan sidoksissa ja poikaystäväsi tulisi ymmärtää se. Ei oikeudessa tuomarina voi toimia uhri itse ja samalla tavalla tässä tilanteessa sinä et voi toimia poikaystäväsi terapeuttina. Jos hän ei omin voimin pääse erosta yli, tulisi hänen turvautua ammattilaisen apuun. Kun asia häntä ahdistaa hänen olisi tervettä siitä puhua, muttei sinulle vaan jollekin psykiatrille.

Vierailija

Olen sanonut miehelle, että kertoo suoraan miltä tuntuu, mutta samalla en halua kuulla aina kun hän on miettinyt exäänsä. Olen kanssasi kyllä samaa mieltä, että voisi tuo mies pitää välillä suunsa kiinnikkin, vaikka toki tunteistaan pitää ja saakin puhua. Minä en voi auttaa miestä pääsemään erosta lopullisesti yli, koska olemme jo seurustelleet hyvän tovin eikä asiat ole vieläkään muuttunut. Miehen ja exän ero oli vaikea, mutta mies oli se kumpi jätti. En pysty selvästi näkemään, mikä tässä on "se ongelma".

- Alkuperäinen kirjoittaja

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Ai että mies vieläpä jätti :O Sitten on kyllä vaikea minunkin ymmärtää, mikä hänellä on ongelma. Jos sinullekaan ei ole tuo tullut selväksi, että mikä ihme tuossa on niin suurena ongelmana, niin kannattaisi vähän vihjata hänelle, että kannattaisi käydä juttelemassa jollekin muulle, se oikeasti saattaisi auttaa. Esim jos käy jotain koulua, niin niillä on yleensä joku ilmainen psykologi käytettävissä. Omakin poikaystäväni on sellaisella käynyt juttelemassa kun jotain on mättänyt meidän suhteessa. Oikeesti suosittelen!

Vierailija

Kiitos vinkistä! Pitääpäs yrittää varovasti vihjata, että kävisi oikeasti jollekin juttelemassa. Jos mies puhuu vain minulle, ei hänen mieli ainakaan parane siitä, että minä kerron vielä pahoittaneeni mieleni. 

Vierailija

Täällä on yksi kohtalotoveri. Tosin tässä asetelmassa olisin se "ex", jonka luokse aina palataan ja jonka perään haikaillaan. Minun tapauksessani tätä ei tosin ole kestänyt kuukausia, vaan peräti yhdeksän vuotta. Nyt ollaan asuttu miehen kanssa yhdessä reilu vuosi, mutta sitä ennen mies on ehtinyt välistä pettää minua ja seurustella niin monen naisen kanssa, etteivät sormet riitä niitä edes laskemaan, joskaan me ei missään vaiheessa olla varsinaisesti erottu, joten periaatteessa mies on pettänyt niitä muita naisiaan vastaavasti minun kanssani. (Nyt te varmaan ihmettelette miksi olen moisen tyypin kanssa, mutta tässä ei nyt ole kyse minusta, vaan ketjun aloittajasta.)

Kokemukseni mukaan mies joka pettää kerran, pettää aina ja mies joka palaa exänsä luo uudestaan, palaa exänsä luo yhä vain uudestaan ja uudestaan jokaisessa mahdollisessa välissä.

Toki miehesi voi olla erilainen. Toki voi olla, että hän haluaa oikeasti olla vain sinun kanssasi ja rakastaa vain sinua. Ei silti ole kenellekään oikein, että tiedät hänen haikailevan jatkuvasti exänsä perään. Tietenkään hän ei varmastikaan tule koskaan unohtamaan exäänsä, mutta se että hän haikailee tämän perään jatkuvasti ei vain kuulosta hyvältä.

Mieti siis tarkkaan mitä teet. Kuulostaa periksiantamattoman hienolta, että haluatte vielä yrittää ja toivon koko sydämestäni teidän kummankin puolesta, että te pysyisitte yhdessä. Mikäli kuitenkin käy niin, että mies kaikesta huolimatta päätyy jossakin vaiheessa takaisin exänsä helmoihin tee itsellesi palvelus, äläkä ota häntä enää takaisin. En todellakaan toivo, että kukaan joutuu elämään samanlaisessa kierteessä kuin minä olen elänyt.

http://lady-and-the-tramp.blogspot.fi

Vierailija

Miehelle olen tehnyt selväksi, että jos tuo haikailu exän perään muuttuu tapaamisiksi, pettämiseksi yms. niin meidän kahden juttu on ohi. Minulla ei kuitenkaan ole ollut ikinä syytä epäillä miestä, enkä epäilekkään häntä. Kiitos vastauksestasi, ja ihailen voimaasi ja jaksamistasi ja suhdettasi sinun mieheesi, koska olette edelleen yhdessä. Rakkauden takia antaa välillä ehkä liikaakin anteeksi. Vielä jaksan uskoa, että mies kertoisi päässeensä yli exästään. Tilannetta ei kuitenkaan tällä hetkellä varmasti helpota se, että exä on halukas selvittämään kaverina asiat miehen kanssa, mutta mies ei niitä halua selvittää, hänen puolestaan asiat on saatu päätökseen (miehen päätökseen vaikuttaa myös se, että exä satutti häntä). 

Olen samaa mieltä. Jos pettää kerran, kynnys pettää uudelleen on älyttömän matala. Sitä en voisi antaa anteeksi. Ihailen kuitenkin Tiuviu:ta ! Tsemppiä myös sinulle omaan tilanteeseesi!

MariaChristina

Miesystävä juuri kertoi haikailevansa exänsä perään. Katsoin tarpeelliseksi unohtaa koko meidän " ystävyyden". Miksi olisin kakkonen miehen elämässä. En mistään syystä. Rakkauteni valuisi hukkaan kuin vesi hiekkaan :). Se oli tämän tarun loppu se.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen sanonut miehelle, että kertoo suoraan miltä tuntuu, mutta samalla en halua kuulla aina kun hän on miettinyt exäänsä. Olen kanssasi kyllä samaa mieltä, että voisi tuo mies pitää välillä suunsa kiinnikkin, vaikka toki tunteistaan pitää ja saakin puhua. Minä en voi auttaa miestä pääsemään erosta lopullisesti yli, koska olemme jo seurustelleet hyvän tovin eikä asiat ole vieläkään muuttunut. Miehen ja exän ero oli vaikea, mutta mies oli se kumpi jätti. En pysty selvästi näkemään, mikä tässä on "se ongelma".

Omien kokemusteni valossa huomaan, että teillä on läheisriippuvuus. Kun kaipaa seksiä tuo ns. rakas tulee mieleen  ja taas sovitaan ja jatkuu....jatkuu...maailman tappiin ja myös ahdistus kasvaa. Oliitn yhdessä ja erottiin monia kertoja, tuli ja meni omien mieltymystensä mukaan.

Tästä on vuosi aikaa ja vieläkin kaipaan häntä, mutta tiedän että siitä ei mitään tulisi, joten ajattelen hänen vikojaan ja puutteitaan niitä jotka minua kiusasi, niin rauhoitun ja unohdan taas häne hetkeksi aikaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat