Avoin suhde

Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Minua kiinnostaisi muiden suhtautuminen avoimiin suhteisiin. Itse olisin valmis sellaiseen, mutta poikaystäväni ei ikimaailmassa suostuisi. Kimppaseksikin olisi haaveissa, mutta sekään ei onnistu. Poikaystäväni on aika mustasukkainen. Miten te muut suhtaudutte avoimeen suhteeseen tai kaikkeen muuhun perinteisestä parisuhteesta poikkeavaan? Oletteko itse olleet sellaisessa suhteessa? Miten se toimi?

Kommentit (3)

Vierailija

Itse en ikimaailmassa ryhtyisi avoimeen suhteiseen, koska en voisi kuvitella itseäni kenenkään muun kuin sen yhden ainoan rakkaan kanssa, enkä soisi hänenkään iskevän muita. Kimppakivaa ajattelen vain masturboidessa, mutten ikimaailmassa haluaisi sitä oikeassa elämässä.

En tuomitse avoimia suhteita, kukin tallaa tavallaan - yritän vain ajatella sitä osapuolta, joka "toista miellyttääkseen" suostuu tähän avoimuuteen ja mahdollisesti kärsii siitä. Voihan siitä tehdä taas suljetun suhteen, mutta toimiiko se? Yleisesti ottaen parempi avoin suhde kuin pettäminen selän takana, ainakin tietää mihin ryhtyy, mutta kannattaa tuossa tapauksessa etsiä jo valmiiksi vaikka ns. seksikumppani, jonka kanssa sitten kokeilla näitä juttuja sen sijaan, että oman rakastetun painostaa moiseen.

Vierailija

Tässä vielä edellinen kirjoittaja. Pointtini siis oli, että aloittaa avoimen suhteen "no strings attached"-suhteena, eli ei tunteisiin vaan pelkkään fyysiseen vetovoimaan perustuvana. Minulla ei siis ole kokemusta tästä, mutta olettaisin että siinä ei ainakaan ilmene mustasukkaisuutta jos on useita panokavereita, jotka tietävät etteivät ole ainoita jo aivan alusta asti.

Vierailija

Yritän olla tuomitsematta, vaikka itse en kykenisikään tuollaiseen suhteeseen. Välillä tuomitsemattomuus vain on vaikeaa, koska tuntuu, että nämä avoimen suhteen kannattajat ovat verrattavissa kiihkouskovaisiin... Heidän näkemyksensä on ainoa oikea, kahdenkeskisen suhteen kannattajat ovat vanhanaikaisia, rajoittuneita, mustasukkaisia ja kaavoihin kangistuneita henkilöitä. Tämä asenne pistää miettimään, että toivoisivatko nämä tällä tavalla avointa suhdetta ylistävät kuitenkin sitten sitä kahdenkeskistä suhdetta ja avoimen suhteen ylistäminen on vain jokin puoli ajattelematon keino vakuutella itselleen ja muille, että kyllä tämä ihan hyvä on. Kai tuo joissain piireissä on myös imagokysymys. Sekä niinkuin ylläolevakin sanoi, jotkut saattavat suostua tälläiseen vain, koska eivät halua menettää rakastaan ja mieluummin sitten jakavat kuin jättävät.

Toinen juttu, mihin olen omakohtaisesti joutunut tutustumaan, on se, että nämä "avoimessa" suhteessa elävät, eivät osaa kunnioittaa toisten ei-avoimia suhteita. Olen nähnyt, kun avoimessa suhteessa elävä yrittää jatkuvasti varattuja ihmisiä, eikä suostu ymmärtämään, että kaikki eivät halua avointa suhdetta, vaikka se juuri tämän yksilön mielestä niin mainio asia onkin. Tai ehkä tällä avointen suhteiden ylistäjällä onkin vain tavoitteena päästä varattujen ihmisten pöksyihin ja siksi mainostaa kovasti omaa suhdetyyppiään, jotta nämä varatutkin tulisivat vapaille markkinoilla ilman varsinaista sinkkuuntumista. Who knows. 

Haluaisin toki uskoa, että tälläinen voi toimia pidemmän päällekin ihan hyvin, kun vain kaikki osapuolet ovat asiasta tietoisia ja aidosti haluavat olla kyseisessä suhteessa. Mutta sehän tässä se hauskin asia näyttää olevan, että mitä keskustelupalstoja on uskominen, niin pettäjät hyvin hyvin harvoin suostuvat avoimeen suhteeseen, vaikka kumppani sitä ehdottaisi, mutta silti pettävät... Eli, suurin osa ihmisistä lienee pohjimmiltaan itsekkäitä paskoja, jotka sallivat itselleen mutteivat tahdo sallia toiselle, vaikka kuinka väittävät, että rakastavat ja haluavat antaa kaikkensa. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat