Tauko tyttöystävän kanssa

Vierailija

Olemme (22v ja 20v) seurustelleet tyttöystäväni kanssa vajaat 2 vuotta. Tämä aika on ainakin omalta osaltani ollut elämäni parasta aikaa. Tämä tyttö on minulle erittäin tärkeä ja rakastan häntä koko sydämestäni. Elämämme on kaiken kaikkiaan ollut kuin elokuvissa. Kunnes...

Kaikki (ehkä) alkoi kaksi viikkoa sitten. Riitelimme yhden viikonlopun ajan aina vain järjettömämmistä syistä, käytännössä pidimme siis toisillemme mykkäkoulua suuremman osan ajastamme. Ehdimme jo sopia riitamme pariin otteeseen viikonlopun aikana, harrastimme sovintoseksiä ja nauroimme, että olipas typerä riita. Riitely alkoi kuitenkin aina vain uudestaan. Olemme etäsuhteessa, joten sunnuntain tultua lähdin valitettavasti kotiin vielä riidoissa. Sovimme kuitenkin riitamme jo seuraavina päivinä ja elämä palasi ”normaaliksi”. Soittelimme, tekstailimme facessa ja webittelimme niin kuin aina. Nauroimme, että olipas tyhmää riidellä ja nautimme toisistamme. Hän vetosi, jopa sen johtuneen osaksi lähestyvästä ”monsuunista” jollaista ei ole ennen nähty. Sovimme, että emme näkisi ensi viikonloppuna, vaan teemme vaihteeksi omia juttujamme. Tekee välillä ihan hyvää.

Lauantaina tyttö meni ystäviensä kanssa baariin. Viestittelin ja yritin tiedustella seuraavana päivänä vointia ja kiusoittelin, että oliko paljon miehiä? Sain vastaukseksi kylmää ja välinpitämätöntä kohtelua ja minulle tuli selväksi ettei hän ole nyt kovin puheliaalla tuulella. Hän myös ilmoitti ensimmäisen kerran haluavansa pitää vähän taukoa siitä, että näemme. Ajattelin, että oloja on ja parempi tavoitella myöhemmin uudelleen.

Varsinainen ”show” alkoi sitten maanantaina. Huomasin tytön piilottaneen facebook statuksestaan olevansa ”parisuhteessa”, sekä poistaneen yhteiskuvamme ja ”<3” tyyliset MINUN kommenttini hänen kuvistaan. Lisäksi lisätyissä kavereissa oli yksi uusi tuttavuus… Laskin yksi + yksi ja kysyin häneltä suoraan, että mitä on tekeillä? Hän vastasi haluavansa pitää taukoa meistä ja ”tavata uusia ihmisiä”. Kyseinen baarissa tavattu mies oli pyytänyt häntä kahville. Tämä selän takana toimiminen sai minut eniten pois tolaltani. Oma kantani ”taukoihin” on, että jos sen aikana täytyy tapailla muita, on se käytännössä sama kuin eroaisi heti. Olen aika mustasukkainen, joten jo toisen kanssa kahvittelemassa käyminen tuntuu pahahkolta, mutta miellän sen kuitenkin sallituksi ”kaverimielessä”.

Jatkoimme juttelua ja tyttö sanoi olevansa epävarma tunteistaan minua kohtaan ja olevansa mielestään jämähtänyt paikalleen, kyllästynyt minuun ja kaipaavansa vaihtelua. Hän ei varsinaisesti ollut kovin puheliaalla tuulella, joten sain aika lailla syöttää sanoja hänen suuhunsa, jotka hän sitten myönsi. Hänen sanoin ”Mua ei kiinnosta tän tauon aikana sun jutut ja mun jutut ei sua”. Hän halusi ikään kuin pyyhkiä koko olemassaoloni. Reaktioni oli kirjaimellisesti ”wtf”. Ajattelin, että tämä on taas hänelle tyypillisiä draama kuningattaren tyylisiä tempauksia. Ajattelin, että menkööt vaan kahville jos haluaa, kunhan se jää sille tasolle. Keskustelimme vakavasti asiasta ja lopulta sovimme kuukauden tauon pitämisestä, jotta hän saa miettiä mitä haluaa tehdä. Vedin oman rajani pettämiseen, sitä en hyväksyisi. Olin tähän asti vielä aivan varma, että hän tulee viimeistään parin viikon päästä ikävää itkien takaisin kainalooni.

Minulle jäi kuitenkin erittäin huono olo tästä keskustelusta ja illalla sain sitten oikein kuningasidean ja kävin omalle koneelleni tallentuneilla hänen facebook-tunnuksillaan. Tiedän tehneeni väärin, mutta samanaikaisesti koen sen myös oikeutetuksi. Sain selville, että hän oli koko ”en jaksa puhua”- sunnuntain viestitellyt uuden baarituttavuutensa kanssa ja että he menisivät ulos lähipäivinä. Järkytyin kun huomasin tyttöystäväni olevan se innostuneempi osapuoli ulos menemisessä. Viestittely oli tyyliltään juuri sellaista flirttimäistä, jota käydään uuden ihastuksen kanssa. Molemmat yrittivät selvästi tehdä vaikutuksen toisiinsa. Mies luulee siis juttelevansa sinkun kanssa.

Hän oli jutellut myös muutamien tyttöystäviensä kanssa. He ruotivat mm. meidän parisuhdettamme/sen ongelmia ja sitä, että kannattaako miehelle kertoa, että hän yrittää ”tauolla” olevaa naista. Suoria lainauksia viesteistä ”EI VITTU X HUOMAS ETTÄ OON POISTANU FACEBOOKISTA…”, ”Noh, kuhan ette pane niin muusta ei tartte kertoa, kyllä pientä säpinää saa olla ;)” Kaikki tyttöystävät olivat hänen ”puolellaan” ja innoissaan tämän takia. Tämä sai minut miettimään naisten ajatusmaailmaa ja sitä mitä he oikeastaan haluavat suhteelta? Olemme monesti saaneet kuulla kyseisiltä henkilöiltä olevamme unelmapari, mutta kukaan ei tässä tilanteessa edes yrittänyt puhua (minun mielestäni) järkeviä hänelle. Näistä viesteistä huomasi, että hän oli itsekin vähän sekaisin koko tilanteesta ja myönsi toimivansa lapsellisesti.

Olin suoraan sanottuna musertunut luettuani viestit ja seuraavana yönä en nukkunut lainkaan. Itkin ja minulle nousi kuume. Aloin ensimmäistä kertaa olemaan oikeasti peloissani tilanteestamme ja miettimään, että mitäköhän tästä seuraa. Mielessäni pyöri skenaarioita laidasta laitaan, aina onnellisesta lopusta täystuhoon. En voinut uskoa hänen käytöstään, miten hän edes kykenee kohtelemaan minua tällä tavalla. Ihmistä jota hän ainakin vielä jokin aika sitten rakasti. Aloin kyseenalaistamaan hänen oikeita tunteitaan minua kohtaan, koska en itse ainakaan pystyisi ikinä tekemään hänelle näin. Tunsin oloni jo nyt petetyksi ja tiesin, että suhtautumiseni häneen ei ehkä koskaan palaisi ennalleen.

Olen kertonut hänelle suhtautumiseni hänen toimintaansa. En ole jäämässä jojoteltavaksi hänen käymässä kiikaroimassa uusia mies ehdokkaita. Se, että hän minun tietäessäni käy tapailemassa muita, on käsittämätöntä. Hieroo sen vielä ns. naamaan. Muutin määräaikaa hänen päätökselleen meistä kahteen viikkoon. Oloni on niin paska, että päivätkin tuntuvat jo ylitsepääsemättömiltä.

En voi kuvitellakaan, että rakastamastani henkilöstä paljastuu tälläinen puoli. Haluaako hän riskeerata kaiken mitä meillä on ollut tälläisen vuoksi? Tavallaan toivon, että kyseessä on pelkkä ”temppu”, mutta en tiedä pystyisinkö enää jatkamaan hänen kanssaan. Sen verran suuret mittasuhteet se on saanut. Ensimmäistä kertaa olen miettinyt jättäväni hänet. Oma mielipiteeni vaihtelee jatkuvasti. Välillä itken ja välillä taas olen sitä mieltä, että näin on parempi. Viimeiset pari iltaa olen vetänyt ”pikakännit” ennen nukkumaanmenoa, muuten se ei onnistu.

Sisimmältäni toivon, että asiat järjestyvät, mutta sen näkee viimeistään kahden viikon päästä. Kyseessä on kuitenkin unelmieni nainen.

Loppua kohden alkoi vähän ajatus harhailemaan joten lisäillään jos jotain tulee vielä mieleen. Ei väliä vaikkei kukaan jaksaisikaan lukea, mutta minulle tuli parempi olo kun sain avautua edes jonnekin.

Kommentit (10)

Vierailija

Kamala temppu tyttöystävältäsi ! Selvästikin hän on ihastunut siihen uuteen tyyppiin, ja nyt kamalalla tavalla haluaa järjestää aikaa ihastuksen kanssa pistämällä sinut sivuun. Itse en tosiaankaan hyväksyisi tuollaista! Ei omaa kumppaniaan ole yksinkertaisesti oikein pistää viikoksi tai kuukaudeksi sivuun, että voi heilastella muiden kanssa! Tuohan on sama kuin pyytäisi määräaikaa pettämiselle. Mielestäni se on niin, että joko ollaan tai ei olla. Tauot ovat ihan turhia nimikkeitä, samantien voisi erota. Sinuna en ottais tuota luuskaa (anteeksi sanavalintani, puhunhan tyttöystävästäsi) sen tauon jälkeen enää takaisin. Jos olisi edes tulevinaan.

Tiedän että tuntuu varmaan tosi pahalta ajatukselta, mutta kannatan suoraa eroamista... Hän on selkeästi pistänyt sinut hyllylle ja pyyhkii pölyjäsi uutta jätkää varten. :/ Tiedä arvosi, ei tuollainen nainen sinua ansaitse! Tuollaista kohtelua ei tule sietää...

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Järkyttävää kohtelua olet saanut sietää ja järkyttävintä on, että hänen kaverinsa kannustaa tuollaiseen. Tuo vaikuttaa siltä, että asiat on tapahtunut niin nopeasti, ettei tyttöystäväsi näytä tajuavan mistään mitään. Pistä poikki heti. Ehkä hän sitten tajuaa, miten sairasta tuollainen tunteilla leikkiminen on. Veikkaan, että hän tosiaan pian on juoksemassa takaisin kainaloosi ja jos niin tapahtuu, älä anna heti periksi. Kukaan ei ansaitse tuollaista. Tuo on paljon pahempaa kuin yhden illan pettäminen. Hän ei selkeästi tunne minkäänlaisia tunnontuskia. Ei taida tytöllä olla kaikki kotona :/

Vierailija

Kamala temppu! Suhdetta ei todellakaan pitäisi laittaa tauolle toisen miehen takia ja valita sitten "parempaa" miestä itselleen. Et todellakaan ansaitse tuollaista kohtelua! Vaikka rakastatakin sitä naista paljon niin parasta olisi erota. Ja juuri niinkuin sunqueen sanoikin että nainen ehkä tajuaisi käytöksensä. Vaikka hän sitten tahtoisikin uudestaan yhteen niin mieti tarkkaan. Tämmöistä temppua ei kannata ihan nuin vain antaa anteeksi.

Vierailija

Aloittaja taitaa vaan olla epävärma itsestään. Sellainen kyllä vaikuttaa suhteeseen. Mä en ainakaan katselisi ällöä lässyä "poikkista", joka itkee asioistaan tällä palstalla.

Vierailija

AP tässä. Eilen illalla nousivat tunteet sitten kunnolla pintaan ja tein ratkaisevan siirron. Soitin ja kerroin oman kantani, joka oli, että nyt joko erotaan suoraan tai sitten jatketaan. Olin aika hyökkäävällä päällä, ilmoitin suoraan, että jos häneltä ei tule vastausta niin minä vastaan hänen puolestaan. Kyllä siinä tunteet nousivat pintaan molemmilla osapuolilla, mutta pääsimme yhteisymmärrykseen, että ehkä ero on paras ratkaisu.

Yöllä itkin ja aamulla oli todella huono ja epätodellinen olo kaikesta. Päätin käydä vielä viimeisen kerran lukemassa hänen kavereilleen lähettämiään viestejä ja ne vain vahvistivat, että tein oikean päätöksen. Hän ihmetteli sitä kuinka aina hänen suhteensa päättyvät siihen, että mies itkee, mutta hänellä ei tunnu mistään. Vaikka hän oikeasti itkikin puhuessamme, ymmärsin, että hänen tunteensa eivät mitenkään voineet enää vastata minun tunteitani häntä kohtaan. Itsehän olin aivan raatona. Hän vaikutti tyytyväiseltä päätökseen (sanoi tanssineensa ilosta sinkkuudelle), mikä sai minutkin olemaan katumatta.

Päivän mittaan oloni on vain vahvistunut ja alan olla enemmän iloinen kun surullinen. Tietty "pahan olon aaltoja" menee koko ajan rinnasta läpi, kun saatan epähuomiossa ajatella parhaita hetkiämme ja sitä, että hän tulee nyt olemaan jonkun toisen kanssa, mutta ei tässä auta muu kuin mennä eteenpäin! Sovimme näkevämme vielä kerran kamojen haun yhteydessä, mutta siihen tuskin liittyy muuta.

Onneksi on kämppikset pitämässä seuraa ja touhuamassa. Tästäkin avautumisesta on ollut paljon apua.

Kiitos ja hei!

Vierailija

Joo oli kyllä  varmasti oikea päätös. Ei rakastuneelta exäs kuulostanut ja kaikki antsaitsevat rakkautta. Jaksamisia sinne ja kyllä se siitä pikkuhiljaa helpottaa! :)

Vierailija

Eka anonyymi jatkaa...

Olen pahoillani puolestasi, kun jouduit kokemaan tämän :/ Teit kuitenkin oikean ratkaisun, nainen oli ilmeisesti tunnevammainen kun ei ottanut tätä asiaa kovinkaan raskaasti. Inhottavaa, että puhuu oikeasti noin kavereidensa kanssa... Tulee varmaan vielä katumaan, mutta oikein hänelle vain.

Nyt varmasti tuntuu tosi pahalta, mutta ainakin nyt tiedät ettei se petollinen nainen ole nyt enää sinun ongelmasi, vaan jonkun muun. Löydät jonkun paljon paremman!

Vierailija

^lisää tunnevammaisia näköjään liikkeellä. toivottavasti vielä sinullekin käy noin että kun sinua kohdellaan epäreilusti ja kaltoin suhteessa ja olet hajalla, niin sinuakin tullaan haukkumaan itkupilliksi.

Vierailija

Oikein tehty /b/ro, eipä nuo tauot ole koskaan toimineet. Parempi vain irroittaa se laastari nopeasti niin sattuu vähemmän.

Jatka vain elämässä eteenpäin, sain käsityksen että kyseessä olisi aikamoinen draamakuningatar, eli saattaa vielä yrittää jojotella sinun kanssasi.

Tsemiä, kyllä se aikaa myöten helpottaa..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat