Mitä tehdä?

Vierailija

Aluksi anteeksi että teksti on pitkä, mutta olen epätoivoinen ja tarvitsen todella apua.

Olen seurustellut poikaystäväni kanssa reilu 2 vuotta, ja suhteemme on ollut alusta asti melko myrskyisä. Asumme kuitenkin jo yhdessä ja meillä menee suht hyvin. Jo ennen suhdettamme podin masennusta, joten sen takia minulla on koko suhteen ajan ollut todella huono itsetunto. Olemme molemmat välillä myös mustasukkaisia.

Tiedän että tein väärin, mutta kirjauduin salaa poikaystäväni facebookiin ja näin hänen jutelleen parillekin tytölle siellä. Yhdessä viestiketjussa kuitenkin oli enemmän flirttailua ja tapaamisen ehdottelua(poikaystäväni pyysi tyttöä saunaan kanssaan, meidän yhteiseen saunaamme). Tyttö oli kieltäytynyt, ja poikaystäväni oli "kovin surullinen" tästä, ja flirttailu jatkui. Tämän jälkeen olen käynyt välillä katsomassa hänen viestjään, ja viestittely vain yltyy. Poikaystäväni onnitteli tyttöä tämän syntymäpäivänä "onnea rakas <3" ja muutenkin flirttaillen puhuu tälle. Nyt poikaystävälläni on jo tytön puhelinnumerokin.

Eilen illalla sain asian puheeksi, kun poikaystäväni oli serkkuni (poika) kanssa ajelulla ja tämä oli kysellyt poikaystävältäni että voisiko hän pettää minua. Vastaus oli ollut kuulemma jyrkkä ei(poikaystäväni joutui itse petetyksi edellisessä suhteessaan). Jatkoin sitten keskustelua, että minkä hän sitten luokittelee pettämiseksi yms. ja kyselin että mitä mieltä hän on juttelusta toisten poikien (hänen tapauksessaan tyttöjen) kanssa. Olimme samaa mieltä että sydämien lähettely ja rakkaaksi kutsuminen, flirttailu ja tapaamisten ehdottelu on väärin.

Eilen oli sitten kuitenkin sovittu tapaamisesta tänään, ja siitä piti sopia tarkemmin tänään. Ja poikaystäväni on siis tällä hetkellä ulkona "kaverinsa" ja "serkkuni" kanssa(liekö oikeasti sovitulla tapaamisella tytön kanssa?).

Olen odottanut että saisin hänet jotenkin kiinni itseteossa (jos jättäisi facebookin auki vahingossa, tai jos sattuisin näkemään että tyttö laittaisi hänelle viestiä), mutta näin ei ole vielä käynyt. Mitä siis voin tehdä? Olen epätoivoinen ja en osaa ajatella enää mitään muuta. En kuitenkaan haluaisi kertoa että olen salaa käynyt hänen facebookissa, mutta en keksi muutakaan millä saisin asian puheeksi.

Kommentit (4)

Vierailija

Tiedän erittäin hyvin, mitä tunnet tällä hetkellä. Itselleni kävi aivan samoin aiemmassa suhteessa, joka sitten päättyikin osittain sen takia, että mies ei osannut lopettaa muille flirttailua. 

Tietysti voisit, kun mies lähtee ulos "kaverin" ja "serkun" kanssa, kysäistä vaivihkaa mihin ovat menossa ja sitten itse mennä samaan paikkaan vähän vakoilemaan. Tietysti, jos mies on fiksu niin välttää sitten oikeasti menemästä sanomaansa paikkaan, mikäli on oikeasti tämän toisen tytön kanssa. Toinen vaihtoehto olisi, että ujutat jonkun luotettavan kaverisi seuraamaan miestäsi, jos tiedät, että miehes on mahdollisesti aikeissa mennä toisen naisen kanssa johonkin. Tosin jos mies tuntee sun kaverit niin tääkin voi olla vaikeeta, ainakin niin ettei mies huomais. 

Toisen viestien lukeminenhan on laitontakin, mutta ite ajattelin aikanaan niin, että mieluummin maksan jonkun sakon(mikäli toinen oikein mulkuksi heittäytyy) kuin elän valheessa mahdollisesti montakin vuotta. En myöskään heti ite sanoisi miehelle tästä, koska todennäköisesti vain anelisi anteeksi, jatkaisi samaa touhua, mutta suojaisi vain kaiken paljon paremmin esim. salasanoilla tai poistaisi kokonaan, jolloin et enää ikinä saisi kiinni mistään ja eläisit epävarmuudessa. Tosin siinä tulet varmaan elämään, vaikka mies jäisi rysän päältä kiinni, jos jatkaisit suhdetta. Se epäilyksen tunne ja halu vilkaista tulee jossain välissä uudelleen.

Jos ei homma ala muuten selviämään ja viestittely jatkuu, niin ite jättäisin miehen niin, että joskus, kun mies ei ole kotona, pakkaa vaan omat kamat, avaa miehen facebookin ja sieltä jonkun oikein törkeän keskustelun ja jättää ne siihen odottamaan miestä. Itse häipyy johonkin muualle punkkaamaan ja antaa miehen löytää keskustelunsa ja soitella perään pari päivää ennen kuin vastaa. 

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Sinä teit vähän väärin vakoilemalla poikaystäväsi facebookia, poikaystäväsi teki pahemmin väärin tekemällä asioita, jotka itsekin myönsi vääriksi. Ja nyt te molemmat olette pitäneet asianne salassa. Turha odottaa miehen jäävän rysän päältä kiinni. Jos haluat poikaystäväsi kantavan vastuunsa teoistaan, kannattaa sinun tehdä samoin. Tunnusta tekosi, niin pääsette puhumaan ja asia etenee. Muuten jäät vaan miettimään asiaa ikuisuuksiksi. Tärkeintä suhteessa on olla rehellinen. Jos sinä et ole, tuskin on poikaystäväsikään, ja siitä voi tulla ikävä kierre kun molemmat salailee asioita. Toivottavasti saatte jutun selvitettyä :)

Vierailija

Kiitos molemmille vastauksistanne!

Meille syttyi eilen illalla riita ja sanoin poikaystävälleni että tiedän hänen ja tuon tytön keskusteluista. Huutoahan siitä syntyi, ja poikaystäväni tunnusti kaiken, mutta sanoi tehneensä sen vain siksi, että tyttö on hänen piireissään tunnettu jakorasia ja hän halusi saada tytön rysänpäältä kiinni, suojellakseen kaveriaan. Hän myönsi tehneensä väärin valehdellesaan ettei ole jutellut toisten tyttöjen kanssa, ja minä pyysin anteeksi että olin käynyt luvatta hänen facebookissaan.

Saimme asian siis sovittua, mutta edelleen on pieni pelko takaraivossa, että jos olenkin liian sinisilmäinen.

Vierailija

Eikö tuo jakorasia juttu ole selvä tekosyy? Miksi miehesi pitäisi saada tyttö rysänpäältä kiinni ja miksi tältä naiselta pitäisi suojella? Jos tyttö on jo tunnettu jakorasia, niin eiköhän kaveritkin sen jo tiedä.. olit liian sinisilmäinen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat