Ekaa kertaa gynelle?

Vierailija

Olen yli 20 vuotias ja poikaystäväni kanssa olen ollut 19-vuotiaasta asti. Olemme toistemme ensimmäiset ja ainoat, joten sukupuolitauteja ei voi olla. Kysymys on, että milloin gynelle pitäisi mennä? Että kun mitään syytä sinne menoon ei olisi muuta kuin se, että seksiä harrastan. Jotkut sanoo, että pitäisi mennä kun on aloittanut seksielämän, mutta onko se tosiaan tärkeää? Miksi gynellä pitäisi käydä kun mitään ongelmia ei ole? Ei todellakaan houkuta se sinne meno. Mitä mieltä ootte? Onko muita, jotka ei ole ollenkaan käynyt seksin harrastamisesta huolimatta?

Kommentit (3)

Vierailija

Naissukupuoli ei ole sairaus. Näin sanoi gynekologi mulle kun itse kävin. Eli jos mitään syytä/vaivaa ei ole, ei gynelle välttämättä tarvi mennä.

kehvelijehnakas
Seuraa 
Liittynyt4.3.2013

Itse kävin gynellä ihan äskettäin (21) vuotta ja tilanne melko sama kun sinulla. Poikaystävä oli ainoani ja hänet löysin siinä 19 vuotiaana. 

Gynellä kannattaa silti käydä tarkistuttamassa että kaikki on ok ja itsellä ainakin kävi niin että sain vain kolmen kuukauden pillerireseptin koska ne oikein toivoi ylioppilaiden terveydenhuollossa että kaikki käy ottamassa Papa-kokeen (kohdunkaulansyöpä).

Eli jos ei muun syyn takia niin tuon Papa-kokeen vuoksi kannattaa ehkä mennä, en tosin itse olisi ehkä vielä mennyt jollei pillerireseptin uusiminen olisi pakottanut :) 

Eikä se gybellä käynti ollut ollenkaan niin kamalaa kun itse olin ajatellut :) 

Edamss
Seuraa 
Liittynyt20.2.2012

Naisen pitäisi käydä 3-vuoden välein papa-kokeessa, joka ei satu kun käy ottaa sen näytteen gynellä. Ja itse olen ollut gynellä vuodesta 2011 lähtien käynyt, koska hain e-pillereitä, koska aloin seurustelee vakinnaisesti nykyisen avomieheni kanssa, aloimme tosin seuustelee Vuoden 2010 marraskuussa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat