Kuihtuva parisuhde

Vierailija

Olemme seurustelleet kohta 3 vuotta poikaystäväni kanssa. Olen iältäni 20 ja poikaystäväni 21. Muutimme viime elokuussa yhteen ja tuntuu että siitä lähtien suhteemme on alkanut kuihtua.

Häntä ei kiinnosta koskaan minun menemeniseni eikä hän koskaan kysy mitä kuuluu tai miten päivä meni. Jos en tule koko päivänä kotiin häntä ei edes kiinnosta missä olen ollut. Hän ei myöskään itse koskaan kerro mitä tekee tai missä on, vaikka minua kiinnostaisi tietää missä hän menee mutta en halua olla tunkeileva. Lisäksi kesällä hän jäi kiinni ollessaan alasti paljussa vieraiden naisten kanssa ja pelkään kokoajan että hän pettää. Ja kokoajan lisääntyvien tyttökaverian määrä facebookissa ei yhtään helpota, vaikka tämä saattaakin kuulostaa aika vainoharhaiselta.

Lisäksi hän ei ole millään lailla kiinnostunut seksuaalisesti minusta ja itse ehdotti kondoomeihen siirtymistä koska pillereistä ei kuulemma ole ennään "mitään hyötyä" ja se jotenkin loukkasi minua aika pahasti. Lisäksi hän ei ikinä halua tehdä kanssani mitään ja jos kysyn häneltä asiasta hän vaatii minua keksimään puhaa josta kuitenkaan mikään ehdotus ei koskaan käy hänelle. Meillä on ollut samankaltaisia ongelmia aikaisemminkin mutta ne on aina saatu selvitettyä jotenkin. Nyt tuskin edes puhumme toistemme kanssa päivän aikana kun muutaman sanan.

Olen miettinyt tauon tai eron ehdottamista, sillä en todellakaan ole onnellinen vaikka rakastankin poikaystävääni paljon. Lisäksi menimme syksyllä kihloihin, mutta hän ei koskaan pidä sormusta kädessään, eikä hän ole edes uskaltanut kertoa vanhemmilleen kihlautumisesta saatikka laittaa sitä facebookkiin.

Tarvitsen jonkun selvittämään ajatuksiani, joten olkaa kilttejä ja kertokaa mitä pitäisi tehdä :(

Kommentit (14)

Vierailija

Ei kovin hyvältä kuulostaa. Itse yrittäisin puhua ja keskustella hyvässä hengessä asioista jotka sinua vaivaa. Jos ei asioihin tule toivomaasi  muutosta, niin ero voisi olla asia mitä miettiä. Itse en tuollaista hyväksyisi, enkä olisi onnellinen. 

Vierailija

Omalla kohdallani huomasin ettei ainakaan jaarittelut auta kun tilanne oli kutakuinkin yhtä huono 4 vuoden seurustelun jälkeen. Lopulta mies petti (mitä olin kaikki vuodet pelännyt ja jatkuvasti epäillyt) Mies vasta sitten tajusi mitä menettäisi jos eroaisimme, ja niin kävimme lopulta kaikki pettämiseen johtaneet syyt läpi yhdessä miehen alotteesta. Nyt olemme olleet onnellisia jo melkein 2 vuotta eron jälkeen, eikä entisestä suhteen laadusta ole tietoakaan. 

Suosittelen että annat siis miehen mennä miten lystää ja teet itse samoin. Silloin tilanne kääntyy lopulta niin että molemmat alkaa ikävöidä toistenne seuraa ja saatte asiat puhuttua niin että molemmat keskustelee, tai sitten päädytte eroon.

Eipähän ainakaan nykyistä menoa tarvitsisi jatkaa

Vierailija

Olen pahoillani puolestasi sillä tiedän mistä kirjoitat ja jotenkin löydän itseni tuosta tekstistä. Tosiaan itselläni kävi niin että ikuiset jaarittelut jne ei johtaneet mihinkään muuhun kuin pahaan oloon ja lopulta ero oli kuitenkin edessä. Asia kannattaa nostaa oikeasti esille, on sentään kysymys teidän molempien onnesta ja elämästä ja parisuhteeseen tarvitaan aina kaksi, sitä ei voi toinen pyörittää itsestään. Olet vielä todella nuori ja sinulla on koko elämä edessä, mutta et ole ansainnut tuollaista kohtelua kaiken sen jälkeen mitä itse yrität suhteenne eteen tehdä. Ero sattuu ja kirpaisee, eikä ikävä mene hetkessä ohitse, mutta kun huomaat sen miten paljon paremmin voit ilman huonoa parisuhdettasi niin alkaa se elämä taas hymyilemään. Tai myös suora ero on vaihtoehto mistä näät jo alkaaka poikaystäväsi ajattelemaan vai päästääkö sinut vain menemään eikä häntä kiinnosta niin aikapitkälti on selvät merkit siinä oletko hänelle nykyään samantekevä ihminen. Tiedän mitä kirjoitan, sillä itse olen elänyt suoraan sanottuna saman helvetin. Ja meillä ainakin kihloihin meno oli ilonaihe mitä haluttiin juhlia, mutta tuollainen salailu kertoo myös jostain. Kihlautumisella sentään tarkoitetaan elämän rakkautta ja että on valinnut itselleen elämänkumppanin kenen kanssa haluaa jakaa kaiken, mutta tämä einyt siltä vaikuta, ja sormus on merkkinä rakkaudesta jota ei pitäisi peitellä millään lailla.

Vierailija

Todella huolestuttavalta kuulostaa. Mitä jos kysyisit ihan suoraan. Ala vaikka puhua häistä. Siinä kohtaa hänen on kyllä pakko joko olla aidosti innostunut tai myöntää, että koko kihlautuminen oli virhe ja että hän ei ehkä halua enää edes seurustella.

Vierailija

Täällä on tullut mielestäni niin hyviä vastauksia, etten osaa sanoa sen enempää. Mutta kysympähän vaan, että miten pillereistä ei yhtäkkiä enää ole "mitään hyötyä". Sama hyötyhän niillä on kuin kortsuillakin, PAITSI että kortsut suojaa taudeilta. Mutta vakituisessa parisuhteessa, miksi niiltä pitäisi yhtäkkiä ruveta suojautumaan...

Vierailija

Ota ihmeessä omasta Face -statuksesta pois, että olet kihloissa. Kandee hiuk jutskaa asioista, lisää myös omia menojasi kertomatta hänelle jos hänkin jättää kertomatta. Jos mikään ei auta, ni lähtisin pois vielä kun ei oo lapsia. 

Vierailija

Kiitos vastauksista. Nyt on jo tosiaan hetki kulunut siitä kun tuon tekstin kirjoitin. Oti asian esille miehen kanssa mikä johti vain riitaan. Näin se suurinpirtein meni: Oltiin baarissa bileissä, minä juhlimassa, mies töissä lipunmyynnissä (opiskelijabileet). Koko illan ajan mies naureskeli ja kuiskutteli lipunmyynnissä olevan tytön korvaan, mikä alkoi jossain vaiheessa iltaa ärsyttämään ihan jumalattomasti. Sillä mitä minä ikinä teen en saa edes hymyä hänen kasvoilleen, mutta muut naiset naurataa. Illalla olin asian esille ja homma kehkeytyi riidaksi ja eron ehdottamiseksi. Olin aika humalassa jo siinä vaiheessa iltaa ja kompastuin penkin kynnykseen niin että tönäisin miestäni enemmän tai vähemmän lujasti. Nyt kuitenkin mies alkoi syyttelemään minua siitä että olisin häntä lyönyt ja syyllistämään minua sillä että miten minulle oliskaan käynyt jos hän olisi lähtenyt mukaan ero ehdotukseeni. Miten minä sitten pärjäisin ? Itkuhan siitä tuli, ja syyllistämisen painossa nyörryin pyytämään anteeksi. Aamulla hän vielä syytteli minua siitä kun olin ottanut esille tuon kesällä tapahtuneen paljujutun, hänen mielestään se oli loukkaavaa syyttelyä. Myöhemmin kysyin selvänän olleelta kaveriltani joka seurasi tilannetta n. 1 metrin päästä, hän ei tiennyt lyömisestä mitään...

Kuitenkin asia jäi siihen. Lähdin seuraavana päivänä äitini luo viikoksi, enkä saanut siltä ajalta yhtäkään tekstiviestiä miehen aloitteesta. Ei edes kysynyt milloin tulen takaisin...No nyt tilanne on sama kun alussa, samaa paskaa ja niin helvetin ristiriitainen olo. Rakastan häntä niin paljon, mutta en kestä tätä napajäätä.

Viimeisin mieleenjäävä tilanne on toissa viikonlopulta. Olin viettämässä fuksiaisiani ja mies omien kavereittensa kanssa juhlimassa. Pitkän viestittelyn seurauksena ja miehen kovasti vannoessaan että kyllä hän vastaa puhelimeen kun soitan, päädyin lähtemään kavereistani erilleen ja samaan baariin hänen kanssaan. Pääsin baariin sisälle, miestä ei näy missään, soitan, hän ei vastaa...No loppuen lopuksi löysin hänet nojailemasti tiskille yhden miespuolisen kaverinsa kanssa. Tämä oli outoa siksi että koko muu kaveriporukka+muutama tuntematon tyttö istuivat hieman kauempana pöydässä, mutta ajattelin että mieheni hakee vain juomia. Minun tullessa paikalle vaihdoimme puolin ja toisin pari sanaa, jonka jälkeen huomasin ettei miehelläni ollut aikomustakaan mennä kavereittensa luoksi vaikka sanoin että hän voisi. Ajattelin ensin että kerrankin hän haluaa olla kanssani, mutta mies ei sano minulle sanaakaan vaan seisoo hiljaa näpräten kännykkäänsä. Mieheni kaveri tuli siinä sitten kysymään miksemme tule heidän seuraansa (siis miehen kaverit+ne pari tyttöä) ja mies nopeasti vastaa että "eihän siellä ole tilaa" jonka jälkeen hän raahaa minut nopeasti blackjack pöydälle. Loppuillan istuimme vain kaksin syrjässä, mitään puhumatta, vaikka miehen kaverit maanittelivat meitä pöytäänsä ja itse olin enemmän kuin valmis lähtemään heidän seuraansa. Lopuksi mies raahasi minut kotiin...Tuntuu kuin hän ihan halusi pitää minut erillään kavereistaan.

Lisäksi en tiedä onko tämä ihan asiaankuulumaton juttu, muttä yksi hänen miespuolisista kavereistaan aina baarissa ollessaan tanssii läheisesti ja koskettelee vieraita tyttöjä, vaikka hän seurustelee. Pelkään että mieheni ottaa huonoja vaikutteita hänestä, vaikka omien sanojensa mukaan hän on se koko kaveriporukan "moraali". Yhdistettynä puhumattomuuteen ja salailuun en voi muuta kun pelätä pahinta...Minulle on tullut sellainen olo että mies manipuloi minua, ja sitä perustaa vielä se että mies kertoi kärsineensä eroahdistuksesta ollessan pieni (ei pystynyt lähtemään leireille tai muutenkaan pois kotoa yöksi, ja uhkaillut veitsen kanssa satuttavansa itseään jos hänet pakotetaan lähtemään pois kotoa). En haluisi päätyä äkkieroon, mutta haluisin jotenkin saada selville sen että manipuloiko mies minua. Tekeekö hän minun oloni tahallaan kurjaksi ja uskottelee että tarvitsen häntä, jotten lähtisi ?

Vierailija

Niin ja unohdin lisätä, että mies harvoin menee mihinkään jos itse olen kotona, istuu vain tietokoneella. Mutta jos lähden äitini luokse 600 km päähän, niin silloin hän kyllä ryyppää joka ilta ja kiertää baareissa. Mutta hän ei itse mainitse minulle siitä, vaan usein saan luke reissuista hänen kavereidensa facebook seiniltä tai kuulen hänen siskoltaan asiasta...huoh

Vierailija
Vierailija

pillereistä kondomeihin ---> miehelläsi helpompi peitellä pettämistä jos löydät kortsuja?

+ sukupuolitaudit 

Vierailija

Hei,

Tilanteesi kuulostaa todella tukalalta. Mies vaikuttaa hieman narsistiselta, joka ei merkkaa kovinkaan hyvää. Lisäksi ihmettelen myös kondoomiin vaihtoa! Jos on vakituisessa parisuhteessa ja pillerit on ehkäisyväline, ei kukaan vaihda kumiin!

Mies saa kaikki riitanne näyttämään siltä että ne ovat sinun syytäsi ja lopulta sinä myönnytkin olemaan se joka anelee anteeksi antoa! Kuulostaa erittäin ikävältä hyväksikäytöltä, mies tietää että välität hänestä ja teet kaikkesi hänen eteen, joten hänen on helppo vedellä naruista. Minun mielestäni sinun pitäisi päästä irti tästä suhteesta, sattui se kuinka paljon tahansa! Lisäksi jatkuva arvuuttelu siitä milloin mies pettää kuluttaa voimia mielettömästi! Olen itse ollut sellaisessa tilanteessa sinun ikäisenä, ja luoja kuinka raskasta oli pelätä milloin mies pettää ja onko sillä jo joku toinenkin! Lopulta oma itsetunto oli tallottu niin lyttyyn että en muutamaan vuoteen pystynyt seurustella ja luottaa kehenkään...saatikaa itseeni!

Toivon että pääset irti suhteesta, tai saatte asiat jotenkin selviämään! Kynnysmattona oleminen on turhaa, ja silti niiiin monet naiset aina siihen alistuu. tsemppiä! (=

Vierailija

Tulipa todella surullinen olo sun puolestasi. Musta nuo merkit kuulostavat siltä että mies pettää tai kohta aikoo pettää. Eikä hän näytä välittävän sinusta yhtään.

Toivoisin sydämestäni että saisit itsesi irrottauduttua tuollaisesta suhteesta. Jaksamisia!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat