Laihdutus ja syömisketju

Vierailija

Olisi kiva kuulla teiltä muilta kokemuksia laihdutuksesta ja ruuasta (terveellisestä ja laihdutusta/kiinteyttämistä edistävää) Mikä toimii motivaattorina, mistä otat ideoita yms?

Itse voin aloittaa. Tarkoitus mulla siis pudottaa noin 4 kg painoa. Olen muuttannut, tai yrittänyt kovasti, terveellisemmäks. Tähän kuitenkin kaipaan teiltä lisaa vinkkeliä. Esim. kasvisruoka kiinnostaa, mutta en tiiä niistä mitään. Mitä kasviksia suositte? Itsellä nyt ykkösenä on broccoli ja avocado. Myös raejuustoa ja rahkaa olen lisännyt ruokavalioon enemmän. Lenkkeilen (kävelen reippaasti) kolme kertaa viikossa noin tunnin ajan + yhden kerran viikossa joogatunti. 

Kommentit (11)

Vierailija

Kun alkaa tehdä mieli makeaa, kannattaa syödä omena. Se paitsi vie makeanhimon, myös poistaa nestettä. Avokado tosiaan on ihan hyvä kasvisvaihto, samoin kurkku, joka on oikeastaan pelkkää vettä.

Kannattaa myös saada paljon proteiinipitoista ruokaa, kuten olet syönytkin ainakin raejuuston muodossa. Proteiinia on myös esim. pähkinöissä, kananmunissa ja pavuissa.

Vettä kannattaa ja pitää juoda paljon. Syödä pitäisi vähän, mutta usein, n. 5-6 kertaa/pvä.

Liikut viikon aikana jo tosi hyvin, joten liikuntaa en enää sulle suosittele. Muista kuitenkin syödä ennen lenkkeilyä! Koska jos nimittäin lenkkeilee tyhjällä vatsalla, aineenvaihdunta on hitaampaa, eikä saa käyttöön lihasten norm. tehoja; tästä syystä kuluttaakin vähemmän kaloreita kuin normaalisti!

Kannattaa huomioida myös, montako tuntia yössä nukkuu. Nimittäin myös nukkuminen vaikuttaa aineenvaihduntaan. Valvominen lisää paitsi tietysti painonnousua, myös diabeteksen, sydän- ja verisuonitautien riskiä ja vanhentaa nopeasti.

Toivottavasti näistä oli edes jotain apua. Tsemppiä! :)

Vierailija

Itse oon kokenut hyvänä stempparina lehdet! Ja niistä saa hyviä vinkkejä esim. fit lehti on tosi hyvä. Olen huomannut sen, että kun syö epäsäännöllisesti, niin haluttaa herkkuja. Säännöllisesti syömällä ei haluta niin paljoa. Olis kiva lukea muidenki juttua ja keskustella aiheesta. Käyttekö muuten kuntosalilla ja jos käytte, niin paljon maksatte? Ja syöttekö jotain protsupirteilöitä ja ateriakorvikkeita?

Vierailija

Kuulemma aamulenkki kannattaa käydä tyhjällä vatsalla, mutta muuten niin, että syömisestä on noin 30-60min. Mistäköhän tuon luin, en muista.

Vierailija

Itse olen nyt tammikuun ajan elänyt huomattavasti terveellisemmin kuin ennen (uudenvuodenlupaukset ;) ) ja huomannut että yleinen vointi on ihan älyttömän paljon parempi! Jaksaa enemmän ja on kevyt ja pirteä olo!
Alunperin oli tarkoitus pitää tammikuun kestävä kuuri, mutta nyt kun kuukausi on loppumassa, olenkin päättänyt jatkaa vielä, ei ehkä tosin aivan yhtä kireillä säännöillä ;)

Makean nälkään popsin kuivattuja hedelmiä ja marjoja, ei tarttee montaa jugurttipäällysteistä hedelmää syödä kun on makean nälkä tyrehdetetty (nämä eivät tosin kaikista terveellisimpiä välttämättä ole, mutta jos kerran parissa viikossa ostaa pussillisen niin siitä riittää ainakin itsellä pitkäksi aikaa

Lenkillä pyrin käymään noin viisi kertaa viikossa (koirien kanssa tämä on enemmän tai vähemmän pakollista) ja lisäksi urheilen ohjatusti noin kolme kertaa viikossa :) Hyvänä motivaattorina on toiminut ruokapäiväkirja ja liikuntapäiväkirja. Tulee sellainen olo että en mä ny viitti syödä mitään herkkuja kun tää päivä on menny muuten niin hyvin :D 

Ylenpänä mainittiinkin jo nukkuminen, se on tosi tärkeää :) Mikäli väsyttää niin ei sitä jaksa tsempata lenkillekkään! 

Viimeisimmässä cosmossa oli muuten mainittu niken treenisovellus jonka saa ladattua tabletille tai puhelimeen! Yhden jumpan teinkin jo sen avulla, oli tosi hauska! Suosittelen!

Vierailija

Olis kiva kuulla muilta, että mitä syötte, ku tekee hirveästi mieli makeeta. Tai itsellä on ollu lähes aina se, että perjantaisin syödään karkkia. Perjantaisin edelleen tekee mieli hirveesti kaikkea makeaa, mutta taas ei kakkia yms. Joku kertokin, että syö kuivattuja hedelmiä, jotka on päällysetty jogurtilla. Olis kiva kuulla vähän millä te herkuttelette?

Vierailija

Itse olen ollut herkkulakossa ja tänään sitten söin. Äärettömän huono olo tule. Siis vatsa on ku ilmapallo ja ällö olo. Nyt ainakin taas osaa muistuttaa itelle, että miks ei kannata niitä herkkuja ahmia.

Vierailija
Vierailija

Olis kiva kuulla muilta, että mitä syötte, ku tekee hirveästi mieli makeeta. Tai itsellä on ollu lähes aina se, että perjantaisin syödään karkkia. Perjantaisin edelleen tekee mieli hirveesti kaikkea makeaa, mutta taas ei kakkia yms. Joku kertokin, että syö kuivattuja hedelmiä, jotka on päällysetty jogurtilla. Olis kiva kuulla vähän millä te herkuttelette?

Itse teen pirtelön, mikä sisältää banaania, marjoja ja jugurttia. Kyllä makennälkä muuten katoaa!

 

Vierailija

Itse herkuttelen tummalla- tai raakasuklaalla. Syöttekö pakastemarjoja, jos syötte, niin onks ne hyviä? Kotona aina oli kesällä poimittuja marjoja makkasessa. Nyt yksin asuessa ei ole marjoja lainkaan. Jotenkin epäilyttää ne kaupan marjat, kun yritän yleensäkkin ostaa kaiken tuoreena. Marjoista sais kyllä hirveesti vitamiinejä ja sais rikkaammaks se ruokavalion. Ja jos syötte kaupan pakastemarjoja, niin mitä marjoja yleensäkkin? Onks sielä aina saatavana suomalaista vai onks ne kaikki ulkomaalaisia?

Vierailija

juuu aamuisin kannattaa lenkkeillä ennen aamupalaa, niin rasva palaa nopeasti :)

itselläkin tavoitteena on saaha kesään mennessä n. -5kg. liikkunnasta ei ole pulaa mutta syömispuolessa pitäisi petrata! Minua motivoi eniten kaikki muut liikkujat/laihduttajat, nytkin nousi heti motivaatio tätä keskustelua lukiessa!

Vierailija
Vierailija

juuu aamuisin kannattaa lenkkeillä ennen aamupalaa, niin rasva palaa nopeasti :)

itselläkin tavoitteena on saaha kesään mennessä n. -5kg. liikkunnasta ei ole pulaa mutta syömispuolessa pitäisi petrata! Minua motivoi eniten kaikki muut liikkujat/laihduttajat, nytkin nousi heti motivaatio tätä keskustelua lukiessa!

 

Tänne sitten kertomaan kuulumisia ja kokemuksia.

 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat