Apua ?!

Vierailija

Olen kuullut gynekologilta että e-pillereitä voi syödä huoletta putkeen niin että ei tule kuukautisia kun esimerkiksi kerran vuodessa. Mietin että heikentääkö se jotain hedelmällisyyttä koska eräs toinen kynekologi kuitenkin on sanonut että neljät kuukautiset vuodessa olisi hyvä vähintään pitää. ja joskus kuulin että joka toiset voi jättää väliin. Eli onko kellään tietoa onko laattojen putkeen syönnissä jotain haittavaikutuksia ja kuinka monet kuukautiset on turvallista jättää välist ?

Kommentit (8)

Vierailija

itse syön yasmine - pillereitä ja minulle lääkäri sanoi (..ja sanotaankohan ohjeessakin??) että 2 liuskaa voi syödä putkeen. jos syö jo kolmatta liuskaa putkeen niin tulee tiputtelu vuotoa..näin minulle sanottiin, totuus voi tietysti olla ihan eri.

Vierailija

Mä ite vedän normisti 3-4 liuskaa kerralla, niin pahat menkkakivut ois muuten joka kuukausi :D Ku pamit ja tramalitkaa ei auta niihin .D:D

Vierailija

Mulla on sellainen muistikuva, että max 2 liuskaa putkeen, ehdoton maksimi se 3 liuskaa. Ja sitten ottaa niitä normaalisti, ja myöhemmin voi taas siirtää. Kuukautiset on kuitenkin sellainen asia, mikä naiselle kuuluu tulla, niin ei ole hyvä niitä koko ajan siirtää/jättää välistä.

Vierailija

Itse en syö kuin maks kaksi liuska putkeen, sekin pakon eestä (jos vaikk ulkomaanmatka tms). Omasta mielestäni, ei tee hyvää, että pitää vaan 4 kuukautiset vuodessa, koska se ei ole keholle normaalia. Naisilla kuuluu olla kuukautiset joka kuukausi.

Vierailija

"pitää vaan 4 kuukautiset vuodessa, koska se ei ole keholle normaalia"

Eipä särkylääkkeiden syöminen, ehkäisyvalmisteiden käyttö tai moni muukaan asia nykypäivänä keholle "normaalia" ole?

Minäkin olen kuullut gynekologilta, että neljät kuukautiset vuodessa olisi hyvä pitää, mutta muuten pillereitä voi käyttää melko huoletta useampi pakkaus putkeen. Olen syönyt kolme liuskaa putkeen (3x21) jo useamman vuoden ajan, enkä ole havainnut haittavaikutuksia. Pidempiaikaisista vaikutuksista en osaa sanoa, mutta luotan lääkärin sanaan. Toki asiasta kannattanee keskustella oman gynekologin kanssa, mikäli se huolettaa.

Vierailija

Mullekin gyne sano että kaks liuskaa voi syödä putkeen, mutta ei mielellään enempää koska se sotkee kehon oman rytmin ja hormonit tms. jostain olen myös saanut sellaisen mielikuvan (en tiedä yhtään olenko keksiny tän ite vai kuullu jostain) että pitkäaikasesti jos syö pillereitä pitämättä menkkoja ollenkaa voi vaikuttaa hedelmällisyytee ja raskaaksi tulemisee vanhemmalla iällä. Mutta suosittelen myös kysymää joltain ammattilaiselta. Eihän vaikkapa yhet kuukautuset/2kk oo paha, mutta siitä en kyllä lähtis harventamaa ilman hyvää syytä...

Vierailija

Itelläni on Cerazette-pillerit. Sain se migreenin hoitoo, ja niit pitää syödä koko ajan putkeen,ettei ala ne migreenikohtaukset. Ja noit pillereit saa siis muutenki, ku migreeniin. Eikä siit mitää haittaa ole. Pientä vuotoo saattaa aluks olla, mut ei se hävii kyl ajan kans :)

Vierailija
Vierailija

Itelläni on Cerazette-pillerit. Sain se migreenin hoitoo, ja niit pitää syödä koko ajan putkeen,ettei ala ne migreenikohtaukset. Ja noit pillereit saa siis muutenki, ku migreeniin. Eikä siit mitää haittaa ole. Pientä vuotoo saattaa aluks olla, mut ei se hävii kyl ajan kans :)

Vissiinkin tarkotat että häviää, koska on mulla ne ainakin hävinnyt.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat