Tyttöystävän reaktiot edellisistäni nakertavat suhdettani

Vierailija

Terve!

Minulla on tällainen ongelma; tyttöystäväni liittää monet asiat joita teemme edellisiini, joka saa hänet reagoimaan ja estää meitä tekemästä asioita yhdessä.

Olemme seurustelleet noin vuoden ajan, molemmat täysi-ikäisiä, minä muutaman vuoden vanhempi. Meillä molemmilla on seksihistoriaa; minulla kaksi yhden illan tyttöä, joista kummallakaan kertaa minulla ei edes seissyt kunnolla (runsaan alkoholin vaikutuksen vuoksi), ja omasta mielestäni totaalisen mitättömiä kertoja. Tyttöystävälläni on seksipartnereita noin kymmenen, mutta seksi on ollut selvästikin hyvin tunteetonta, eikä hän ole tuntenut kuin kipua ja pahaa oloa (jotka ovat myös olleet osaksi syynä seksin harrastamiseen).

Alle kuukausi sitten tyttöystäväni alkoi kysellä yksityiskohtia minulla entisistäni. Minulla ei ollut mitään halua kertoa, mutta en myöskään valehdellut ja nyt hänellä on hyvinkin yksityiskohtainen kuvaus iltojen tapahtumista, miten/mihin kosketin heitä, missä käteni olivat milläkin ajanhetkellä (yksityiskohtia joita en itsekään täysin muista) jne. Hän suorastaan vittuilee asiasta ja tulee vihaiseksi minulle jatkuvasti, ja tämä haittaa parisuhdetta ja jokapäiväistä elämäämme paljon. Emme voi esimerkiksi kävellä enää käsi kädessä, koska se muistuttaa häntä siitä, että minä kävelin toisen tytön kanssa käsi kädessä ulos baarista. Seksin aikana jokin saattaa muistuttaa häntä toisistani, ja hienot hetket voivatkin yhtäkkiä muuttua täysin vastakkaisiksi. Joudun kuuntelemaan lähes päivittäin ilkeitä kommentteja yksityiskohdista, ja minun pitäisi selvästikin ajatella joka ikinen sekunti etten tee mitään mikä voisi muistuttaa mitään ennen kokemaani. Voin olla vaan tyytyväinen, että seksihistoriani on näinkin mitätöntä, ilmeisesti jos minulla olisi ollut parisuhde takana niin emme voisi tehdä mitään enää ikinä.

En syytä tyttöystävääni reagoinnista, tiedän että se on normaalia. Seuraava ei liity suoraan asiaan, mutta ehkä se on silti mainitsemisen arvoinen: olen kokenut tämän reaktion itsekin muutaman kuukauden ajan, sillä tyttöystäväni oli muiden kanssa masennuksen takia ennen seurustelumme alkua, kun minä kuvittelin välillämme olleen jo juttua. Pääsin asiasta yli, kun vihdoinkin ymmärsin että hänen seksinsä oli pelkästään keino satuttaa itseään, eikä HÄN tiennyt minun tunteistani tuona aikana, vaikka minä kuvittelin sen olleen molemmille ilmiselvää.

Tyttöystävä reagoi pahasti ja muuttuu agressiiviseksi kun teemme mitä tahansa jonka hän voi jollain tasolla liittää yksityiskohtiin illastani näiden 2 muun tytön kanssa. En ole miettinyt seksihistoriaani lainkaan ennen kun nyt, kun joudun kertomaan yksityiskohtia ja tyttöystäväni jaksaa "muistuttaa" siitä päivittäin. Tyttöystävällänikin on seksihistoriaa, mutta ei ole kuitenkaan kokenut samanlaista "läheisyyttä" kuin minä ennen minua ja on mustasukkainen siitä että minä olen sitä kokenut edes jossain muodossa jonkun muun kanssa. Tiedän, ja hänkin tietää, että syytä olla vihainen ei ole, mutta haluamme vinkkejä miten tästä voi päästä yli. Rakastamme todella toisiamme, ja olemme molemmat toistemme ensimmäiset seurustelukumppanit, ja jopa ensimmäiset josta välitämme.

Joten kysymys; mikä on paras keino jatkaa? Yksityiskohtia kun ei voi saada tuosta vain mielestä pois, enkä halua jonkun yhden illan tapausten menneestäni vaikuttaa parisuhteeseeni näin paljoa jatkossa, etenkin kun ne eivät minulle mitään merkanneet enkä niitä ole itse jälkikäteen ajatellut. Tilanne tuntuu vain pahenevan.

Kommentit (6)

Vierailija

Minusta nuo reaktiot vaikuttaa kaikelta muulta kuin  normaalilta. Mutta teit sinäkin virheen, kun suostuit asioista niin yksityiskohtaisesti kertomaan. Noh olen minäkin poikaystävälleni kertonut yksityiskohdat siitä kun petin häntä kun hän pyysi kertomaan. En harrastanut seksiä, mutta mies käpälöi minua joka puolelta ja kerroin siitä kaiken yksityiskohdan jonka muistin. Poikaystäväni oli raivoissaan ja paljon riideltiin tietenkin tämän tapahtuman takia. Puolen vuoden päästä tilanne muuttui jopa pahemmaksi, mutta selvitimme asian ja pääsimme eteenpäin. Lopulta unohdettiin tuo tapahtuma. Poikaystäväni ei sen jälkeen olekaan ottanut asiaa kertaakaan puheeksi, eikä ole kertonut miettineenkään asiaa.

Ehkä tyttöystäväsi on vaan alkujärkytyksen vallassa ja jossain vaiheessa pääsette asiasta yli. Mutta onhan tuo ihan eri asia kuin oma esimerkkini. Ei tyttöystäväsi noin pitäisi menneisyyteesi reagoida, mutta toisaalta ei olisi sinun kannattanut kertoakaan.

Ei kuulosta siltä, että tyttöystävälläsi olisi kaikki ihan kunnossa. Onko hänellä joku lääkitys? Käykö hän psykiatrilla tms? Jos ei, niin kannattaisi kääntyä jonkun ammattilaisen puoleen. Et voi yksin kestää tuollaista taakkaa ja lopulta todennäköisesti lähdet suhteesta kun et enää jaksa tyttöystäväsi outoa käytöstä.

Vierailija

Lisään vielä, että tyttöystävälläsi selvästi on pahoja seksiin liittyviä traumoja. Sinä et ole hänen psykiatrinsa, etkä tuollaista traumaa pysty korjaamaan vaikka kuinka haluaisit. Parempi vaan etsiä ammattiapua. Muuten suhteellenne käy huonosti

Vierailija
Vierailija

Lisään vielä, että tyttöystävälläsi selvästi on pahoja seksiin liittyviä traumoja. Sinä et ole hänen psykiatrinsa, etkä tuollaista traumaa pysty korjaamaan vaikka kuinka haluaisit. Parempi vaan etsiä ammattiapua. Muuten suhteellenne käy huonosti

Kiitos kommentieistasi :) Hänen menneisyyden traumoista on päästy yli ihan ammattiavun (psykiatrin) avulla, eli siihen ei tarvitse keskittyä nyt TÄMÄN ASIAN tiimoilta. Itsekin pääsin yli omasta mustasukkaisuudestani juuri kuulemalla yksityiskohdat, mutta syynä oli että minulla oli ollut TÄYSIN väärä kuva tapahtumista ja hänen tilanteestaan tuolloin. Harkitsen ammattiapua tosin tähän nykyiseen tilanteeseen.  Ja voin kertoa, että kerroin yksityiskohdat hänelle menneisyydestäni hyvinkin pakotettuna, en vapaaehtoisesti. Tiedän ja arvasin sen olleen virhe.

Yksi juttu jäi mainitsematta aikaisemmin; tyttöystäväni pakotti myös näyttämään näiden tyttöjen kuvat facebookista (ymmärsin näyttää pelkästään kuvat, en nimiä). Tosin, hänen mukaansa tämä oli jälkikäteenkin ajateltuna oikea ratkaisu. Toivon näin.

Vierailija

Ei tuo kuulosta kyllä lainkaan normaalilta. Tarkoitukseni ei ole haukkua häntä, mutta ymmärrän, että olet varmasti todella turhautunut ja moni mies olisi varmasti lähtenyt karkuun jo pää kolmantena jalkana. Enkä kyllä syyttäisi heitäkään. Tyttöystävälläsi on selvästikin ongelmia jotka eivät luultavasti liity oikeastaan millään tavalla sinun eksiisi. Ei ole todellakaan normaalia, että sinulla ei periaatteessa saisi olla minkäänlaista historiaa naisten kanssa ennen häntä, eikä tuo ole realistinen ajatus. Ei tämä nainen voi olla juuri kenenkään miehen kanssa jos hän ei voi tehdä mitään mitä hän on tehnyt toisen naisen kanssa. Eihän se voi olla väärin tehty, että sinä olet ollut muiden kanssa ennen häntä? Oletko kysynyt häneltä mistä nämä raivokohtaukset oikein johtuvat ja mikä häntä niin paljon suututtaa? Onko hän vain sairaalloisen mustasukkainen vai onko ongelma syvemmällä? Kuulostaa tylyltä, mutta ei tuolaisen naisen kanssa voi olla mitään tulevaisuutta, ei ainakaan toimivaa.

Vierailija
Vierailija

Ei tuo kuulosta kyllä lainkaan normaalilta. Tarkoitukseni ei ole haukkua häntä, mutta ymmärrän, että olet varmasti todella turhautunut ja moni mies olisi varmasti lähtenyt karkuun jo pää kolmantena jalkana. Enkä kyllä syyttäisi heitäkään. Tyttöystävälläsi on selvästikin ongelmia jotka eivät luultavasti liity oikeastaan millään tavalla sinun eksiisi. Ei ole todellakaan normaalia, että sinulla ei periaatteessa saisi olla minkäänlaista historiaa naisten kanssa ennen häntä, eikä tuo ole realistinen ajatus. Ei tämä nainen voi olla juuri kenenkään miehen kanssa jos hän ei voi tehdä mitään mitä hän on tehnyt toisen naisen kanssa. Eihän se voi olla väärin tehty, että sinä olet ollut muiden kanssa ennen häntä? Oletko kysynyt häneltä mistä nämä raivokohtaukset oikein johtuvat ja mikä häntä niin paljon suututtaa? Onko hän vain sairaalloisen mustasukkainen vai onko ongelma syvemmällä? Kuulostaa tylyltä, mutta ei tuolaisen naisen kanssa voi olla mitään tulevaisuutta, ei ainakaan toimivaa.

En ole jättämässä häntä. Kuten ensimmäisessä viestissä sanoin, olen reagoinut myös pahasti ja useamman kuukauden ajan, kun sain kuulla häneltä että hänellä oli muita aikana kuvittelin välillämme olleen jo paljon. Ei siis ihan samoja reaktioita, en liittänyt kaikkea tekemäämme hänen entisiinsä jne, mutta olin vihainen ja huusin usein. Valitettavasti olen tätä tyyppiä joka kertoo miltä tuntuu suorin sanoin joten kerroin myös kuinka "inhottava" hän oli jne. Ennen sitä pidin tapahtunutta pettämisenä, enkä tätä voinut millään hyväksyä mitä oli tapahtunut. Kaikki kuitenkin lähti kertaheitolla pois, kun uskalatauduin kuulemaan hänen versionsa mitä oli tapahtunut. Nyt kadun kaikesta sydämestäni että en uskaltanut/pystynyt kohdata tapahtunutta aikuiseen tapaan, enkä halunnut kuulla hänen selityksiään jotka kuulostivat tuolloin vain jonkinsortin vittuilulta.

Kuitenkin, tämä voisi olla osasyynä näin voimakkaisiin reaktioihin. Hän oli aika maissa myös tänä aikana kun reagoin, menetti ruokahalunsa ja niin edelleen. Hänen menneisyytensä tuntien melkoinen taakka ainoalta ihmiseltä jolta on koskaan saanut tällaista rakkautta osakseen, joten ymmärrän täysin jos on tältä ajalta jotain patoutunutta sisällä.

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011
Vierailija
Vierailija

Kiitos kommentieistasi :) Hänen menneisyyden traumoista on päästy yli ihan ammattiavun (psykiatrin) avulla, eli siihen ei tarvitse keskittyä nyt TÄMÄN ASIAN tiimoilta. Itsekin pääsin yli omasta mustasukkaisuudestani juuri kuulemalla yksityiskohdat, mutta syynä oli että minulla oli ollut TÄYSIN väärä kuva tapahtumista ja hänen tilanteestaan tuolloin. Harkitsen ammattiapua tosin tähän nykyiseen tilanteeseen.  Ja voin kertoa, että kerroin yksityiskohdat hänelle menneisyydestäni hyvinkin pakotettuna, en vapaaehtoisesti. Tiedän ja arvasin sen olleen virhe.

Yksi juttu jäi mainitsematta aikaisemmin; tyttöystäväni pakotti myös näyttämään näiden tyttöjen kuvat facebookista (ymmärsin näyttää pelkästään kuvat, en nimiä). Tosin, hänen mukaansa tämä oli jälkikäteenkin ajateltuna oikea ratkaisu. Toivon näin.

Miksi sinun mielestä TÄMÄN ASIAN tiimoilta traumoihin ei tarvitse keskittyä? Vaikuttaa kyllä siltä, että ne tässä pahimpana ongelmana on.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat