poikaystävän käytös ahdistaa..

Vierailija

Eli olen siis 19, ja kohta 20 vuotias naisen alku. seurustelen ihanan miehen kanssa, pitkään meillä on mennyt hyvin, mutta olen alkanut parin päivän aikana huomaamaan että hän on etääntynyt minusta, olemme alkaneet tämän viikon aikana riitelemään paljon enemmän kuin yleensä, no minä tietty suutun helpommin kun kuukautiset painavat päälle, mutta hän ei tunnu vain ymmärtävän sitä..kiukuttelin alku päivät hänelle (1,2pvä) jonka jälkeen hän itse on aloittanu älyttömän kiukuttelun/turhasta suuttumisen, jos esimerkiksi kuuntelen kuulokkeilla musiikkia..hän alkaa raivoamaan "pistä tuo paska pienemmälle!"..jos hän pelaa tietokoneella ja itse yritän  katoa telvisiota..jotain suomalaista ohjelmaa ja laitan telvisiota isommalle että kuulisin mitä siinä puhutaan..alkaa taas raivoaminen. jos kosken häneen väärällä hetkellä, esimerkiksi silloin kun hän pötköttää, hän alkaa raivomaan..sen lisäksi ongelmana on myös se että minusta tuntuu siltä etten saisi ollenkaan olla oma itseni..jos menemme käymään esimerkiksi kaupassa..minun pitää laittaa nahka takki päälle..ymmärrän kyllä sen että näytän se päällä vanhemmalta..mutta en myöskään haluaisi palelluttaa itseäni..jos olemme syömässä ja puhun kavereistani, hän tokaisee "joo puhu hiljempaa alkaa hävettämään" tai sitten "ei kuule vittuakaan kiinnosta"..lisäksi hänen mielestään kaikki kaverini ovat kusipäitä vaikka hän ei edes tunne/ole nähnyt heitä..ja hän ylistelee omia ystäviään minulle.. "en valitse ikinä kusipäitä kavereikseni, tunnen ainakin 100 ihmistä täältä" ja olimme kerran klubilla juhlimassa..hän päätti tokaista mulle.. "joo älä sitte välitä jos joku tulee lätäsee perseelle, tunnen tosi paljon ihmisiä"..joo ja sattumalta 2 muijaa kävi lätäsemässä jätkää perseelle..kysyin tunsiko nuo..jätkä hymyilee ja vastaa vaan että "joo en mutta tällästä se on"...sen lisäksi hän haastaa humalassa jatkuvasti riitaa joidenkin kanssa, ja minä joudun repimään kokoajan hänet irti...mulla alkaa tulla jo epätoivo tän asian kanssa..voitteko ystävällisesti auttaa/antaa neuvoja asian suhteen, olisin kiitollinen. :/

Kommentit (11)

Vierailija

Anna hänelle omaa rauhaa ja aikaa :) Käy omissa harrastuksissa, näe kavereita, anna tilaa miehelle. Toki käytös on ollut epäasiallista, johon voi palata kun tilanne on normaalisointunut ja puhua asiallisella tasolla - ei syyttävästi vaan miltä se sinusta tuntui. Kuitenkin puhuit, että tilanne on ollut päällä vasta vähän aikaan, eikä kannata vielä huolestua. 

Vierailija

kiitos, mutta en oikein voi nähdä kavereita tai olla omissa harrastuksissa. en ole asunut täällä eri paikka kunnalla kuin 3 viikkoa ja ystäviä minulla täällä ei ole :/ ja ajattelin lähteä "hermolomalle" omalle paikkakunnalle pariksi päiväksi, itselläni ei enää kohta pää kestä tätä jatkuvaa riitelyä..joten pakko vähäsen iroittaa ja mennä muualle hetkeksi.

Vierailija

En ehkä osaa auttaa, mutta voin sanoa että et ole ainoa.

Minullakin on poikaystävä, emmekä ole vanhempia kuin tekään ja kyllä olen huomannut myös poikaysäväni kohdalla käytöksen muuttuneen vähän huonompaan suuntaan. Ymmärrän, että hänellä on todella kova stressi omista asioistaan, mutta siitä huolimatta vaikka annan hänelle aikaa niinkuin annan itsellenikin, se ei oikeuta tyhmään käytökseen. On ollut sellaista, että puhelimeen hän ei vastaa, ei minulle, ei muillekkaan, ellei sitten muuten vaan huvita. Sekin on ymmärrettävää, että aina ei välttämättä voi vastata, mutta puhutaan siitä, että pystyisi vastaamaan. Eikä voi myöhemminkään pistää viestiä millon kerkeisi sen minuutin tuhlaamaan siihen. Enään hän ei näytä sitä niin paljon, että välittäisi, anna sitä tarpeen tai riittävän mukaista huomiota mitä toiselle pitää antaa. Paitsi silloin aina kun yö tulee. On paljon muutakin, esim lyhyesti sanottuna se, kun ollaan isolla porukalla, niin minä, oma tyttöystävä unohtuu siinä helposti juttujen ulkopuolelle. Mies juuri sellainen ''minäminäminä'', valitettavasti sellainen hänestä on noussut esiin jo pidemmän aikaa. Ja tätä on jatkunut muutaman kuukauden, suunnilleen siitä saakka ainakin, kun hänelle tuli kauheat stressivuoret niskansa päälle. Eikä puhuminenkaan ole auttanut. Minusta kun puhutaan, pitää puhua ja voin itsekkin puhua, mutta kun asia käännetään niin, että hänestä puhutaan, niin ei jaksa eikä kiinnosta. Olen vain ajatellut sitä, että en hänelle enään viitsi soitella, katsotaan ottaako hän tästä eteenpäin minuun vähän enemmän yhteyttä vaiko soittaako vasta 10-12 aikaan yöllä, jos siitä oppisi hieman. Ja vaikeaahan se tulee olemaan yrittää olla soittamatta. Tarkoitus siis saada itsestäni sellaiset puolet esille, mitä hän koko ajan on ja miten käyttäytyy, jos paremmin näkisi sen itsestään kun huomaisi että minun käytös häiritsee ja ärsyttää. Ainiin ja vielä se, seurustelua meillä on ollut jo vajaa 2 vuotta, kuitenkin aika on ollut hyvää ja molemmat tahdomme samoja asioita tulevaisuudelta, ettei kuitenkaan ole mikään sellainen suhde että ''katsotaan nyt kauanko tätä jaksaa''. Mutta tsemppiä jos löydät ratkaisun itsesi kohdalle!

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Siis onko tuo kaikki luettelemasi tapahtunut nyt parin päivän aikana vai onko hän muutenkin noin kamala? :o Kun tuossa alussa sanoit, että muuten on mennyt hyvin, mutta pari viime päivää huonosti. Jos tämä kaikki tosiaan on tapahtunut vain parin päivän aikana, niin jutusta kannattaa puhua. Pahoittele käytöstäsi ja tee selväksi, että se johtui menkoista, eikä silloin kannata välittää. Kyllä hänen pitäisi ymmärtää.

Jos taas tuo on pitemmän ajan käytöstä, niin kuulostaa siltä, että jätkä omistaa aika ison egon ja yrittää kontrolloida sinua. Sellaista kenenkään ei pidä hyväksyä. Jos käytös ei muutu puhumisen jälkeen, ei tuollaisen tyypin kanssa ehkä kannata jatkaa. Se voi mennä pahemmaksi. Kauan siis olette ollut yhdessä ja kauan poikaystäväsi on käyttäytynyt noin?

Vierailija

Siis käytöstä on jatkunut jo muutaman kuukauden ja seurustella olemme jo kohta 2 vuotta. Ego on tullut vähän isommaksi vissiin eikä hän ole enään niin se sama herkkä, tunnollinen ja huomaavainen poikaystävä. Kuitenkin se on vaikeaa kun rakastaa toista niin paljon, ettei halua miettiä sitä pahinta. Yrittänyt olen miettiä vaan sitä millä saisin hänet oikeasti tajuamaan sen, kun niin jääräpäinen on.

Vierailija
jennagrr

En ehkä osaa auttaa, mutta voin sanoa että et ole ainoa.

Minullakin on poikaystävä, emmekä ole vanhempia kuin tekään ja kyllä olen huomannut myös poikaysäväni kohdalla käytöksen muuttuneen vähän huonompaan suuntaan. Ymmärrän, että hänellä on todella kova stressi omista asioistaan, mutta siitä huolimatta vaikka annan hänelle aikaa niinkuin annan itsellenikin, se ei oikeuta tyhmään käytökseen. On ollut sellaista, että puhelimeen hän ei vastaa, ei minulle, ei muillekkaan, ellei sitten muuten vaan huvita. Sekin on ymmärrettävää, että aina ei välttämättä voi vastata, mutta puhutaan siitä, että pystyisi vastaamaan. Eikä voi myöhemminkään pistää viestiä millon kerkeisi sen minuutin tuhlaamaan siihen. Enään hän ei näytä sitä niin paljon, että välittäisi, anna sitä tarpeen tai riittävän mukaista huomiota mitä toiselle pitää antaa. Paitsi silloin aina kun yö tulee. On paljon muutakin, esim lyhyesti sanottuna se, kun ollaan isolla porukalla, niin minä, oma tyttöystävä unohtuu siinä helposti juttujen ulkopuolelle. Mies juuri sellainen ''minäminäminä'', valitettavasti sellainen hänestä on noussut esiin jo pidemmän aikaa. Ja tätä on jatkunut muutaman kuukauden, suunnilleen siitä saakka ainakin, kun hänelle tuli kauheat stressivuoret niskansa päälle. Eikä puhuminenkaan ole auttanut. Minusta kun puhutaan, pitää puhua ja voin itsekkin puhua, mutta kun asia käännetään niin, että hänestä puhutaan, niin ei jaksa eikä kiinnosta. Olen vain ajatellut sitä, että en hänelle enään viitsi soitella, katsotaan ottaako hän tästä eteenpäin minuun vähän enemmän yhteyttä vaiko soittaako vasta 10-12 aikaan yöllä, jos siitä oppisi hieman. Ja vaikeaahan se tulee olemaan yrittää olla soittamatta. Tarkoitus siis saada itsestäni sellaiset puolet esille, mitä hän koko ajan on ja miten käyttäytyy, jos paremmin näkisi sen itsestään kun huomaisi että minun käytös häiritsee ja ärsyttää. Ainiin ja vielä se, seurustelua meillä on ollut jo vajaa 2 vuotta, kuitenkin aika on ollut hyvää ja molemmat tahdomme samoja asioita tulevaisuudelta, ettei kuitenkaan ole mikään sellainen suhde että ''katsotaan nyt kauanko tätä jaksaa''. Mutta tsemppiä jos löydät ratkaisun itsesi kohdalle!

kiitos , kyllä tästä jotenkin tullaan selviämään mutta parempi vain hetkeksi mennä omalle paikkakunnalle rauhoittelemaan ja antaa itselleen rauha sekä toiselle, ja koitahan sinäkin saada asiat kuntoon miehesi kanssa, tsemppiä!

Vierailija
Sunqueen

Siis onko tuo kaikki luettelemasi tapahtunut nyt parin päivän aikana vai onko hän muutenkin noin kamala? :o Kun tuossa alussa sanoit, että muuten on mennyt hyvin, mutta pari viime päivää huonosti. Jos tämä kaikki tosiaan on tapahtunut vain parin päivän aikana, niin jutusta kannattaa puhua. Pahoittele käytöstäsi ja tee selväksi, että se johtui menkoista, eikä silloin kannata välittää. Kyllä hänen pitäisi ymmärtää.

siis kuukautiseni ovat itseasiassa kestäneet 7 päivää jo, ja soitin läheisille ja he sanoivat että niiden pituus voi johtua myös stresistä, ja en siis hermoillut hänelle kuin ensimmäisenä ja toisena kuukautis päivänä, mutta herra itse on nyt raivoillut minulle periaatteessa ilman syytä, ja vaikka kysynkin mikä on niin en saa vastausta..tänään laitoin hänelle sitten viestiä että lähden omalle paikka kunnalle pariksi päiväksi..ihmetteli hieman mutta sanoin vaan ett jutellaan kunhan pääset kotiin töistä..nyt se on kuulema pahalla mielellä töissä mutta en asiaa ala kertomaan viesteillä vaan odottelen että hän tulee kotiin. niin saadaan asia selvitettyä kuntoon..toivottavasti.

Vierailija

elikkä tänä kyseisenä iltana kun tämän laitoin tänne, poikaystäväni töistä tultuaan halasi minua, ja pyysi anteeksi typerää käytöstään ja toi ruusun:) asia on siis jotenkin selvitetty!:)

Vierailija

Hieno juttu ! Se on vaan jotenkin kumma juttu, kun mies ottaa etäisyyttä ja nainen antaa tilaa, mies palaa bumerangina takaisin. Kannattaa lukea kirja nimeltään miehet ovat marsissta, naiset venuksesta :)

Vierailija

Siis herranjumala! eihän tuommonen oo oikein sun poikaystävältä??? Mitä ihmeen käytöstä tuo muka on jos hän kerta rakastaa sua (oletan näin) ?? En ikimaailmassa alkais kuuntelee mun poikaystävältä tuommosta vähättelyä ja, että tekis tahallaan mut mustasukkaseks. Eihän tossa oo kunnioitusta yhtään. Sinuna puhuisin tolle ihan vakavasti ja suoraan, kertoisit omista tunteistas rauhallisesti, ettei tuu riitaa, ja ehkä asiat selviäis ja toi sun poikkiksen käytös myös? Missään nimessä toi ei kuitenkaa oo hyväksyttävää!

Vierailija

Aika uskomaton pelle. Kannattaa jättää se ennenkun on liian myöhästä. Mitä pidemmälle sitä viet, sitä vaikeampi hänestä eron ottaminenkin on.

En voisi koskaan kuvitella, että oma poikaystäväni käyttäytyisi noin! Ja tuohan onkin todella sairasta. Jätä se!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat