Jatkuva väsymys ja herätessä korkea syke

Seuraa 
Liittynyt15.11.2011

Mulla on monesti aamuisin aika korkea syke. En ole mitannut mutta varsinkin pitkien yöunien jälkeen tuntuu että sydän hakkaa tosi kovaa ja tuntuu etten jaksa oikein tehdä mitään. Lenkille lähtiessä toivon sen vain pian loppuvan koska en vaan jaksa eikä myöskään huvita koska en saa liikkumisesta mielihyvää. 

Ihmetyttää kun saatan nukkua jopa 12 tuntia ja silti väsyttää. Joudun väkisin nousemaan 11-12 aikaan etten nukkuisi koko päivää. Eilenkin menin puolenyön aikaan nukkumaan ja hyvä että silmät pysyi auki kun väkisin nousin klo 11. 

Johtuukohan tuo pitkään nukkuminen siitä että mulla ei ole tällä hetkellä mitään päivärutiineja, ja olen toistaiseksi työtön? Kesälläkin saatoin nukkua "kellon ympäri", jos menin vaikka puolenyön aikaan nukkumaan niin heräsin 12 aikaan. Joskus otin vielä päikkärit.  

Haluaisin kyllä ulkoilla enemmän mutta tuntuu että se on vain pakkopullaa. Mulla on vieläpä astma jonka takia hengästyn helposti ja pakkasella tulee helposti yskää ja sitten sairastun. Vietän näin talvella siis suurimman osan ajasta neljän seinän sisällä ja olen huomannut että jatkuva telkkarin kattominen tai tietokoneen tuijotus väsyttää myös.  

Sykkeeni saattaa nousta sataseen esim. jännittävää leffaa kattoessa tai vaikka jotain lautapeliä pelatessa. Pienen lenkinkin jälkeen syke on varmasti yli 100. En oikeastaan liiku yhtään koska se ei vaan kiinnosta. Kauppaan ja muihin paikkoihin kyllä kävelen mutta muuta liikuntaa en harrasta. 

Olen normaalipainoinen mutta kuntoni on surkea. Olen koittanut joskus harrastaa eri liikuntalajeja, esim. tanssia tai uintia. Joskus kokeilin kotona muutaman viikon ajan tehdä eri kuntoliikkeitä, harrastuksissa käymiseen tai kuntoliikkeiden tekemiseen ei kuitenkaan vaan motivaatio riitä. Se on kivaa ehkä sen 2 viikkoa, sitten alkaa tuntua pakkopullalta. 

Jos olisi kavereita joiden kanssa liikkua, liikkuisin varmasti enemmän ja vaikka kerran viikossa käytäisiin edes lenkillä. Yksin ei vaan kiinnosta. 

Johtuuko väsymys siis pelkästä liikkumattomuudesta vai mistä?

Kommentit (1)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat