Ehkäisyongelmaa, ahdistaa jo ihan ja pakko avautua

Vierailija

Hormonaalinen ehkäisy ei käy mulle ja kokeilut aiheutti melkoisia ongelmia. Kumit ei käy kun pillerit jätti limakalvot kamalaan kuntoon ja oon vähän kumiallerginen ja ne hiertää tosi pahasti herkkiä paikkoja ja seksi tekee tosi pahaa hetken päästä, varsinkin kun miehellä kestää tuplaten kauemmin niiden kanssa. Lateksittomiin en oikein luota ja oikean kokoisia ei muutenkaan löydy oikein mistään ja hiertymisongelma on oikeasti tosi paha. Nyt on menossa kuparikierukka ja se kipuilee oikeastaan jatkuvasti ja vuodan verta nonstoppina. Joskus se sattuu tosi kovaa seksinkin aikana tai orgasmin jälkeen. Tätä jatkunut nyt puoli vuotta.

Seksielämä on aktiivinen muuten, mutta jatkuvan vuodon ja kipuilun takia jokseenkin väljähtänyt. Jos vaihdetaan pelkkään kortsuun, niin silloin ei voi kuin kerran viikossa hiertymien takia ja ei sekään oikein mielekästä ole. Ja kun kunnolla sopivia ei oikein tunnu olevan olemassakaan.

Pitäisi kai mennä taas ehkäisyneuvolaan valittamaan, mutta kierukan poisottokaan ei hirveästi innosta ja jos uusi laitetaan, niin se suoranaisesti pelottaa. Mitä ihmettä tässä voisi enää tehdä? Tuntuu ihan uskomattoman pahalta kun ehkäisy jää pääosin mun kärsittäväksi kun vaihtoehto kuin vaihtoehto, niin jotain ikävää tulee. Ei jaksaisi enää ja meidän entistä ihanaa seksielämää on jo niin ikävä, että ihan itkettää. Rakenteellisten vikojen takia raskautuminen ois mahdollisesti vaarallistakin, mutta siitä ei ole varmuutta. Lapsia ei kuitenkaan haluta. Mies saisi ensi vuonna vasektomian, mutta ei halua kun se sattuu ja mä en saisi steriä Suomessa vielä aikoihin.

Kohtalotovereita? Oon ihan epätoivoinen jo :(

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Oletko harkinnut hormonikierukkaa / ehkäisyrengasta? Näissä tuo hormonivaikuttaisi paikallisesti, eikä koko kehossa. Renkaassa tulisi myös 3vk käytön jälken 1vk tauko.

Tosin jos ongelmana oli nuo limakalvot, niin varmaan noitakin pitäisi miettiä hetken aikaa. Oletan, että pillereissäkin kokeiltiin useampaa merkkiä hakiessa sopivaa, ennekuin niistä luovuttiin? Myös ehkäisykapseliakin voisi harkita, mutta ilmeisesti noita hormonaalisia ehkäisyä kokeiltiin useampaa eri vaihtoehtoa (hormonikierukka ja rengashan vaikuttavat myös hormonaalisesti)?

Vaihtoehtona on toki vielä pessaari, ja ehkäisyvaahto. Enemmän niitä käytetään jenkkilässä kuin täällä Suomessa. Mutta jos muut aiheuttavat ongelmia, niin voisihan niitäkin kokeilla, ja Suomessakin käyttäjiä löytyy. Täällä pillerit ovat vain suositumpia kuin nuo vaihtoehdot.

Mutta kannattaa käydä siellä ehkäisyneuvolassa/gyekologilla. Eiköhän tuohon joku keino siellä keksitä.

Vierailija

Hormonikierukka ei käy iho-ongelmien ja just kuriin saadun hirsutismin takia ollenkaan ja rengas raakattiin heti vaihtoehdoista limakalvojen ja haluttomuuden takia. Pillereitä kokeiltiin monta merkkiä vuosien aikana ja sivuvaikutuket oli tosi pahat kaikissa.

En oikein tiedä noin epävarman oloisista menetelmistä, raskaus ois tosi paha juttu.. Enkä usko että pessaari oikein toimisi kun miehellä on niin iso, voisi mennä tosi epämukavaksi ja... auts. Sitä en tiedä hankaisko sekin noita limakalvoja.

Vierailija

Oletko kokeillut jotakin liukuvoidetta, jos se auttaisi vähän säästämään noita limakalvoja hiertymiltä? VArsinkin jos miehellä on tavallista kookkaampi.

Ilmeisesti molemmat olette 20-30v. ja lapsettomia, jolloinka vasektomiakaan ei oikein mielellään vielä harkitsisi. Mutta uskon että tuohon joku keino vielä löytyy.

Vierailija

Kuulostaa kyllä vähän väärältä, jos olet itse vuosien ajan joutunut kärsiin hormonaalisesta ehkäisystä, kondomista ja nyt kierukasta, ja sitten miehesi ei voi tehdä vasektomiaa.. Varsinkaan kun tiedättä molemmat, ettette taho lapsia. Kannattaisi varmaan mennä sinne ehkäisyneuvontaan ja keskustella siellä, että mitä tehdä nyt. Ja kysellä tarkemmin vasektomiasta, ei se nyt voi niin paljon sattua ja sitten kun se on ohi niin se on ohi eikä satu. Joku liukaste voisi auttaa ongelmaan, tai oletteko kokeillut lateksittomia kondoomeja?

Vierailija
Vierailija

Kuulostaa kyllä vähän väärältä, jos olet itse vuosien ajan joutunut kärsiin hormonaalisesta ehkäisystä, kondomista ja nyt kierukasta, ja sitten miehesi ei voi tehdä vasektomiaa.. Varsinkaan kun tiedättä molemmat, ettette taho lapsia. Kannattaisi varmaan mennä sinne ehkäisyneuvontaan ja keskustella siellä, että mitä tehdä nyt. Ja kysellä tarkemmin vasektomiasta, ei se nyt voi niin paljon sattua ja sitten kun se on ohi niin se on ohi eikä satu. Joku liukaste voisi auttaa ongelmaan, tai oletteko kokeillut lateksittomia kondoomeja?

No tuntuukin siltä. Ottaa ihan mielipuolisesti päähän. Mut en mä voi toista pakottaa, eikä kuulukaan. Minä haluan meistä vähemmän lapsia, niin se on miehen mukaan mun asia se sterikin sitten kun telkkarissa oli niin kerran sanottu. Operaatio on kuulemma molemmille yhtä riskaabeli ja vasektomiasta tulee kuulemma enemmän haittoja kuin esmeks klipsujen asennuksesta tuonne.. Ei halua että palleihinsa kosketaan toisin sanoen.

Käytetään liukkaria käytännössä aina muutenkin ja kumien kanssa etenkin. Lateksittomat on jotenkin kepulin tuntuisia ja kun se sopivuus on ongelma. Ollaan tilailtu netistä ja ties mistä ostettu, mutta ei oo oikein kunnolla sopivia materiaalista riippumatta ja sitten ne menee rullalle ja hiertää entisestään ja äh. Ja kun se yhdynnän kesto pidentyy niiden kanssa kun tuo on hieman tunnoton muutenkin niin.. Jos se on normaalisti 10-30min, niin kumin kanssa menee 20-60min ja siinä jos jossain hajoaa paikat vaikka lopettais ajoissakin ja jatkais jotenkin muuten loppuun. Mutta kun runkkauskaan ole oikein jees tuon mielestä ja kun mä en taas oikein mieliis ottais kortsun käytön jälkeen suihinkaan ja muutenkin siinä tulee niskat kipeäks jos joka jumalan kerta sitä sitten.

Itkettää ajatellakin tätä kuviota kun ei jaksais kärsiä aina kipuja ja olla ronkittavana vähän väliä muutenkaan, ei oo herkkua. Kuukausitolkulla menkkojakaan ei auta mielialaa. Ja ei apua näkyvissä, ellen lähe jonnekin Britteihin leikeltäväks, mutta on se steri mullekin tosi pelottava ajatus. Nukutus on kauheaa ja.. Ei, en halua sisäelimiini sörkittävän enää enempää, kierukkakin on niin ahistavaa jo.

Vierailija
Vierailija

Oletko kokeillut jotakin liukuvoidetta, jos se auttaisi vähän säästämään noita limakalvoja hiertymiltä? VArsinkin jos miehellä on tavallista kookkaampi.

Ilmeisesti molemmat olette 20-30v. ja lapsettomia, jolloinka vasektomiakaan ei oikein mielellään vielä harkitsisi. Mutta uskon että tuohon joku keino vielä löytyy.

Sori, jostain syystä en huomannut tätä viestiä. Käytetään Fun Factoryn laadukkaita ja hemmetin liukkareita, sitten on Acon intiimirasva käytössä, kuten myös Bepanthen ja Pausanol-limakalvorasva. Suosittelen muuten tuota comboa kaikille muillekin tästä kärsiville, toimii!

Mies on kolmikymppinen ja minä jonkun verran nuorempi ja jompi kumpi tässä on pakko steriloida ennemmin tai myöhemmin. Ajalla ei sen ihmeemmin ole väliä kait kun kumpikaan ei missään nimessä lapsia halua, että aborttia sitten vain jos vahinko käy ja se jos joku ois turhaa ja mieletöntä kun ongelman vois ratkaista jo etukäteen.

Mut kiitos tsempistä! Toivotaan, että löytyis joku konsti kunnes tää sotku raukeaa. Ei sekään tunnu kivalta, et jouduttais meneen kumilla, seksin määrä vähenis murto-osaan ja mies menis nipsaistavaksi vain siksi, että sais silloin kuin tekee mieli.

Vierailija

Netissä on aika paljon erikokoisia kondomeja, joten uskoisin, että sopivan kokoinen löytyy.? RFSU naked on tosi ohut ja väljä,powerissa on tosi paljon liukastetta, mysize merkissä tosi paljon koko vaihtoehtoja, durexin real feel on mukavan tuntuinen ja sen kanssa voi käyttää myös silikoni tai öljyjä liukasteena, jotka ovat liukkaampia ja kestävämpiä kuin vesipohjaiset.. Siitä kokeilemaan :) http://www.kaalimato.com/catalog/Kondomit_c_4.html?m=1&p=1&grid=4&si=3&s...

tai.. Sopisiko sinulle minipillerit ja implantti? Taikkapa naisten kondomi?

Vierailija
Vierailija

Netissä on aika paljon erikokoisia kondomeja, joten uskoisin, että sopivan kokoinen löytyy.? RFSU naked on tosi ohut ja väljä,powerissa on tosi paljon liukastetta, mysize merkissä tosi paljon koko vaihtoehtoja, durexin real feel on mukavan tuntuinen ja sen kanssa voi käyttää myös silikoni tai öljyjä liukasteena, jotka ovat liukkaampia ja kestävämpiä kuin vesipohjaiset.. Siitä kokeilemaan :) http://www.kaalimato.com/catalog/Kondomit_c_4.html?m=1&p=1&grid=4&si=3&sd=-1

tai.. Sopisiko sinulle minipillerit ja implantti? Taikkapa naisten kondomi?

Miestä ei innosta muovipussin paneminen ja ajatus on kieltämättä häiritsevä, vielä häiritsevämpi kuin kumeissa muutenkin, inhottavia härveleitä, en oo koskaan tykännyt, mut pakon edestä käytän. Ollaan tilailtu noita kapistuksia Kondomikuninkaan kautta erilaisia valikoimia ja sopivaa ei löytynyt. Tuntuu ihan absurdilta kirjoittaa tätä, mutta ilmeisesti tyvestä kärkeä leveämpi, hieman käyrä ja iso on sellainen kortsuntappokapine, että ei vain onnistu. Ne menee aina niin pahasti rullalle siitä keskivaiheilta ja valuu siihen kohti se tyviosa, että mitkään rasvat ei paikkaa mulle syntyvää vahinkoa ja ei se ehkäisytehokaan kai silloin oo enää paras mahdollinen jos kumi ei oo koko vehkeen päällä vaan seilaa missä sattuu. Jos on juomulla taas, niin ne on liian ahtaita tai epämukavia ja silloin kestää vielä kauemmin.

Hormoniongelma edelleen ja lääkäri ei suostu edes kirjoittaan niitä mulle. Enkä ottaiskaan, hyi helvetti. Implantaatti kuuluu kaikki riskaabeleimpiin mun kohdalla vielä kun vaikuttaa niin helposti mielialaan.

Vierailija

Lähetin nyt sitten alustavan kysymyksen Britteihin Marie Stopes- klinikalle sterilisaatiosta ja mieskin on alkanut lämmetä asialle, joten jommalta kummalta nyt sitten kai laitetaan piuhat poikki. Mies oivalsi, että jos mulle vaikka kävisi jotain ja hän joutuisi ottamaan uuden muijan, niin sehän voisi haluta lapsia, niin olisi hyvä olla jo steriloitu ennästään ja ilmoitti aivan yllättäen haluavansa myös kantaa vastuun meidän ehkäisystä.

Sairaalabakteerin riski pelottaa ja terveyskeskuksessa uhattiin, että mieskään ei saisi tuota Suomessa, että saas nähdä. Todella hylätyltä tuntuu kun terveydenhuollolta ei saa mitään apua näin isoon ongelmaan. Mutta jos se nyt sitten tästä, pakkohan tää ongelma on ratkaista ja pysyvä ratkaisu olisi kieltämättä miellyttävä vaihtoehto.  Josko nyt sitten. Tai sitten ne kieltäytyy ulkomaillakin, ois niin meidän tuuria.

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Hienoa, että pääsitte yhteisymmärrykseen! Mutta hyvin kummallista minun mielestä, että noin ongelmallista on päästä siihen operaatioon :O Oletteko jostain yksityiseltä kysyneet operaatiosta? Kyllä nyt pakosti joku Suomessa tuon tekee

Vierailija

Kuulostaa siltä, että enemmän miehen vehje aiheuttaa hiertymiä kun kumit itsessään, jos niitä tulee ehkäisymenetelmästä riippumatta. Kumeja on monenlaisia, niitä kannattaa kokeilla niitä lateksittomia jos on kumelle allerginen. Minäkin luulin olevani kumille allerginen, mutta exän penis oli yksinkertaisesti vain aivan liian suuri. Riittävällä lämmittelyllä (ja mahdollisesti myös liukkarilla) saattaa helpottaa asiaa. Ymmärrän kyllä, että on parempi ilman, koska jonkinlaiset kumit hiertää.

Ihon alle laitettavia kapseleita on olemassa, jotka on paikallaan n. 3kk kerrallaan. En tiedä hinnoista, mutta ne ovat luotettavia ja ne laitetaan käsivarteen. En tiedä sitten miten vaikuttaa mielialaan, mutta varmati löytyy joku mikä ei vaikuta niin negativiisesti. Itse en piuhoja rupeaisi laittamaan poikki kummaltakaan, koska mieli voi vielä muuttua jos rakennevika ei ole niin paha, että saattaisi johtaa äidin ja lapsen kuolemaan.

Vierailija
Sunqueen

Hienoa, että pääsitte yhteisymmärrykseen! Mutta hyvin kummallista minun mielestä, että noin ongelmallista on päästä siihen operaatioon :O Oletteko jostain yksityiseltä kysyneet operaatiosta? Kyllä nyt pakosti joku Suomessa tuon tekee

Miehellä alttius kiveksen kiertymiin, siksi nihkeätä. Perinnöllisten sairauksien takia ois ollut tosi kiva, mut ei sitten.

Unelmaratkaisuhan tuo olisi kun ei missään nimessä haluta lasta, niin helpotus ois jo ihanaa kun ei tarvitsisi pelätä sitä. Toinen aborttikin ois aika inhottava toimenpiteenä, vaikka ei se hetkautakaan minnekään muuten. Kapseli on myös ehdoton ei kun se sotkee päätä kaikista pahiten, psyk. polillakin jo suositeltiin, että ei hormoneita enää koskaan, ettei pakko-oireet, joita pillereistä tuli, palaa. En nyt sen enempää ota kantaa tuohon jonninjoutavaan "kyllä se mieli muuttuu" soopaan, ei tule muuttumaan. Ja kumin käyttö vaihdevuosiin saakka... Ei ei ja ei. Ei missään nimessä.

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011
Vanamonde

Miehellä alttius kiveksen kiertymiin, siksi nihkeätä. Perinnöllisten sairauksien takia ois ollut tosi kiva, mut ei sitten.

Unelmaratkaisuhan tuo olisi kun ei missään nimessä haluta lasta, niin helpotus ois jo ihanaa kun ei tarvitsisi pelätä sitä. Toinen aborttikin ois aika inhottava toimenpiteenä, vaikka ei se hetkautakaan minnekään muuten. Kapseli on myös ehdoton ei kun se sotkee päätä kaikista pahiten, psyk. polillakin jo suositeltiin, että ei hormoneita enää koskaan, ettei pakko-oireet, joita pillereistä tuli, palaa. En nyt sen enempää ota kantaa tuohon jonninjoutavaan "kyllä se mieli muuttuu" soopaan, ei tule muuttumaan. Ja kumin käyttö vaihdevuosiin saakka... Ei ei ja ei. Ei missään nimessä.

No johan on :( En tiedä mitä tuo kiveksen kiertymä tarkoittaa ja miten se tuohon vaikuttaa, mutta toivottavasti saatte sen operaation jostain :)

Ja tuosta mielen muuttumisesta: kyllä sen tietää, jos ei halua lapsia, ei se mieli siitä muutu jos sen varmasti tietää. Jos taas olisi epävarma, niin miehen spermaahaan voisi jäädyttää säilöön. En tiedä miten Suomessa tuo toimii, mutta katsoin ohjelmaa, missä Briteissä nuoret syöpään sairastuneet miehet antoivat spermaansa säilöön, jotta voisivat joskus tulevaisuudessa saada lapsia, vaikka syöpähoidot olisivat vaikuttaneet hedelmällisyydeen.

Vierailija
Vierailija

Onko ehkäisylaastarikin sellanen vaihtoehto, joka ei sovi?

kaikki hormonit on käytännössä poissuljettu. Oon liian herkkä niille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat