Onko nuorelta näyttäminen haitannut sinua työelämässä?

Kommentit (8)

Vierailija

En varsinaisesti ole ryhtynyt mihinkään "toimenpiteeseen". Olen koittanut olla innostunut kaikista työtehtävistä ja suoriutua niistä mahdollisemman hyvin. Olen myös ollut rehellinen ja myöntänyt, jos ei mennyt ihan putkeen. Uskon, että huumorintaju ja ahkeruus on toiminut joka tilanteessa, huonoja kokemuksia ei ole ollut vielä, oon saanut työnantajien ja -kavereiden luottamuksen tähänastisissa duunipaikoissa. 

Vierailija

Ei työelämässä, eikä oikeastaan muutenkaan. Mielestäni saan olla kiitollinen, että näytän näin nuorelta, vaikka ikää on "jo" 24v. :)

Vierailija

Olen 19-vuotias tyttö joka on receptionistina yrityksen aulassa. Olen saanut hyvää sekä huonoa palautetta, mutta kritiikistä olen onneksi aina oppinut ja tehnyt toisin seuraavalla kerralla. Jos en tekisi töitäni kunnolla, turvallisuus vaarantuisi ja vieraat eivät olisi tyytyväisiä, eivätkä myöskään yrityksen työntekijät. Olen kumminkin yksi tärkeä osa ensivaikutelmaa, mitä vieraat saavat kun tulevat vierailemaan. Kun tulin töihin firmaan kaikki olettivat että olen vanhempi ja kysyivät onko minulla jo lapsia. Kun olen kertonut kuinka vanha olen kaikki ovat olleet yllättyneitä ja suurimman osan lapsista ovat minun ikäisiä. En tiedä odottivatko he että tehtävään olisi valittu vanhempi. Olen kohteen vakituinen aulapalvelija ja olen opettanut vanhempia tuuraamaan minua. Tuntuu hyvältä että sain homman ja minulle on luotettu näin paljon vastuuta nuoresta iästä huolimatta!

Vierailija

Työskentelen kosmetiikkamyyjänä ja saan kuulla vanhemmilta naisasiakkailta päivittäin tytötelyä nuoren ikäni vuoksi. Ja sitä miten en voi tietää elämästä vielä mitään koska olen niin nuori, en voi tietää sitä ja tätä, "kyllä minä tiedän paremmin, että kyllä tämä peitepuikko ja valokynä ovat ihan sama asia...kyllä minä tiedän." "olen elänyt täällä paljon kauvemmin kuin sinä" "Kun minä olen jo käyttänyt kosmetiikkaa, et sinä ollut vielä edes syntynyt." Osaamistani ja tietouttani arvostellaan työssäni joka päivä. Vanhemmat asiakkaat kokevat nuoren kosmetologin tietämättömäksi ja arvostavat vanhempia myyjä enemmän, kuin nuoria. "Kysyn vielä tältä vanhemmalta myyjältä" "Hei sinä vanhempi myyjä, sano sinä miten tämä asia on" Kyllä, on totta, että vanhemmilla myyjillä saattaa olla enemmän kokemusta, kuin nuorilla. MUTTA eikö nuorilla kosmetologeilla se tietous ihosta ja sen kaikista toiminnoista ole tuoremmassa muistissa, kuin niillä jotka ovat opiskelleet kosmetologiksi 30 vuotta sitten? Kerran eräs asiakas kyseli minulta kalliista voiteesta, osasin kertoa siitä TODELLA paljon, paljon sellaista mistä asiakas ei edes varmaan ymmärtänyt. Sitten ohitsemme käveli 40vuotta minua vanhempi kollegani, asiakas huudahti hänelle, että tule auttamaan. Asiakas kysyi vanhemmalta myyjältä, että mitä voide tekee. ..kollegani meni hetkeksi sanattomaksi ja päästi suustaan "no se madaltaa ryppyjä" Tässä vaiheessa ajattelin, että nyt mä lähden.  Lähdin paikalta tympääntyneenä...ja kuulin vielä kun kollegani sopersi jotain vähän sinnepäin, mitä voide voisi tehdä. Tässä vaiheessa asiakas koitti pälyillä minua takaisin luokseen, mutta olin kuin en huomaisikaan. Asiakas tajusi, ettei vanhempi myyjä osannut kertoa tuotteesta edes sitä, mitä minä kerroin. Nykyään toimin aina näin, että jos apuni ei kelpaa ja vanhempia myyjiä pyydetään paikalle niin poistun itse paikalta. Huomatkoon asiakkaat sitten omat vinksahtaneet kuvitelmansa. Kerran myös kun eräs vanhempi rouva alkoi minulle sanomaan, että en tiedä elämästä mitään, koska olen niin nuori. Sanoin ystävälliseen kettumaiseen sävyyn, että "Hei anteeksi nyt vain, muttä te ette tiedä puoliakaan siitä, mitä olen joutunut kokemaan nuoreen ikääni nähden, joten älkää te kiitos ruvetko sanomaan minulle, että minä en tiedä elämästä mitään. Ja miten se edes liittyy työhöni? Tarvitsitteko apua näissä tuotteissa?!" Sitten ruova jotain tuhisi ja meni itseensä. Usein on myös niitä tilanteita, kun saa kuulla olevansa vain tyttö, joka on päässy töihin kauniiden kasvojensa takia. Ai kiitos, mulla on kyllä aivoitkin, joita teillä ei ole. Väliilä noihin "olet nuori" kommentteihin tekisi mieli vastata "ja sinä vanha" Minusta on väärin, että nuoria sorretaan niin paljon nykymaailmassa. Jokaisen pitäisi ymmärtää se, että ei se ikä tuo sitä tietoa, vaan se kiinnostus!

Vierailija

Juuri kävin työhaastattelussa, jossa ensimmäinen kysymys oli "miten vanha olet?". Vaikka olen 24, monet luulevat minua siskoani (17v.) nuoremmaksi. Työhaastattelu kuitenkin meni putkeen, ja siellä heti ilmoitettiin että minulle annetaan hyvä nimike, kuten projektipäällikkö tai vastaava, jotta muut ottaisivat minut tosissaan.:) Minusta se oli huvittavaa, sillä itse olen tyytyväinen ulkonakööni ja teothan pitäisi puhua puolestani, eikä naamani.

Vierailija

jos näyttää nuorelta niin silloin on nuori ja tietämätön eikä kukaan osaa ottaa sinua vakavasti, olisiko silloin parempi olla rupsahtaneen ja elämäänähneen näköinen kuin nuoren ja freesin näköinen nainen?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat