Vauvakuumetta..

Vierailija

Tossa yks ilta ennen kun mentiin nukkumaan, mies kertoi haluavansa kovasti lasta. Ensin ajatus tuntui hassulta, mutta toisaalta. Olen itse miettinyt useasti kuinka upeeta olisi saada oma lapsi. Mies totesi jälkeen, että ei halua painostaa tms. vaan että saan opiskella/yms. rauhassa ja sitten kun minusta tuntuu oikealta ni voisimme lopettaa ehkäisyn ja yrittää saada lasta.

Ollaan parikymppisiä molemmat ja avoliitossa oltu jo jonkin aikaa. Lisäksi seurustelumme alkoi monen vuoden ystävyyden jälkeen ja tiedän että mies on mulle se oikea.

Nyt vaan mietityttää jatkuvasti koska olisi se oikea aika? Haluaisin tietää onko täällä muita parikymppisiä vauvakuumeilijoita ja haluaisin muutenkin  kuulla mielellään kokemuksista aiheeseen liittyen.

Kommentit (11)

Vierailija

Minulla on kanssa aivan järjetön vauvakuume, juuri eilen illalla puhuttiin miehen kanssa taas asiasta ja olemme siitä keskustelleet kyllä aiemminkin. Olen itse 21v. ja mies pari vuotta vanhempi, olemme olleet varsin vähän aikaa yhdessä (viime syksystä) ja vasta muutimme avoliittoon, mutta kummatkin olemme erittäin tosissamme sekä suhteemme että perheenlisäyksen kanssa.

Käytämme ehkäisynä pillereitä ja minulla on juuri alkaneen liuskan lisäksi vielä kaksi liuskaa varastossa, joiden jälkeen en hae apteekista enää lisää. Huhtikuussa jätämme siis ehkäisyn pois ja alamme yrittää vauvaa :) Tiedän että lähipiiristä tulee varmasti kommenttia siitä, että olemme vielä niin nuoria ja tunteneet liian vähän aikaa, mutta tiedämme kyllä mieheni kanssa itse, mitä olemme tekemässä.

En usko, että on olemassa mitään määrättyä aikaa, milloin lapsia kannattaa hankkia. Meillä kummallakin on ammatit olemassa ja miehellä vakityö, muutto isompaan asuntoon tapahtuu vielä tänä vuonna, joten kaikki ulkoiset puitteet ovat kunnossa. Tärkeintä on kuitenkin mielestäni se, että kummatkin haluavat lasta oikeasti eikä suostuta asiaan vain toisen miellyttämiseksi. Meillä näin on ja lapsi saa varmasti kaksi rakastavaa vanhempaa :) Olisi tosi kiva vaihtaa ajatuksia muidenkin vauvakuumeisten kanssa :)

Vierailija

Ite olen kanssa miettinyt sitä että miten lähipiiri ottais tiedon vastaan.. Toisaalta miehen äiti ujuttaa lauseeseen silloin tällöin jotain aiheeseen liittyyvää esim. '' sitten kun alatte lapsia hankkimaa...'' yms.

Ja on se pakko myöntää että välillä kun asiaa ajattelee monelta kantilta niin tuntuu että olis liian nuori äidiks, mutta sitten taas toisaalta.. Meillä molemmilla on vakituiset työpaikat, suhde erittäin vahva ja muutenkin kaikki 'puitteet' kunnossa. Joten tulee tunne että miks ei? Ja juuri niinkuin sanoit, tärkein kaikista on että molemmat haluaa lasta tosissaan.

Ja nyt olen alkanut harkita ehkäsyn lopettamista, ja olla asenteella että lapsi tulee jos on tullakseen. Koska en haluaisi sitten joskus kolmekymppisenä 'yrittää väkisin' tulla raskaaksi jos niin voi sanoa. :)

Vierailija

Täällä kans yksi vauvakuumeilija. Miehen kanssa ollaan molemmat 23v., seurusteltu 8v ja viime kesänä mentiin naimisiin, ongelma on se että olemme molemmat opiskelijoita. Molemmat haluaisimme kovasti jo lasta, mutta opiskelut jarruttavat ajatusta koko ajan, sekä myös se että molempien vanhemmat asuvat 400km päässä meistä, joten olisimme aika omillamme kun ei voisi pyytää hoitoapua. :( opintojem keskeytyminenkään ei olisi niin paha asia, jos asuisime lähempänä vanhempiamme. ajattelen myös sitä että tulevista isovanhemmista olisi kurjaa jos lapsenlapsi olisi niin kaukana. Tarkoituksena on siis muuttaa Pohjanmaalle päin takaisin valmistumisen jälkeen, jolloin isovanhemmatkin olisivat automaattisesti lähempänä. Muttalunakun siihen on vielä kaksi vuotta ja olen jo yli vuoden ajan halunnut vauvaa NYT HETI 

Vierailija

Mä oon 20 ja mulla on vauvakuume...!! Kamalaa koska tuntuu et en vielä täss iäss haluu lapsia, haluan käydä kavereiden ja poikaystvän kanssa ulkona ym. Mulle saa riittää yhen kaverin vauvan hoitaminen:D En edes tiedä olisinko hyvä äiti ja osaisinko hoitaa vauvaa... Ollaan serusteltui kuitenkin 3,5 vuotta, mutta asutaan molemmat kotona, joten ei se oikein ajankohtaista olisi. Poikaystävä on armeijassa ja mä teen töitä. Äitikin varmaan järkyttys, koska se on ollu aika sitä mieltä et ammatti ennen lapsia.

Vierailija

Moikka! Itselläkin oli vauvakuumetta jokunen tovi sitten. Olimme avokkini kanssa keskustelleet asiasta, ja molemmat olimme sitä mieltä, ettei vauvan hankkimiseen ole ns. oikeaa aikaa. Sitten päätin vain lopettaa e-pillereiden syömisen, ja heti tärppäsi :) Itse olen 19-vuotias, avokkini muutaman vuoden vanhempi. Olen vain iloinen, että itse on vielä nuori, ehtii itsekin nähdä vielä elämää, ku jälkikasvu on sen verran vanha, että pärjää itsekin :)

Vierailija

Mulla on hirvee vauvakuume, poikaystävällä taas ei :D Toisaalta en kyllä näe mitään järkeä meidän hankkia lasta nyt, kun ollaan vasta muutettu yhteen ja molemmilla ensimmäinen vuosi yliopistossa menossa. Ei haluta venyttää valmistumista liikaa, joten ollaan puhuttu et ainaki kandi pitää olla ennen ku aletaa vauvoja tosissaan miettiä :)

Tiedän, ettei oo oikeeta aikaa hankkia lasta, mut tiedän myös et tää hetki ois meille molemmille tosi tosi huono, koska halutaan elää opiskelijaelämää juhlimisen merkeissä, lähtee vaihtoon yms. ja noi asiat täytyy "hoitaa pois alta" ensin :)

Vierailija

Hei, täällä ois kans yks vauvakuumeilija 20v :) avomieheni kanssa puolivuotta oltiin ilman ehkäisyä ja kappas vaan reilut 2 viikkoo sitten tein raskaustestin ja positiivista näytti, vihdoin :) Huomenna meno ensimmäiseen neuvolaan ja pikkuisenkos jännittää! Nyt toivon vaan että ötökällä massussa kaikki ok ja "neuvolatäti" olis mukava! :) Olis kiva saada täältä juttuseuraa!

Vierailija

Hurjasti onnea edelliselle kirjoittajalle! Minua kuumottaisi jo jättää pillerit pois, mutta syön nyt nuo mitä apteekista on hankittu ja sitten aletaan yrittää. Olen siis tuo toinen kirjoittaja. Kävin hakemassa apteekista foolihappoa, jota suositellaan otettavan jo muutama kuukautta ennen kuin yrittää raskautta. Laitan tähän linkin, jossa on lisää tietoa asiasta. http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Raskautta+suunnittelevien+naisten+kannattaa+sy%C3%B6d%C3%A4+foolihappolis%C3%A4%C3%A4/1135247339942

Vierailija

Aloittaja

Uskokaa tai älkää olen menossa huomenna lääkärin tarkastettavaksi mahd. raskauden takia ! En voi uskoa tätä ! Viime viikkojen aikana on tullut uusia ja uusia oireita ja tänään soitin lääkärille ja luottelin oireeni ja hän kysyi ensimmäiseksi: voinko olla raskaana. Totesin että käytän ehkäisyä mutta oireet kyllä alkavat siihen viitata..

Nyt vaan pitää yrittää kestää huomiseen ja toivotaan parasta ! :)

Vierailija

Heippa, täällä kans yks vauvakuumeilija vm. -88, mies -89. Seurustelua takana n. 2,5v ja avoliitossa asuttu vuoden verran. Ikää tulis siis itellä tänävuonna täyteen jo 25v, joten enemmissä määrin vaan vauvakuume lisääntynyt... :) Ainoo mikä vähän jarruttaa, niin on miehen opiskelut, hänellä olis ammattikorkeaa jäljellä vielä vajaat pari vuotta. Ite valmistuin ammattiin jo 2v sitten ja töitä on. Toki mies käy myös töissä opiskeluidensa ohella. Kovin ollaan asiasta silti puhuttu ja mies haluais yhtä lailla vauvan mitä minäkin. Ajateltiin vähän jos jätettäis ehkäisy alkusyksystä pois... :) Eihän sitä kuitenkaan tiedä miten kauan siihen menee että tärppää...

Vierailija

Neuvolassa käyty ja lääkärillä käyty! "Neuvolatäti" oli hieman vanhempi rouva ja tottakai sain palautetta iästäni että olen kuulemma "vasta" 20v :D Piti täyttää kaikenlaisia lippusia ja lappusia päihteiden käytöstä jne.. sydänääniä ei vielä saatu kuuluviin ja raskausviikoistakaan ei vielä saatu varmuutta koska menkat ollu mulla HARVINAISEN  epäsäännölliset. Ensin viime maanantaina neuvolassa annettiin viikot 14+4 ja lääkäri sanoi torstaina että noin. viikolla 9.. Pitää oottaa vaan että pääsee ens kuussa ultraan näkemään että minkä kokonen mönkijä siellä on :) Huh kun on huono olo kokoajan ja inhottavia noi masu vihlasut ku aina vähä säikähtää että mitä tää nyt on taas =)

Tällä hetkellä itse ei edes uskalla vielä hirveesti iloita tästä asiasta kun töissä kerroin oman osaston työkavereille niin heti vaan yks työkaveri rupes kyselemään että oonko varma että siellä mitään ötökkää ees on että mitä jos onki vain tuulimuna.. Arvatkaa vaan oonko nyt lukenu kaikista tuulimunista ja keskenmenoista.

- Anniina

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat