Yaz-pillerit, apua?

Vierailija

Olen käyttänyt kyseisiä e-pillereitä jo viime vuoden toukokuusta saakka, ja nyt sitten unohdin ensimmäistä kertaa ottaa pillerin. En tiedä miksi, mutta niin vain tapahtui. Unohduksesta oli yli 12 tuntia, mutta olen jo ottanut eilisen pillerin, ja tämän päivän pillerin voin ottaa vasta 19 aikoihin (normaali pillerinottoaikani).

Millaisia kokemuksia teillä on pillerin unohtamisesta? Tiedän, että on melko yksilöllistä, miten unohdus vaikuttaa kehoon, mutta haluaisin silti kuulla kokemuksianne. Onko sattunut "vahinko", vai eikö unohdus ole vaikuttanut mitenkään? Emme poikaystäväni kanssa haluaisi käyttää kortsua, mutta jos on pakko, niin toki voimme käyttää. Emme ole tällä viikolla harrastaneet seksiä enempää kuin yhden kerran alkuviikosta, joten ei kai ole kovin todennäköistä että olisin raskaana?

(Tätä kirjoittaessani on siis sunnuntai).

Kommentit (3)

Vierailija

Itse olen muutamankin kerran unohtanut, mutta ei kyllä ole ollut vaikutusta kun olen pakkauksen ohjeen mukaan toiminut. Ja ihan normaalisti on vuotokin tullut kun on ollut sen aika. Eli ei ole vahinkoa sattunut, eikä olla kumilla varmisteltu unohduksia.

Vierailija

Eikö niissä ohjeissa lue, että kun on alle 12h, otat pillerin vaan heti ja seuraavan normaaliin aikaan, jolloin teho ei heikkene. Jos on taas yli 12h, niin teho on heikentynyt ja kondomia kannattee käyttää noin viikko? Itse kyllä pelaisin varman päälle, enkä luottaisi siihen, että jos joku toinenkaan ei tullut raskaaksi, niin itsekään ei tule.

Vierailija

Itse unohdan yhden pillerin harva se liuska, joskus unohduksesta on alle 12h ja joskus yli12h. Pakkauksen ohjeen mukaan ollaan aina toimittu, eli joskus ollaan sitten sitä kondomia viikonajan käytetty lisänä, kyllä sen yhden viikon kestää kondominkin kanssa. Sinuna en olisi huolissani, mutta jos unohdus oli paljonkin yli12h suosittelisin ehkä varmuudenvuoksi sitä kondomia käyttämään vaikkakin riski on melko pieni. Jos taas unohdus on vain vähän yli 12h tietenkin silloin riski on vielä pienempi. Itse en muutenkaan ota pillereitä tiettyyn kellonaikaan, vaikka ohjeessa niin sanotaankin, otan pillerin aina ennen nukkumaanmenoa tietysti yritän ajoittaa sen suurinpiirtein samaan aikaan, mutta kyllä siinä 1-2h heittoja tulee usein ja ikinä ei oo mitää ongelmia ollut. Tietenkin kehoistaan muita toimimaan täsmällisemmin :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat