Alapään kutina seksin jälkeen

Vierailija

Hei! En ainakaan löytänyt samankaltaista keskustelua kun vähän selailin, joten tein tämän. 

Harrastin poikaystäväni kanssa yhdyntää viikko sitten, ja olimme molemmat ensikertalaisia, joten tämä ei voi olla mikään sukupuolitauti. Seuraavana päivänä alapää oli vähän kipeä, ja alkoi kamala kutina. Luin paljon eri palstoja missä kehotettiin laittamaan bepanthenia, joten testasin itsekin sitä ja se helpotti. Harrastimme seksiä toissapäivänä uudelleen ja taas alkoi sama kutina. Laitoin jälleen bepanthenia, mutta tuntuu että se ei helpota ollenkaan. Käytimme kondomia molemmilla kerroilla ja minulla on Yaz-merkkiset e-pillerit.

Minkäännäköisiä alapää ongelmia ei ole ollut ennen ja en nyt tiedä mitä pitäisi tehdä. Kannattaisiko minun käyttää bepanthenia ja odottaa muutama päivä menisikö se ohi, vai hakeutuisinko lääkäriin? Voiko limakalvoni kuivua aina seksin jälkeen, vai olisiko tämä hiivaa? Äidin kanssa ei oikein innosta puhua asiasta... Onko muilla ollut samaa ongelmaa? Kipeästi apua kaivattaisiin, koska kutina ei tosiaankaan ole mitään mukavinta...

Ja vielä yksi tyhmä kysymys. Jos hakeudun lääkäriin tai gynekologille niin onko se ilmaista? En oikeasti tiedä tätä, kun ei ole ollut tarpeellista käydä lääkärissä tai gynellä aiemmin...

Kommentit (7)

Vierailija

Hmm... Musta gynegokilla käyminen on ilmasta, jos ei mee yksityiselle. Mulla ainakin on aina ollut kun oon käyny, mutta se on ollu e-pillereihin liittyvää. Mutta tuosta kutinasta en osaa sanoa, että mitä on. Käy kysymässä apteekista? Tai soita terveyskeskukseen? :)

Vierailija

Ainakin jos meet terveyskeskuksen kautta gynelle niin silloin on ilmaista vaikka olisitkin yli 18 vuotias, mutta alle 18 vuotiaille terveydenhuolto (myös gyne) on ilmaista !

Ja hiivaltahan tuo kuulostaisi, mutta se voi myös olla ihan sitäkin että limakalvot ovat kuivuneet koska itselläni ollut tuota ongelmaa myös.

Vierailija
Vierailija

Jospa oot allerginen/herkkä kondomille?

Tuo on erittäin hyvä ehdotus, joka ei itsellä tullut mieleenkään. Miksette kokeile seksiä ilman kumia jos kerran e-pillerit on käytössä ja sukupuolitaudeista ei pelkoa? Kannattaa kokeilla ja jos tilanne on silti sama niin sitten vasta lääkäriin. Tuo allergia kannattaa sulkea ensin pois ja siihen on helppo ratkaisukin

Vierailija

Nyt eilen illalla laitoin bebanthenia ja nukuin ilman pikkuhousuja ja aamulla kutina oli tiessään. Enää en usko että hiiva tämä olisi, sillä hiivahan ei parannu ebanthenin vaikutuksesta, eihän? 

Hmm... Tuota allergisuutta/yliherkkyyttä en ajatellutkaan. Pitää tosiaan testata lateksitonta kondomia ja jos sen jälkeen tulee vielä näitä oireita, painelen samantien lääkärin puheille.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat