Paha olo

Vierailija

Tunnen itseni tosi yksinäiseksi ja se on kyllä ihan tottakin, että olen yksinäinen.. Olen melkein kaikki viikonloput aina kotona, koska kukaan ei ikinä pyydä minua mihinkään ja jos pyydän jotain ihmistä niin kukaan ei ikinä lähde mihinkää tai sitten jos lähtee niin heillä on poikaystävänsä mukana..  Muutin syksyllä pois kotoa opiskeluideni takia ja olen täällä ollessani ollut kaikki päivät täällä ihan yksin. Kotiini on matkaa n. 60km ja menen sinne aina viikonlopuksi. Kukaan ei ole käynyt luonani sen jälkeen kun muutin tänne.. Itken täällä vain joka ilta, sitä miten haluaisin olla kotona ja että minulla olisi seuraa.. Miten saisin pois tämän pahan olon? Se tulee aina kun tiedän, että minun pitää tulla tänne asunnolleni ja kestää monta päivää.. Äidilleni en uskalla kertoa asiasta, koska hän luulee että täällä käy ihmisiä. Tälläkin hetkellä kun kirjoitan tätä niin itken.. Ja ainakun itken, ruoka ei maistu. Olen tällä hetkellä ihan hukassa mitä teen täällä yksin. minun pitäisi pystyä asua vielä tämä tammikuu täällä, mutta en tiedä miten selviän kolme viikkoa täällä yksin, viimeinen viikko on vähän sekalainen ku tätä asuntoa tyhjennetään.. Auttakaa minua, että saisin tämän pahan olon pois ja voisin olla iloinen ja onnellinen! Kertokaa vinkkejä miten tulen selviämään täällä yksin. En uskalla kertoa tästä kellekkään, koska pelkään että minulle vain nauretaan kun kuitenkin täytän 18v tänä vuonna..

Kommentit (2)

Vierailija

Ilmeisesti  suurin ongelmasi on siis tuo yksinäisyys. Hyvä että kirjoitit siitä, ja purit omaa oloasi tuohon tekstiin. Onneksi siihen voi vaikuttaa, mutta se ei onnistu asuntoon jäämällä, harvoin ketään tullaan kodista uloskaan hakemaan. Suosittelen, että pyrit hakeutumaan uusiin kaveripiireihin, tämä onnistuu esim. uuden harrastuksen, liikuntalajin tai muun vastaavan kautta. Jos opiskelut alkoivat viime syksyllä, vielä on hyvää aikaa hakeutua opiskelukavereiden kanssa samoihin piireihin. Keväällä myös yleensä opiskelijatapahtumiakin on huomattavasti enemmän kuin syksyllä, vaput yms.  Kannattaa aktivoitua, vaikka se liikunta harrastus, niin ei jää aikaa yksin murehtimiseen. Saattaa auttaa sekin, että käy vaikka kaupungilla kävelemässä, niin saa vaihtelua siihen omassa asunnosa olemiseenkin.

Ja ennenkuin olo rupeaa tuntumaan liian pahalta, suosittelen ottamaan vaikka kouluterveydenhuoltoon yhteyttä. Tarvittaessa sieltä voidaan jotakin apua pahaan oloon järjestää.

Älä murehdi, asioilla on tapana järjestyä. Nyt on tapahtunut vain niin iso muutos elämässä (muutto uudelle paikkakunnalle), että se saattaa myös hiuka masentaa. Muutaman viikon kuluttua tilanne saattaa vaikuttaa huomattavasti valoisammalta.

Vierailija

Kiitos vastauksestasi! :) Opiskeluni ovat alkaneet 2011 syksyllä ja silloin kävin kotoa koulussa. Harrastus olisi muuten hyvä, mutta tämä on niin pieni paikkakunta ettei täällä oikein ole mitään ja keskustaan minulla on matkaa, mitään kulkuneuvoa minulla ei ole täällä..  Kuntosalilla aloitan käymään, mutta sielläkin menee vain n. tunti päivässä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat