Tuore parisuhde ja outo mies

Vierailija

Eli yritän selittää tilanteen niin lyhyesti kuin osaan. Olemme molemmat päälle parikymppisiä ja juuri alkaneet seurustelemaan n. 3 kuukauden tapailun ja hengailun jälkeen. Alku oli aika kivikkoinen enkä edes jaksa alkaa siitä tässä kertomaan mutta asioita hankaloitti mm. miehen exä (olivat yhdessä 4 vuotta, erosta yli vuosi) joka oli ihan hullu tapaus. Väkivaltainen, nimitteli minua ja sen sellaista. Mies vihdoin poisti exän fb:tä omasta halustaan vaikka jo kuukausi sitten sanoin että se häiritsee minua. Jätkäkaverini muutenkin yritti viimeiseen asti olla väleissä tuon naikkosen kanssa mistä tuli todella paha mieli minulle, onneksi nyt ei enää pidä ollenkaan yhteyttä exäänsä.

Kuitenkin, tämä jätkä on todella ihana tapaus ja tykkää osoittaa hellyyttä ja kertoo kuinka ihana olen, että tykkää minusta kauheasti ym. Mutta silti, on alusta asti ollut todella huono pitämään yhteyttä. On todella raivostuttavaa että hän todella harvoin vastaa kun soitan, eikä yleensä edes soita takaisin tai laita viestiä. Ja viesteihinkin tosiaan vastailee yleensä monen tunnin viiveellä, jos edes saman päivän aikana. Näemme kyllä melko usein, mutta on todella stressaavaa että jos ollaan vain sovittu että nähdään, muttei mitään paikkaa tai kellonaikaa niin tapaaminen saattaa sitten jäädä välistä koska jätkään ei meinaa saada yhteyttä.

Toinen juttu mikä ihmetyttää/ärsyttää/tuntuu pahalta on mikäpä muukaan kuin facebook. Kun sovimme että nyt sitten "virallisesti" seurustellaan niin kysyin, että mitenkäs naamakirja. Noh, mies sanoi että kai sinnekin voisi laittaa että seurustellaan ja se on "vain" fb. Noh, tietty tulin iloiseksi tästä ja laitoin jätkälle parisuhdepyyntöä. Mies sitten alkoi vältellä pyynnön vahvistamista ja pariin otteeseen lupasi sen kyllä tehdä ja ihan iloisena sanoi että on vain ollut niin kiireinen ettei ole ehtinyt laittaa. Kun asiaa vain lykättiin ja lykättiin niin lopulta jätkä sitten sanoi että jotenkin pelottaa mutta itse voin kyllä pitää tuota omaa parisuhdestatustani. Pahoitin mieleni ja otin sen sitten itseltänikin pois ja kysyin että miksi tuollaistakin sitten lupailee jos ei kuitenkaan halua sitä tehdä. Lupasi muutaman päivän miksi tuo asia häntä niin kovin häiritsee..

Vietin sitten uudenvuodenkin yksin koska poikaystäväni oli kipeänä jo v-loppuna. Käväisin eilen häntä moikkaamassa ja aika pian sain "häädön" jonkun kaverin tieltä joka oli tulossa käymään. Olin pahoilla mielin ja poikaystäväni sitten lupaili korvata tämän v-loppuna, keksii kuulemma jotain kivaa. Oli selvästi kaivannut minua koska halaili ja pussaili taas ja kertoi tykkäävänsä minusta. Mutta joo, lupasi tekstata ja soitella vielä myöhemmin mutta eipä tehnyt kumpaakaan.

Tuossa nyt vain pari esimerkkiä mutta mitä ihmettä tuollaisesta pitäisi ajatella? Olen pyytänyt monta kertaa että voisiko hän vähän useammin vilkaista puhelintaan, edes silloin jos meidän pitäisi nähdä, ettei minun tarvitsisi stressata tälläisistä asioista ja lupaa kyllä, mutta aina tämä luisuu tähän pisteeseen takaisin. Joskus jaksaa vähän paremmin pitää yhteyttä mutta joo. Eilenkin jäi vähän outo fiilis kun minut niin hätäisesti haluttiin kaverin alta pois vaikka emme olleet nähneet päiväkausiin...

Kommentit (3)

Vierailija

Ootko varma ettei se pidä enää yhteyttä eksäänsä? Jotenkin vaikuttais vähän siltä, että se on jonkun toisen seurassa kun ei vastaile puhelimeen yms. Kyllä nykypäivänä ihmiset kattoo sitä puhelinta useamman kerran päivässä ja yleensä se kulkee aina mukana eli ei voi oikeasti puolustautua sillä ettei ole huomannut.

Vierailija

Hän selvästikin välttelee sinua.. Todella omituista että hänellä ei olisi aikaa sinulle uutenavuotena, ja on kuulemma kipeä, mutta kun sanot käyväsi, yhtäkkiä hänelle onkin kaveri tulossa käymään etkä sinä voi tulla millään sinne. Kuulostaisi että hän salailee jotain, ehkä hän oli jossain bileissä, mutta todennäköisimmin kyseessä on toinen nainen, kun laskee yks plus yks noista muista tapauksista :/

Vierailija

En tietenkään voi miehen pään sisään mennä, joten kukaan ei voi olla varma, mitä siellä liikkuu. Itse en kuitenkaan uskoisi, että yhteys exän kanssa on vielä päättynyt. Veikkaisin myös, että jonkinlaisia tunteita heidän väliltään vielä löytyisi (eli vaikka eivät enää haluaisikaan mennä yhteen, on hankalaa päästää irti kokonaan). Vuosi on myös lyhyt aika toipua neljän vuoden suhteesta. Hän saattaa tarvita vain vielä tilaa, vaikkei sitä itse tiedosta. Julmana neuvona sanoisin kuitenkin, että lähde kävelemään. Toki miehet ovat huonoja vastaamaan viesteihin ja puheluihin, mutta jos ei edes samana päivänä vastata, niin on tilanne melko huono/mies todella laiska ja välinpitämätön. 

Sairaus ei myöskään estäisi tapaamasta, jos on oikeasti kiinnostunut. Ja vaikkei olisikaan voinut tavata uuden vuoden aattona, niin luulisi, että seuraavana päivänä olisi tahtonut. Tiivistettynä: jos hän on noin etäinen eikä halua julkistaa suhdetta, hän ei joko pidä sinusta tarpeeksi, ei ole varma sinusta seurustelusta huolimatta (exätilanne?), häpeää sinua tai on vain idiootti.

Ja jos mies saa sinut huonolle tuulelle kaikella tuolla huonolla vastaustemmollaan jne eikä opi pyynnöistä, niin lähde kävelemään. Jos keskustelusta ei ole hyötyä, niin mitä sellaista katselemaan? (varsinkin jos aiheuttaa pahaa mieltä...)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat