Miten eroon katkeruudesta?

Vierailija

Miten pääsen eroon katkeruudesta, joka on minua vaivannut jo vuoden ajan? Vuosi sitten pitkäaikaisen poikaystäväni veli loukkasi minua. Puhui minusta pahaa julkisesti muiden keskuudessa, mustamaalasi minua. Lähetti ilkeitä tekstiviestejä. Veli ja poikaystävä riitaantuivat. Aika kului ja kaikki oli yhtäkkiä OK. En saanut koskaan anteeksipyyntöä (poikaystävälleni veli on kuitenkin todennut, että asiat pitäisi saada kuntoon). Nyt pitäisi olla niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Viimeisen vuoden aikana olen vältellyt hänen näkemistään ja sanonut hänelle ehkä kaksi sanaa.

Mutta en vieläkään pidä henkilöstä. Hänen ajattelemisensa nostaa heti stressitasoani. Samalla olen hyvin kiinnostunut häneen liittyvistä uutisista. Mitä hän tekee, miten hänellä menee. Toivon, että hänellä menisi huonosti. Erittäin huonosti. Hän on entinen epäonnistuja. Jatkaisi sitä menoaan. Tuntuu, että iloitsen hänen vastoinkäymisistään. Hän haki juuri työpaikkaa, salaa toivon, ettei hän saa sitä.

Sain tietää, että hän on juuri mennyt kihloihin tyttöystävänsä kanssa (seurustelleet vasta 6 kk ja asuvat jopa jo yhdessä). Olen katkera, että yhtäkkiä hänen elämänsä meneekin täydellisesti ja minä olen yhä kiinni menneisyydessä. Hän on jotenkin saanut anteeksi aikaisemmat tekonsa muiden silmissä. Miten tästä katkeruudesta pääsee oikein eroon?

Haluaisin, että hänen nimensä kuuleminen ei nosta sydämensykettäni. Haluaisin päästä eroon näistä negatiivisista ajatuksista. Olen yrittänyt poistaa hänet elämästäni, mutta luonnollisesti tämä ei onnistu, sillä seurustelen hänen veljensä kanssa. Neuvoja?

Kommentit (4)

Vierailija

Kerro poikaystävällesi että asia vaivaa sinua edelleen ja haluat selvittää sen hänen veljensä kanssa.. Poikaystäväsi pitäisi ymmärtää että et voi vain sulkea asiaa mielestäsi ja olla kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Vierailija

En oikeastaan halua "selvittää" asioita hänen veljensä kanssa. En ole antanut anteeksi. En haluaisi koko ihmistä elämääni, enkä halua olla missään tekemisissä hänen kanssaan. Tiedän, että kuulostan varmaan lapselliselta.. Mutta en usko olevani valmis antamaan tapahtumia anteeksi. Varsinkin kun kyseinen henkilö ei ole osoittanut minkäänlaista katumusta minua kohtaan. Ja vaikka saisinkin virallisen anteeksipyynnön, en usko, että voisin uskoa sitä aidoksi. 

Vierailija

Mielestäni tavallaan haluat selvittää asian koska odotat anteeksipyyntöä. Vaikka et haluaisi sitä häneltä, se varmasti helpottaisi sinua jonkinverran. Varmasti hänkin on huomannut että kannat yhä kaunaa. Ajattele sitä askeleena eteenpäin. Kuten sanoit, et voi poistaa häntä elämästäsi joten jotain olisi kuitenkin tehtävä..

Vierailija

Viisaita sanoja vierailija :)

Ehkä jollain tasolla odotankin anteeksipyyntöä. Vaikka se tarkottaisikin hänen kohtaamistaan (mitä olen yrittänyt välttää kaikin keinoin). Ja kyllä olen varma, että hän tietää, että olen yhä vihainen tapahtumista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat