Toiseksi viimeinen vuonna 2012

Kommentit (12)

Vierailija

Just eilen juttelin mun miehen kanssa siitä, että miksei Euroopassa voitaisi ottaa mallia Amerikasta mitä tulee töihin. Koska jotainhan on tehty oikeen, kun työttömyysprosentti on paljon matalampi kun Euroopan maissa. 

-Emmi L.

happyfeetingblogi.blogspot.com

Vierailija

Heh täällä kyllä välillä näkee kymmenen ihmistä tekemässä samaa työtä, mikä Suomesss tehtäisiin parin ihmisen voimin:)

Vierailija

Oon itse muuttamassa kevään aikana Vegasiin, ja hieman noi työjutut jo pelottaa. Mulla tuntuu olevan vähän realistisempi meininki kun miehellä, joka lähinnä kuvittelee, et löydän töitä tyyliin heti, sen kun vaan päätän mihin haen. Noi tarjoilijan hommat ei oo kyllä muakaan varten, toivottavasti ei tarvii niitä töitä sentäs hakea!

Hanna

Vierailija

oiVeli hienot suunnitelmat teillä! Vegaani on kyllä kaupunkinoinkin paljon erilaisempi etänä voisin kuvitella sieltä saavan helpommin töitä. Sadat suuret hotellit ja paljon enemmän turisteja työllistävät aivan varmasti. Paljon onnea matkaan!

Vierailija

Kiva kun kirjoitit tästä, sillä saman olen tajunnut itsekin viime aikoina. Todella masentavaa, varsinkin kun meidän pikkupaikkakunnalla on työt muutenkin niin tiukassa. Mahtavaa, että sulla näyttää jo paremmalta! :) Hyvää uutta vuotta!

Sara / conqueringcalafia.blogspot.com

Vierailija

Ajattelin juuri rehellisesti kertoa miten asiat ovat, ei se pelkkää unelmaa aina ole vaan töitä pitää tehdä:) eli samassa tilanteessa olen ollut kanssasi, tsemppiä sinne. Toivottavasti saat jotain tekemistä ettei ihan tylsisty kotona:) ihanaa uutta vuotta sinne myös!

Vierailija

Todella mielenkiintoinen postaus. Olenkin miettinyt, minkälainen työtilanne siellä on. Joskus tuntuu, että suomalaiset ovat kovin valikoivia töiden suhteen. Oikeastihan työ kuin työ on tärkeää. Varsinkin, jos itsellä on asenne kohdallaan. Vartija-hatunnostajiakin, erityisesti hymyileviä sellaisia, tarvitaan. :) Tsemppiä työkuvioihin ja Ihanaa Uutta Vuotta Sinulle!

tiitu / tiitula.blogspot.fi

Vierailija

heiii ja kiitos kommentista!:) todellakin, moni sitä ei aina uskoisi mutta aika nopeasti sitä tylsistyy jos ei ole minkäänlaista ohjelmaa. Plus töiden kautta pääsee helpommin sisään uuteen elämään. Suomesss ollaan totuttu vain niin erityyppisiin töihin, plus täällä elämänlaatu yleisesti on hyvin erilainen. Moni elää sille vapaa-ajalle ja tekee töitä vain välttämättömän määrän jotta voi muuten sitten ottaa rennosti:) ihanaa vuoden alkua sinne myös!

Vierailija

musta on kiva kun kirjoitat välillä tälläst realitychekki-postausta. musta tuntuu et välillä suomalaisilla on hirveen ruusuinen kuva siitä millaista ulkosuomalaisen elämä on ulkomailla eikä suomessa välttämättä ymmärretä minkälaisia haasteita normaaliarjessa on ulkomailla.

itse oon amerikkalaisessa yrityksessä töissä lontoossa ja oonkin aina välillä miettinyt et jos joskus aukee ovet jenkkeihin niin ainakin mulla on yksi tunnettu amerikkalainen yritys cv:ssä... sekin jo jotain helpottaa työnhaussa varmasti. ihanaa uutta vuotta madde!

-annemaris

Vierailija

Hei!

Löysin blogisi vasta ihan äsken ja kahlasin läpi postauksiasi. Todella mielenkiintoista! Tähän postaukseen minun oli kuitenkin pakko tarttua, sillä itsekin Jenkeissä asuneena voin väittää, ettei tuo "ketään ei katsota alaspäin" ole ihan totta... Jenkeissäkin lähinnä meksikolais- tai afroamerikkalaistaustaiset tekevät ns. paskahommat. Suurin osa halpismarkettien myyjistä on heitä, suurin osa siivoojista on heitä. Tietenkin asenne heitä kohtaan voi olla hieman erilainen. Tarkoittaen siis sitä, että myös heidän työtänsä arvostetaan eri lailla kuin esim. Suomessa. Mutta mielestäni eriarvoisuudesta kertoo jotain tämä työmarkkinoiden asetelma.

Toivottavasti asiat paranevat tulevaisuudessa, ja etenemme kohti tasa-arvoisempaa yhteiskuntaa, erityisesti Suomessa! Täällä on vielä paljon töitä sen suhteen. Jo se että ihmiset olisivat yleensäkin positiivisempia elämän suhteen voisi tehdä meille kaikille ihmeitä! :) Kiitos sinulle kuitenkin Madde hienosta blogista, ja toivottavasti kirjoitat jatkossakin lisää kokemuksistasi ja pohdinnallisia tekstejä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat