Masennus suhteessa

Vierailija

Mitä pitäisib tehdä kun tuntuu aamuisin, että ei ole mit''n syytä tehdä mitään. Heräämme miehen kanssa töihin, mutta minulla on aina paha olo pään sisällä. Muistan, että aina ei ollut näin ja tuntui mukavalta suunnitella asioita, mutta nyt herään pakolla, koska on mentävä töihin, istun kuin sumussa koko päivän 8 tuntia putkeen ja kun tule kotiin, en keksi mitään tekemistä. Joskus saatan käydä kaupassa, mutta tuntuu että emme tee mieheni kanssa mitään yhteuistä ainakaan ajtustasolla, Kumpikin olettaa toisekta asioita, joista ei kunnolla puhuta. Tätä on jatkunut jo ainakin 1 1/2 vuotta. Ongelmat helpottavat, jos on kesäloma tai muu loma, mutta tavallisena arkena kaikki tuntii turhalta. Olen varmaan msentunut, mutta en pääsem ulokaa tästä  kierteestä. Aina kun yritän aamulla ajatella vaikka että tänään mentäisiin mökille, josta pidän tajuan, että on talvi eikä sinne pääse. Haluiaisin aina tehdä jotain muuta kuin sitä mitä sill' hetkellä teen. Jos saan mieleni jotenkin postiivisemmaksi, niin jokin asia kumoaa sen. Joudun ikäänkuin väkipakolla pingottamaan tunteitani johonkin tiettyyn suuntaan koko ajan. e on hirveän raskasta.  Jos yritän mennä jumppaan työni jälkeen, tuntuu että olen niin uupunut, että en vain jaksa. Tavallisena arkena tuntuu, että en tee mitään muuta kuin istun töissä hoitamassa muiden asioita, vaikka pään sisällä on sekavaa ja sumua.  Asiasta ei aut5a mennä lääkäriin, koska sieltä saa masennuslääkkeet ja neon jo kerran kokeiltu eikä niistä ollut mitään apua.Uuvun lisäksi suunnattomasti muiden ihmisten puheista. Mitä enemmän kuulen negatiivista mättöä ympärilläni, tuntuu että en jaksa, olen yrittänyt olla vähemmän tekemisissä ihmiten kanssa joilta tätä negatiivisuuttaa kuulee, mutta se on hankalaa kun ne sattuvat kuulumaan lähipiiriini.Koitan olla välittämättä ja aina matkoilla ongelmat katoavat kun en kuule heistä, Nytkin olen ajatellut, että jos asiúisin muussa maassa kaukana , olisko minulle halpompaa. En tiedä. Joskus tuntuu, että kun olen yksin elämä on helppoa, mutta kaipaan ystäviä. Miten voin päästä eroon tästä negatiivisuuden maailmasta ja tuurasta olosta?

Kommentit (1)

Vierailija

Minulla on välillä ollut samanlaisia tuntemuksia ja kokemuksia parisuhteeni aikana. Olen myöskin huomannut, että itsetuntoni, joka sinkkuna ollessani oli hyvä on suhteen edetessä huonontunut huomattavasti. Olen kuitenkin saanut helpotettua oloani mm. aloittamalla uuden harrastuksen, olemalla enemmän ystävieni kanssa, muuttamalla tyyliäni tai tekemällä jotain josta pidän. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat