Raha sotkee kaiken

Vierailija

Eli, meillä on poikaystäväni kanssa pienoinen kiistely liittyen rahaan.

Perheeni on pienituloinen työläisperhe. Meillä ei ole koskaan ollut autoa ja asuimme vuokralla (vanhempani asuu edelleen). Tapasin poikaystäväni, jolla on kaikkea.

Perheeni pyysi poikaystävältäni palvelusta, että hän veisi sukulaisemme kotiin meiltä. Hän suostui ilomielin. Lähdin mukaan ja veimme hänet. Sukulainen antoi käteeni rahaa ja sanoi, että tässä teille kuljetuksesta. No, annoin rahat poikaystävälleni, koska hänhän kuljetti ja maksoi bensat. Poikaystäväni sanoi, että hän ei ota kaikkea, ok siis. Pohdimme, että mitä hän ottaisi rahasta ja hän kysyi minulta mitä mieltä olen. Hän kuitenkin sanoi jakonsa ja se meni about 65% hänelle ja 35% minulle. Siitä se riemu sitten syntyikin. Koska hänen tai minun ei pitänyt hyötyä tästä kuljetuksesta sanoin että minusta olisi ollut ok että laitettas 50-50. Hän suuttui tästä ja lopulta riitelimme siitä että hänelle kuuluu hänen mielestä enemmän. No, näin olisikin normaalisti, mutta tästä ei pitänyt hyötyä kenenkään. Mielestäni hän oli ahne ja heti kun rahaa oli jaossa, hän oli sitä ottamassa vaikka palveluksen lupasi tehdä.

Inhottavaa kun riidellään rahasta. Lopulta en ottanut penniäkään koko rahasta ja kumpikaan ei puhunut toisilleen mitään. Jota en ymmärrä, koska hänhän sai kohtuullisen korvauksen pitämällä rahat. Lähtiessään hän heitti rahaa minulle ja koska koko raha oli jo "pilannut" kaiken, heitin sen pöntöstä alas. En halunnut rahaa joka oli sotkenut kaiken.

Kertokaa mielipiteenne, koska me emme pääse sopuun tästä millään.

Kommentit (3)

Vierailija

Meillä on myös ollut aina riitaa rahasta.

Olemme olleet yhdessä kolmisen vuotta ja sinä aikana minä olen opiskellut ammattikoulussa ja tehnyt ilta-työnä siivousta. Poikaystäväni taas on elänyt sossun rahoilla kokoajan. Hänellä on aina jokin selitys siihen miksei voi hakea töitä. Rahasta on usein puutetta ja saatetaan elää nälässä muutamia päiviä aina loppu kuusta (eihän hänen tarvitse saada energiaa, kun vaan makaa kotona, mutta minun on pakko että jaksan käydä koulussa ja töissä...).

Ollaan umpikujassa.. :/

Vierailija
Vierailija

Kertokaa mielipiteenne, koska me emme pääse sopuun tästä millään.

Tottakai poikaystävälläsi on oikeus ottaa rahaa vastaan ja hyötyä siitä, vaikka hän ei olisi alunperin ollut pyytämässä mitään korvausta. Tällä antotavalla on ihan oma nimikin, lahjoitus. Se, että poikaystävällesi koitui palveluksesta omia kuluja ei tee lahjoituksen vastaanottamisesta yhtään sen moitittavampaa, päinvastoin. Aika turhasta asiasta riitelette.

Vierailija

Tämä on todellakin turha riita. Minusta se vain oli väärin. Oli väärin ottaa koko raha edes vastaan, koska siitä paisui tällanen sotku.

Kyllä ymmärrän, että eihän auto pyhällä hengellä kulje, mutta ahne ei saa olla. Hän on kaikessa aika ahne, haluaa aina itselleen enemmän tai ainakin niin että hyötyy edes jotenkin. Siksi tämä ärsyttää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat