Hiustenhoitotuotteiden vertailua

Vierailija

Eli tähän vois laittaa plussia ja miinuksia ainakin seuraavista tuotteista jos on kokemusta:

Franck Provost

Syoss

Aussie

Tigi

TRESemmé

Keraste

Cutrin

..ja muistakin saa laittaa.

Pääasiassa oon ettimässä nimenomaan shampoota ja hoitoainetta omalle herkästi rasvoittuvalle päänahalle, kuiville latvoille ja luonnonkiharoille hiuksille. Saa suositella myös muotoilutuotteita.

Kommentit (3)

Vierailija

Moikka!

Itelläni on kokemusta ties minkälaisista tukkatököteistä. Oon pikkuhiljaa alkanut löytään oikeenlaisen rutiinin omalle tukalleni, mutta se ei tietysti välttämättä sovi kaikille. Joka tapauksessa yritän vähän valasta miten olis parasta hoitaa tukkaansa :)

Elikkä pesu shampoolla ja hoitoaineella vain joka kolmas päivä (eli maananaina pesu, sitten ti ja ke pesemättä ja to taas pesu jne.) Sit välissä kannattaa "pestä" tehohoidolla, esim. just päivää ennen kun on taas shampoopesu. Kun tekee näin, niin aluksi varmaan tuntuu että hiukset on tosi likaset vikana päivänä ennen pesua, MUTTA: hiukset tottuu siihen pesutahtiin, joten lopulta saattaa välillä tuntua ettei tarvis pestä edes vielä pesupäivänä :)

Sit suosittelen, että jos vähääkään käyttää mitään muotoilutuotteita, niin kerran kuussa kannattaa pestä hiukset syväpuhdistavalla shampoolla.

Anyway, sit pesun/kastelun jälkeen (kastelen hiukset päivittäin vedellä, koska en muuten saa millään tehtyä itestäni ihmisen näköstä luonnonkiharine kutreineni) suihkutan latvoihin ja pituuksiin silikonitonta hoitoainesuihketta (esim. herbinan tai XZ:n tuotteista tälläsia löytyy). Sitten suihkutan lämpösuojaa riippuen mitenkä aion tukkani muotoilla (esim. etuhiukset vaan, niin sillon niihin ja jos koko tukan niin sit jokapuolelle). Lämpösuojana käytän TREsemmen lämpösuojaa, koska se on käsittääkseni ainoa markettilämpösuoja joka suojaa 230 asteeseen saakka. Ja se on siitä myös hyvä, ettei se jätä hiuksia tahmeiksi yhtään (toisin kun esim sunsilkin lämpösuoja, jonka ainoo hyvä puoli on hyvä tuoksu).

Näiden toimenpiteiden jälkeen föönaan etuhiukset (ja vain etuhiukset, etten oo ihan pörröpää, muuten annan tukan kuivua itekseen). Ja sit suoristan Herstylerin tai GHD:n suoristusraudalla etutukkani (märkään tukkaan ei ikinä saa käyttää mitään lämpörautoja, koska hiuksessa oleva vesi alkaa kiehumaan ja pilaa tukan). Siks myös mainitsin nuo raudat, että oikeasti ei kannata käyttää marketti rautoja, koska ne polttaa tukkaa pahemmin, kuin ammattitason raudat (kts tää blogiteksti: http://chicblush.blogspot.fi/2011/03/straight-ahead-ultimate-flat-iron.html)

Noniin, nyt olis kai aika sitten vastata ihan tohon kysymykseen, eli arvioin nyt tuotteita mitä on itse tullut testattua:

Franck Provost: en ole kokeillut, mutta jostain syystä ei oikein luotto riitä tähän varsinkin kun inci-listalla komeilee ties mitä silikoneja ja kuivattavia alkoholeja.

Syoss: En ole kokeillut, samasta syystä kuin ylempää merkkiä. Tosin nyt oli markkinoille tullut silikonittomat versiot kosteuttavasta shampoosta ja hoitiksesta, eli niitä voisin kokeillakin.

Aussie: Aussien 3-minute-miracle:a olen kokeillut, tuoksu on hyvä ja tekee kyllä hiuksista pehmeät. Silikonia kuitenkin löytyy inci-listalta...

Tigi: Näitä tuotteita oon kokeillut, huonommalla ja paremmalla menestyksellä. Tigin tuotteissahan on myös silikonia, mutta jostain syystä oon luottanut muutamiin tuotteisiin silikonist ahuolimatta. Tigin Urban anti+dotes -sarjan shampoo+hoitoaine paketit on ollut ainakin tähän asti ihan toimivia. Oon käyttänyt sinistä 2-damage levelin pakettia ja punaista 3-leveliä. Kumpikin tuntuu toimivan ihan hyvin. Näiden lisäks mulla on tigin sugarshock-sarjan (vai mikä lieneekään)  latvatippoja (pieni valkoinen pumppupullo, jossa on vihreitä raitoja). Oon ollut siihen tyytyväinen, se tekee hiuksista kivan silkkiset. Käytän sitä yleensä pesupäivänä tukan kuivumisen jälkeen. Se on tosi riittoisaa, itellä riittää yksi painallus koko tukkaan (mulla on pitkät, lähes puoleen selkään ylettyvät hiukset). Tigillä on myös geeli-muotoiluainetta "Small talk" nimityksellä ja siitä en oikein osaa sanoa. Se silottaa tukkaa mutta liikaa käytettynä tekee klönttiseksi. Sitten on pinkissä, dildon mallisessa pumppuputelissa After Party -nimistä ainesta ja se kyllä nimensä mukaisesti on hyvä bileitten jälkeisenä päivänä kun tukka on ihan karkea. Kuivaan tukkaan kun laittaa pienen määrän, se silottaa ihanasti, tosin tuoksu on vähän "metallinen" mutta makea. Niin ja vielä tigin sininen, iso lakkapullo (kirkas korkki ja keltaisenvihreä suutin-nappi) en muista nimeä. Tosi hyvä bile-lakka: antaa kiiltoa ja on tosi pitävää. Ainoo miinus ehkä se, että liikaa laitettuna pää näyttää lakka-kypärältä.

TRESemmé: Tästä jo sanoinkin että lämpösuoja on hyvä. Muita tresemmen tuotteita en pahemmin oo käyttänyt, mitä nyt kokeilin silikonittomia shampoota ja hoitista ja ne oli kyllä pohjanoteeraus: tukka tuntui ällötävältä kököltä pesun jälkeen ja aineet jätti hiukset jotenkin tahmaisiksi.

Keraste: Tästä oon kuullut hyvää ja pahaa; esim latvatipat on kai toimivia, muuta en nyt osaa sanoa. Paitsi että aion tänään mennä ostaan Kerastasen Cristalliste -tippoja kun oon niitä vuodden päivät kuolannut :D

Cutrin: Ei mitään tietoa.

XZ: Hyviä hinta-laatusuhteeltaan, silikonittomia markettituotteita. 

Vierailija

Itse testasin juuri syossia (kahden tuotteen mukana sai ilmaisen naistenlehden, jonka saa täältä lunastettua http://www.facebook.com/syoss.suomi )

"Syoss: En ole kokeillut, samasta syystä kuin ylempää merkkiä. Tosin nyt oli markkinoille tullut silikonittomat versiot kosteuttavasta shampoosta ja hoitiksesta, eli niitä voisin kokeillakin."

Testasin juurikin silikonitonta kosteuttavaa shampoota ja hoitoainetta - ei valittamista :)

Vierailija

Suosittelen kyllä enemmän ku lämpimästi marssimaan lähimpään kampaamokauppaan esim. sitruuna, hairstore, hairlekiini... ja kysymään sieltä ammattilaisen neuvoa, koska annoit ymmärtää että sulla on monia eri ongelmia, rasvottuminen, kuivat latvat, kiharat jne. Toki siellä ei osata markettituotteissa paljo neuvoa mutta sillä saisit parhaan avun itselles =) näin kampaajana voin sanoa näin. 

Ja ekaan kommenttiin sen verran, että se silikoni ei siellä pahaa tee vaan sitä jossain tilanteissa tarvitaan. Ainoa ero on se, missä muodossa sitä on tuotteessa. Hintansa vuoksi markettituotteissa silikoni on juuri siinä "huonossa" muodossa eli latistaa tukkaa jne. mutta kampaamosarjoissa se silikoni on erilaista ja nimenomaan auttaa silottamaan hiusta, ei latistamaan. Tämä näkyy siis suoraan hinnassa kuinka laadukkaita raaka-aineet on.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat