e-pillerien säännöllinen syönti

Vierailija

Sellanen kysymys ois e-pillereistä.

Sanotaan aina, että pilleri pitää pyrkiä syömään aina samaan aikaan päivästä. 

Miten tarkkaa tää sama aika on? Jos on tapana syödä vaikka aamuisin, niin onko väliä syökö sen joskus seitsemältä, joskus kaheksalta ja joskus kymmeneltä.. Vai pitäskö aina pyrkiä syömään vaikka kahdeksan aikoihin?

Onko vaikutuksia ehkäisytehoon? Pakkauksessa lukee, ettei 12 tunnin heittokaa haittaa, jos syö pillerin heti ja seuraavan normaaliin aikaa. Mites tämmönen jatkuva tunnin tai parin heittö syömisessä?

Pliis vastauksia nopiaa!!

Kommentit (3)

Vierailija

Omalla kokemuksella voin sanoa että ei ole turhan tarkkaa:) Olen syönyt e-pillereitä kolmisen vuotta aikataululla "illalla" eli siis joinain päivinä seitsemältä, joinain kymmeneltä. Kertaakaan en ole paksuksi pamahtanut eikä ole ollut muitakaan ongelmia taukojen ja menkkojen kanssa.

Enpä kuitenkaan voi sanoa, että tämä on se oikea tapa. Olisi ihan kiva itsekin tietää mitkä nämä viralliset suositukset ovat.

Vierailija

Siis eihän tällä ajalla ole muuten merkitystä, kuin se että saadaan paras mahdollinen ehkäisy teho. Itse pyrin syömään saman tunnin aikana eli 12-13 välisenä aikana, mutta tosiaan alle 12 tunnin heitto on "sallittu" mutta aika maksimi jos haluaa olla varma. Helpoiten itsekin muistan ottaa pillerin kun on se "tietty aika" jolloin se pitäisi ottaa.

Neuvola-täti sanoi kysyessä että parin kolmen tunnin sisällä kun sen ottaa niin se olisi hyvä.

Vierailija

Ite otan aina aamulla. Koulun aamuina se tuli otettua suunnilleen samaan aikaan aikaan aina (max. 10 min.), mutta nyt kun olen töissä, niin riippuu vähän, että monelta työt alkaa, yleensä n. 7-11 aikaan otan. Minulle ei tuosta ole ollut ainakaan mitään haittaa. Eikä edes sillon jos unohin kouluaamuna ottaa ja otin vasta iltapäivällä... Hups:D

Mutta parashan se tietty on mahd. samaan aikaan pakkauksen ohjeita noudattaen!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat