Olla vai eikö?

Vierailija

Olen 22-vuotias nainen ja olen seurustellut nykyisen poikaystäväni kanssa hieman yli kolme vuotta. Emme asu yhdessä, mutta olemme aina minun luona. Viimeisen vuoden aikana poikaystäväni on muuttunut todella paljon. Ennen hän oli huomaavainen eikä koskaan tahtonut satuttaa minua millään tavoin, hän oli iloinen ja tahtoi viettää kanssani paljon aikaa. Meidän piti vuosi sitten mennä kihloihin, mutta se vain "jäi". Nykyisin poikaystäväni on ärtyisä ja jotenkin etäinen. Annoin hänelle aikaa ja tilaa ajatellessani, että hän on väsynyt töiden ja ainaisen kiireen takia. Aikaa on kulunut ja asiat vain pahenevat. 

Poikaystäväni oli ennen puhelias eikä suuttuessaan koskaan korottanut ääntään, nykyisin hän on hiljaa, mutta suunsa avattuaan huutaa milloin mistäkin. Teen kaiken väärin. Hän syyttelee minua jos ei saa nukuttua tarpeeksi yöllä, jos hän on väsynyt, jos hän ei ehdi johonkin paikkaan tiettyyn aikaan yms. Olen opiskelija ja hän on jo työelämässä, joten aikataulumme ovat täysin erilaiset. Minä elän päivisin, hän öisin. Näemme päivässä korkeintaan tunnin verran, hänen vapaapäivinään enemmän.

En edes muista milloin meillä olisi ollut mukavaa yhdessä. Tarkoitan päiviä, jolloin molemmilla oli hyvä olla eikä erimielisyyksiä syntynyt. Tällä hetkellä kaupassakäynti on varmaankin viikkomme suurin kohokohta. Emme ikinä tee mitään yhdessä. Meille tulee riitaa aina silloin jos minä huomautan tai muistutan jostain asiasta, kaikki on "hyvin" jos olen hiljaa, vaikka todellisuudessa murrun sisältä.

Joskus riitatilanne äityi niin pahaksi, että sain kokea fyysistä väkivaltaa. Se ei jäänyt viimeiseksi kerraksi. Jonkun aikaa sitten sain aivotärähdyksen (en siis hänen takiaan) ja kun pääsin sairaalasta, ei kestänyt kauaa kun meille tuli riita ja hän löi ja potki minua monta kertaa ympäri kehoa, myös päähän. Jouduin takaisin sairaalaan noin viikon päästä kun oksenteleminen ja päänsärky ei loppunut ja vointini meni erittäin huonoksi.